Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
norton84 schreef:geweekte bietenpulp is goede dikmaker.
laatst las ik dat mais helemaal niet zo goed is. Dat ze er zelfs mager van kunnen blijven. Die misschien eens weg laten.
troi schreef:Dan is het zo goed als onbeperkt dus, dat is wel belangrijk in de kou en bij weinig gras.
Ik heb geen verstand van het voeren van groente eigenlijk dus kan daar niet zoveel van zeggen. Verder, ik zou in jouw positie de geplette mais eerst eens gaan verdubbelen en kijken of dat wat aanzet.
Princesj schreef:Gezien de leeftijd, misschien even een stapje terug doen kwa rijden, zodat hij tijd heeft om te groeien? Als jij de energie met rijden verbruikt en hij moet groeien zal hij mager worden.
troi schreef:Als je doel is om je paard wat dikker te krijgen dan zijn er een aantal opties, mais, bietenpulp en seniores priores worden veel gebruikt daarvoor. Wat werkt voor het ene paard werkt niet voor het andere. Maar omdat je al mais geeft zou ik dat eerst verdubbelen. Mocht dat niet werken dan kan je nog altijd wel wat anders erbij halen, zoals pulp of slobber. Mijn slanke quarter krijgt in de winter anderhalve kilo maisvlokken en blijft daar mooi van op gewicht (naast onbeperkt hooi en een kilo muesli). In de zomer red hij zich prima op gras en wat muesli.
lovevalser schreef:hij word maar 3x per week gereden waar van maar 1x serieus een vol uur. de andere keren zijn het buitenritjes in alleen stap en een stukje draven of een beetje longeren. daar ga ik niet nog minder van maken, anders bouwt hij geen spieren enzo op
lovevalser schreef:Princesj schreef:Gezien de leeftijd, misschien even een stapje terug doen kwa rijden, zodat hij tijd heeft om te groeien? Als jij de energie met rijden verbruikt en hij moet groeien zal hij mager worden.
hij word maar 3x per week gereden waar van maar 1x serieus een vol uur. de andere keren zijn het buitenritjes in alleen stap en een stukje draven of een beetje longeren. daar ga ik niet nog minder van maken, anders bouwt hij geen spieren enzo op

Selka schreef:lovevalser schreef:hij word maar 3x per week gereden waar van maar 1x serieus een vol uur. de andere keren zijn het buitenritjes in alleen stap en een stukje draven of een beetje longeren. daar ga ik niet nog minder van maken, anders bouwt hij geen spieren enzo op
Waarom moet een 3 1/2 jarige vol in de spieren staan? Dier is nog volop in de groei wat een boel energie kost.
Def schreef:Hebben jullie gekeken naar wormen?
Dit kan ook de oorzaak zijn van een paard dat dun blijft.
Zijn de tanden bekeken?
Tammy_ schreef:Ik lees dat je hem aardappel geeft, weet je dat dat giftig is voor paarden? Zou beginnen met dat uit zijn rantsoen te halen. Is hij verder ook helemaal gezond, geen wisselende tanden, geen wormen etc?
Om hem voller te krijgen kan je een slobber als Seniores Priores of Speedibeet proberen
Selka schreef:Maar wordt er iets met die 3 jarige gedaan? Ik heb ook een bonk van een 3 1/5 jarige staan. Maar die staat 24/7 te eten en verder niks.