Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar lang niet alles dat in plastic foliebalen wordt gestopt is kuilgras. Er komen zoveel factoren bij kijken:
summer4 schreef:Nou het probleem is dat, waar ik het paard wil plaatsen op een koeien boerderij is maar wel een pensionstalling heeft. dus ik ben bang dat het koeienkuilgras is, weet iemand waar je dat aan kan herkennen?
mystery1980 schreef:ja kuilvoer is altijd slechter dan goed hooi. Punt is dat het hooi in plastic fermenteert, voor een paard is hooi wat niet in plastic gezeten heeft ten alle tijde beter voor de darmen. Kuil is uitgevonden voor de mens omdat het makkelijker opslaan is, niet voor het paard.
mystery1980 schreef:http://www.fibra-paardenvoeders.nl/voordoog-of-hooi/
Als dit klopt zitten er minder suikers in hooi brainless.
Bovendien denk ik dat paarden van voordroog meer blijven eten omdat ze de darmbactieen missen, dus al zou het andersom zijn dan nog zou hooi om die reden beter zijn. Ervan uitgaande natuurlijk dat je onbeperkt ruwvoer geeft.
Citaat:Kuilvoer
Inkuilen is een fermentatieproces waarbij micro-organismen de beschikbare suikers omzetten in melkzuur. Sinds de begin jaren ’50 is in de meeste ontwikkelde landen de totale hoeveelheid ingekuilde gewassen gestegen.
.. Mijn paard kan niet tegen alle soorten wat uit plastic komt die moet echt droog hooi hebben.