Aangezien de hoeven van mijn paard erg langzaam groeien en hij momenteel ook kreupel staat na het bekappen (heb er een andere hoefsmid bij gehad, maar dikke kans dat mijn eigen hoefsmid dit ook niet had kunnen voorkomen).
Paard was al anderhalf jaar niet meer naar de smid geweest, hoeven groeien niet. Paar krijgt voldoende ruwvoer en staat 24/7 buiten op de wei. Liep voorheen ook niet op het harde.
Voor de laatste bekapbeurt heb ik een bosritje gemaakt. Toen ik terug kwam is mijn paard bekapt.
Hierbij kwam een zoolkneuzing naar boven - linksvoor.
Paard ruim een week rust geboden, ondanks dat hij niet kreupel liep.
Die week leek hij wat vocht in alle vier de benen te hebben dus dagelijks afgespoten en een kwartier gestapt op het harde.
Inmiddels mijn huidige hoefsmid afgelopen Donderdag laten komen en hij was inderdaad links voor gevoelig.
Nu loopt hij echter bijna kreupel, zowel op zachte als op harde ondergrond.
Ik wil dit de komende 8 weken aankijken door rust te bieden en de volgende supplementen bij te voeren de komende 3 tot 6 maanden:
80 gram marstall force
een voerschep lucerne
een voerschep zemelen
biotinemix van subli
Pharmahorse magnesium (meer voor de algehele spanning die het paard van nature heeft)
Pharmahorse Biotine + (met MSM)
De juiste doseringen krijg ik nog van bokker Mizora, ben namelijk zelf geen rekenwonder

maar deze zijn op het volgende onderzoek gebaseerd: http://www.thehorse.com/articles/16881/ ... es-it-work
De lucerne/zemelen zijn eigenlijk enkel omdat paardlief anders niet eet

Heb ik dingen gemist? gaat de lucerne/zemelen niet tegen de magnesium werken?
Paard gaat wanneer hij nog niet goed is na 8 weken op de foto

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken!
en de marstall force spreekt voor zich neem ik aan, deze krijgt hij al geruime tijd.
. 

weet gewoon niet goed hoe ik me moet voelen. Het zat me al niet helemaal lekker maar was echt van mening dat hij slechts gevoelig was door het ik meende dus het iets te kort bekappen. Omdat dit dus inmiddels al enkele weken geleden is vermoed de dierenarts dat het toch geen verband staat met de bekapbeurt zelf.