Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jetta schreef:Als je je paard op orde wil houden wat betreft voer, moet je hem geen voer geven waar granen inzitten. Melasse en soyaschroot zijn ook foute troep. Daar is het darmstelsel niet op ingesteld. De luzernemix van Havens is zeer geschikt. Er zijn diverse gezonde producten voor paarden te krijgen, die je naast veel ruwvoer goed kunt voeren. Bietenpulp is heel geschikt, dat moet je wel weken. Brok, muesli, grranenmixen...niet geven!

damian23 schreef:Masters luzernemix. Bevalt mij prima! Er zit een vitaminebrokje in zodat je het als een compleet voer kan gebruiken.
Ik voer graag een grove luzerne met zo min mogelijk of geen melasse.
Hartog was te plakkerig door te veel melasse. In de subli zaten steeds witte steentjes. En equisentials was te slecht te verkrijgen.
Cowgirl schreef:Mag ik vragen waar jij de Masters koopt in NH.
Ik voer op dit moment ook Lucerne van Hartog maar als ik iets kan vinden waar minder melasse in zit.
ellepel schreef:Hij lust geen bietenpulp

troi schreef:Ik heb het geprobeerd maar mijn ruin werd er erg kijkerig van. Misschien wat teveel stimulatie van zijn darmen waardoor hij kriegelig werd?
Verder wordt hij overigens nergens heet van, er kan ook gerust een kilo haver in zonder problemen. Ik begreep dat dit een vrij zeldzame reactie is op luzerne overigens.
damian23 schreef:Masters luzernemix. Bevalt mij prima! Er zit een vitaminebrokje in zodat je het als een compleet voer kan gebruiken.
Ik voer graag een grove luzerne met zo min mogelijk of geen melasse.
Hartog was te plakkerig door te veel melasse. In de subli zaten steeds witte steentjes. En equisentials was te slecht te verkrijgen.