Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Brainless schreef:Het gaat om een hele andere samenstelling:
koper(ll)sulfaat pentahydraat)
Dat is dus niet giftig en zit in veel voer (ook in gras...).
Sizzle schreef:Koper zit in een bepaalde verbinding in hele kleine hoeveelheden in het voer.
Dat moet ook want koper is nodig in het lichaam.
Maris schreef:Brainless schreef:Het gaat om een hele andere samenstelling:
koper(ll)sulfaat pentahydraat)
Dat is dus niet giftig en zit in veel voer (ook in gras...).
Kan je me wat meer vertellen erover ? Wat is b.v. een andere samenstelling als wat ? Bedoel je dat koper sulfaat wat anders is als kopersulfaat pentahydraat ?
Maris schreef:Maar ook in die link wordt niet verteld dat het in voer wordt gebruikt als koper supplement, wel als meststof, voor voetbaden en als ontsmettingsmiddel. Maar dat vind ik toch totaal wat anders als voedingssupplement.
en wat zijn kleine hoeveelheden voor een paard ? In sommige supplementen zit er 300 mg per dagdosering in aan koper sulfaat.
Maris schreef:Maar je geeft je paard toch geen desinfectie middelen inwendig, hoe weinig het dan ook is ? Ik snap echt heel dat koper sulfaat in paardenvoeding niet meer geloof ik
Nogmaals misschien zie ik het helemaal fout hoor, daarom wil ik graag uitleg !
Maris schreef:Maar je geeft je paard toch geen desinfectie middelen inwendig, hoe weinig het dan ook is ? Ik snap echt heel dat koper sulfaat in paardenvoeding niet meer geloof ik
Maris schreef:Of deze : http://snelafvallen101snelafvallen101.o ... n-gevaren/ 11 mg kopersulfaat is al giftig voor mensen kennelijk ?!
Maris schreef:Ik weet ook niet of die informatie klopt !!! Maar als 11 mg al giftig is voor mensen, dan klinkt 300 mg voor paarden behoorlijk veel toch ?
Maris schreef:Ik weet ook niet of die informatie klopt !!! Maar als 11 mg al giftig is voor mensen, dan klinkt 300 mg voor paarden behoorlijk veel toch ?