Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cotedor schreef:Wat is daar je redenering van Geerke? Doordat er in krachtvoer ook vitamine en supplementen zitten?
(Gewoon benieuwd!)
geerke schreef:vitamine en mineralen supplement kan geen kwaad,je moet alleen daarnaast geen krachtvoer voeren
Koper schreef:geerke schreef:vitamine en mineralen supplement kan geen kwaad,je moet alleen daarnaast geen krachtvoer voeren
Is een mooie theorie. Tot er een paard met tekorten voor je neus staat. Daarnaast heeft een paard wat hoofdzakelijk hooi krijgt heel ander aanvullend voer nodig dan paarden die hoofdzakelijk gras krijgen.
Citaat:hoe kan een paard tekorten hebben als je een goed supplement voert?
Tjinta schreef:Citaat:hoe kan een paard tekorten hebben als je een goed supplement voert?
Als het spijsverteringskanaal niet in staat is de toegvoegde mineralen op te nemen kun je toch een tekort krijgen.
Een goede osteopaat zal het lichaam zo optimaal behandelen dat opname weer mogelijk is, maar het is niet zijn/haar taak een supplement voor te schrijven.
Advies geven is door ervaring misschien mogelijk maar daar worden ze niet voor opgeleid.
Maris schreef:Ja MadamX, door het voeren van teveel mineralen kan je sporenelementen weg drukken toch ?
Mijn paard heeft een tekort aan zink, dus ik zit me af te vragen hoe ik dit het beste kan aanvullen.
Osteopaat raadde me Vitaal mix van healthy herbs aan ( voordat we wisten dat hij een zinktekort heeft. Osteopaat kon aan zijn vachtconditie zien dat hij tekorten had ). Maar mijn paard reageert steeds met bultjes op de vitaal mix ( en jeuk of pijn ). Dus misschien toch wat anders zoeken nu.
Citaat:hoe kan een paard tekorten hebben als je een goed supplement voert?
madamX schreef:Maris schreef:Ja MadamX, door het voeren van teveel mineralen kan je sporenelementen weg drukken toch ?
Mijn paard heeft een tekort aan zink, dus ik zit me af te vragen hoe ik dit het beste kan aanvullen.
Osteopaat raadde me Vitaal mix van healthy herbs aan ( voordat we wisten dat hij een zinktekort heeft. Osteopaat kon aan zijn vachtconditie zien dat hij tekorten had ). Maar mijn paard reageert steeds met bultjes op de vitaal mix ( en jeuk of pijn ). Dus misschien toch wat anders zoeken nu.
Niet alleen sporenelementen, ook macro mineralen; en als gevolg daarvan ook vitaminen tekorten...
Koper schreef:geerke schreef:Bij een vitamine en mineralen supplement is alles op elkaar afgestemd....het gaat fout als je daarbij op eigen houtje scheppen magnesium of iets anders gaat geven.
Tenzij er een tekort is wat eerst aangevuld moet worden.