Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Laura1982 schreef:Wat doet ze aan beweging? Zoals ik het nu lees overvoer je haar. Ik zou het stro weg laten. Is een slow feeder geen optie dan moet ze rustig de tijd nemen en doet ze er langer over.
Lenora_C schreef:IK heb haar vorige eigenaar maar even gevraagd wat die haar voerde. Daar had ze namelijk alleen koliek als ze de weide weer op gingen.
Ze kreeg daar 1 schep basisbrok met muesli per dag en veder wat hooi (minder als dat ze nu krijgt).
Er is dus, wat dat betreft bijna niks veranderd in het voer. Het voordroog zou misschien per baal verschillend kunnen vallen. Mijn stalbaas vertelde me dat ze nu wel een andere sneede voordroog hebben. Maar ook die voeren ze nu al een paar weken.
Iemand misschien ervaring met NAF Haylage Balancer? Dat zou helpen voor paarden die last hebben van voordroog.
Anne_vD schreef:Ik ben het eens met janderegelaa,
mijn pony had het namelijk ook, door het gas in stro kreeg ze elke keer ophoping van gas en hier koliek van. ze kreeg 1 plakje in de avond en op den duur was het zelfs 3 avonden na elkaar raak. zijn direct gestopt met stro voeren (krijgt nu zelden wat, soms een handje als ze langer op stal staat) & sindsdien heeft ze nooit meer koliek gehad. en dat is toch al zo'n 5 jaar geleden.
Ik raad je dus ook echt aan om geen stro meer te geven
Edit; wist je veearts ook om wat voor koliek het ging? die van mij was meerdere keren op zandkoliek getest, elke keer negatief. Hij wist dus niet goed waarvan maar toen we vertelden van het stro achtte hij de kans groot dat het daardoor was.