Voor heen kreeg mijn paard lijnzaad brok plus zemelen, hij deed het daar geweldig op. Alleen hadden wij erg veel last van muizen en ratten. Voor ons een redenen geweest om daar mee te stoppen. Ondanks dat wij het voer in tonnen hadden en niet morste met de zemelen waren die beesten toch aanwezig.
Dan maar over op luzerne, paard is nu ongeveer 2 weken aan de luzerne maar heeft VRESELIJKE jeuk. Dit komt door de eiwitten, ik was er al bang voor maar het was te proberen. Voor mij dus een redenen om daar mee te stoppen. Maar moet ik afbouwen (hij krijgt een halve schep) of in een keer stoppen?
Nu moet ik dus opzoek naar een goed alternatief. Paard heeft een maagzweer gehad en is gevoelig voor koliek, dus daar dient over nagedacht te worden bij het geven van een voeradvies.
Bietenpulp ging bij hem ook niet goed, dit leverde koliek op. Paard word ook moeilijk dik, dus het mag best een dikmaker zijn.Uiteraard neem ik sowieso contact op met de dierenarts, maar het is toch wel prettig om dan wat alternatieven aan het licht te brengen.