Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pipo schreef:Ze staat dus op stal.. Maar staat ze ook buiten in de groep op het land of paddock ofzo? Of staat ze in dr uppie?? Kan ze wel zien,ruiken enzo maar niet contact maken.
pipo schreef:Ik las dat in het bericht van ts. Uiteraard kan ik dat fout lezen, maar ts heeft dat bevestigd. Ik denk dat als de merrie ook echt in een kudde staat het al heel wat minder is. Niet gelijk uiteraard, maar dat heeft tijd nodig. Gooi haar lekker op het land met andere, desnoods afgespeende veulens. Laat haar eens een jaar echt paard zijn.
Het is ook zeker geen verwijt naar ts. Het is gewoon een hopelijk simpele oplossing voor een lastig probleem
Stubborngril schreef:pipo schreef:Ik las dat in het bericht van ts. Uiteraard kan ik dat fout lezen, maar ts heeft dat bevestigd. Ik denk dat als de merrie ook echt in een kudde staat het al heel wat minder is. Niet gelijk uiteraard, maar dat heeft tijd nodig. Gooi haar lekker op het land met andere, desnoods afgespeende veulens. Laat haar eens een jaar echt paard zijn.
Het is ook zeker geen verwijt naar ts. Het is gewoon een hopelijk simpele oplossing voor een lastig probleem
Haar een jaar gewoon op de weide laten staan zal hij niet doen.. Hij wilt dat ze regelmatig gereden word dusj..
Stubborngril schreef:pipo schreef:Ik las dat in het bericht van ts. Uiteraard kan ik dat fout lezen, maar ts heeft dat bevestigd. Ik denk dat als de merrie ook echt in een kudde staat het al heel wat minder is. Niet gelijk uiteraard, maar dat heeft tijd nodig. Gooi haar lekker op het land met andere, desnoods afgespeende veulens. Laat haar eens een jaar echt paard zijn.
Haar een jaar gewoon op de weide laten staan zal hij niet doen.. Hij wilt dat ze regelmatig gereden word dusj..
max66 schreef:een merrie die drachtig is (zoals bijna elk jaar zeg je) KAN niet hengstig zijn!
en ze word gedekt en dan krijgt ze haar veulen, dan rustperiode en wanneer ze trg hengstig is dekt hij ze meestal omdat ze constant zit te roepen en gillen als ze hengstig is.. Ik denk door de rustperiode dat er soms wel is een jaar tussen zit maar ik zei ook bijna elk jaar dus niet elk jaar he.. max66 schreef:een merrie die drachtig is (zoals bijna elk jaar zeg je) KAN niet hengstig zijn!

pipo schreef:Ik blijf het een beetje raar vinden dat ze juist weggehouden word van "de groep" omdat ze roept.
Als je nu het tegenovergestelde doet bereik je er misschien juist mee dat ze niet meer hoeft te roepen.
In mijn ogen word ze dus een beetje gestraft om natuurlijk gedrag.