Het Vitamine E - bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het Vitamine E - bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:44

Pony blijkt een tekort te hebben dus is advies van DA bijvoeren dmv supplement.
En daar komt het dan .. welk supplement in hemelsnaam .. wat een keuze! :')

Welk supplement geven jullie? Zijn jullie al eens verandert & waarom dan?
Ik zoek een supplement met ALLEEN vitamine E, hij heeft geen selenium-tekort dus dat is niet nodig.
(magnesiumtekort heeft hij trouwens ook niet moest dat belangrijk zijn om te weten)
Bij voorkeur iets wat makkelijk verkrijgbaar is .. (en ik woon in België :) )

Gewoon om mij wat beter te kunnen oriënteren, want momenteel ben ik even verdwaald :+

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:02

Waar in België woon je?

Hier in Bilzen bij COMED verkopen ze pure vitamine E, hoge concentratie, door de apotheek zelf gemaakt ( maken supplementen voor dieren als huismerk).

Ik geef het in kuren gedurende enkele jaren omdat mijn 23 jarige ruin dit heel slecht opneemt.

Het is ook niet zo duur als de merken supplementen en bevat geen selenium.

Bienotje

Re: Het Vitamine E - bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:45

Die van mij heb ik ooit equipharma was het merk geloof ik gevoerd, verkrijgbaar via dierenarts. Helaas is puur vitamine E wel duurder dan gecombineerd met bijvoorbeeld selenium en moeilijker verkrijgbaar idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:33

Dank jullie :)
Ik zit niet zo gek ver van Bilzen, ben Comed wel tegengekomen maar kon er niet zo goed uit opmaken hoe ik alles moest interpreteren, en dus geen idee hoeveel vit. E hij dan zou binnenkrijgen.

Ik zat met het idee deze te gaan bestellen : http://www.vitella-webshop.nl/Vitamine-E.html
Zij hebben zowel met selenium als enkel vit. E, vandaar.
Pavo is eventueel ook een optie maar daar zit wel selenium bij dus wil ik toch liever vermijden. Zijn wel brokjes dus dat is weer een voordeel..

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:37

Ik heb ook eerst die van Vitella willen bestellen maar de concentratie was een stuk lager.

Je kan gewoon bij apotheek Jorissen langsgaan en hem daar gaan halen.

Teveel kan je niet geven, het is een wateroplosbare vitamine, teveel plassen ze terug uit.

Ik ben er heel tevreden over.

Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:45

Dacht dat het een vetoplossende vitamine is? Dat het ook beter met wat olie gegeven kan worden voor de opname (indien dat nog niet in het supplement zit).

Zal die apotheek eens opzoeken, ze hebben dat altijd in voorraad? Dan ga ik morgen eens langs en kan ik nog zien :)

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:24

Het is idd vetoplosbaar.
Maar ik heb het destijds aan de DA gevraagd en lang geven kon geen kwaad.

Dit heb ik erover op internet gevonden:

•Vitamine E is vrijwel nooit toxisch. Hoge en langdurige doseringen kunnen incidenteel klachten geven. Hierbij kan een verhoogde bloeddruk voorkomen.

Je moet morgen eens aan de apotheker vragen.

Wel vragen achter het huismerk, want ze hebben ook nog andere merken.

Of het altijd in voorraad is weet ik niet, misschien best even op voorhand bellen.
Ik woon maar op twee straten van hen, dus ik geef het meestal enkele dagen op voorhand door.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:31

Ik haal gewoon gelcapsules voor mensen bij de drogist (kruidvat) van 200mg. 1 per dag door de slobber. Vit. E is vetoplosbaar, dus met een scheutje olie geven anders kan paard er niks mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:38

In olie (plantaardig) zit ook vitE. Dus als het een klein tekort is, is iedere dag een scheut olie over het eten in principe voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:41

Hij krijgt niks van slobber en dergelijke, enkel het hoogstnodige zeg maar ;)
Capsules lijken mij niet praktisch, en heb ook geen idee hoe dat met die hoeveelheden zit.. Hoe weet je wat je paard nodig heeft?

Zal morgen eens kijken naar die apotheek en eventueel op voorhand een belletje doen :j

Weet niet of het een klein tekort is, DA zei een supplement bijgeven.
De waarde moet tussen 2 & 7 zijn en het is 1 .. is dat klein of groot? Geen idee :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:48

Ik vind het slordig dat de DA zelf geen suggestie heeft.
Als mijn paarden een tekort hebben komt hij later die week als hij toch in de buurt is een pot met supplement brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:14

Weet niet of ik dat heel erg vind, is het sowieso via de DA niet standaard 3x zo duur met dat soort dingen? ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:35

[***] schreef:
Hij krijgt niks van slobber en dergelijke, enkel het hoogstnodige zeg maar ;)
Capsules lijken mij niet praktisch, en heb ook geen idee hoe dat met die hoeveelheden zit.. Hoe weet je wat je paard nodig heeft?

Website die je noemt geeft ook een dosering afhankelijk van leeftijd en werk per 100kg paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:39

Ohja, en als ik dan bekijk wat die van mij nodig zou hebben weet ik ook hoeveel capsules natuurlijk.. slim van me :+
Maar zou je die capsules gewoon onder het krachtvoer kunnen doen? Of zouden ze die eruit halen? :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:39

Bij onze voerboer kun je ook gewoon pure vitamine e poeder kopen. Kost geen drol. Zal veeeeel goedkoper en puurder zijn dan alle combinatie supplementen denk ik

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:40

Ik heb altijd de NAF vitamine E en geef deze na een flinke training tegen de spierpijn. Zit wel selenium in, maar wat ze teveel hebben plassen ze weer uit toch? Ik ben erg blij met deze :) Er is een paar maanden terug een test geweest over de verschillende merken en deze kwam er als beste uit. Weet niet meer waar ik dat gelezen heb..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:41

Jeetje wat is die optie van jou duur ts!!! Voor dat bedrag kan ik een kilo of 25 vitamine e poeder kopen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:44

Neen, teveel selenium stapelt op en kan op termijn klachten geven, en aangezien hij nu al geen tekort heeft loop ik het risico liever niet ;)

Ik heb hier zo geen voerboeren volgens mij, heb echt geen idee waar ik naartoe zou kunnen voor 'gewoon' vitamine E poeder :+ Ben al naar de boerenbond geweest (welkoop zeg maar) maar dat was ook met selenium. Zit er bij jou trouwens wel voldoende vitamine E in? Want dat verschilt natuurlijk ook nog overal..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:47

Volgensmij gebruiken sporters het ook tegen de spierpijn? Misschien kan je daar eens op googlen.

Ik kan morgen even naar de samenstelling kijken als je wilt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:47

Ik geloof dat het een gehalte heeft van 85%. Pin me er niet op vast, want gebruik het zelf niet ;) ik heb de magnesium van hem.

Wil wel wat voor je halen en opsturen? Altijd nog goedkoper dan een kant en klare ;) mocht je interesse hebben dan wil ik wel voor je vragen hoe of wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:55

Als je eens wil navragen graag :j Misschien kan ik dat hier ook wel ergens krijgen maar dat ik het gewoon niet weet ;) Heeft het ook een bepaalde naam eigenlijk?

Ga morgen inderdaad eens op zoek naar de menselijke variant zeg maar, eens langs het kruidvat enzo, misschien is dat ook wel gewoon goed genoeg :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:08

Nee geloof het niet. Hij noemt het gewoon vitamine e. Denk niet dat je met de mensen variant in de buurt komt van het bedrag van het poeder van onze voerboer ;)

Weet nog niet wanneer ik er weer kom. Kan maarzo over een week zijn ofzo. Heb nog brok namelijk ;)

Ik gebruik biotine poeder en magnesium poeder van hem en het bevalt mij heel goed. Biotine heb ik 4,50 voor betaald en magnesium 1,50 per kilo. Hele andere prijs dan in de winkel dus ;) enige verschil is dat je het in een papieren zak krijgt in plaats van in een mooie pot ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:19

Ok, merci. Het is niet dat het echt dringend is maar hij staat al bijna 2 maanden zo goed als stil omdat ik niet wist wat het probleem was dus wil er nu wel werk van gaan maken ;)

Heb net op de site van 'de tuinen' gekeken, daar neem ik zelf vitamine d van en die hebben ook capsules, werken ook met natuurlijk vitamine e ipv synthetisch (wat de meeste poeders voor paarden toch wel zijn) dus misschien wel interessant. Volgens mijn berekening moet hij dan 2 capsules per dag hebben, zou dat kunnen? (zijn capsules van 400 maar daar zit 268 mg effectief in, heb via voervergelijk een tabel gevonden en daarop gerekend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:22

Pharmahorse vitamine E!!

Ik geef de excellent en nog MSM en merk heel veel verschil (ik geef het alleen tegen spierpijn en soepelheid etc. Niet voor tekorten). Voor mij niks anders meer dan producten van Pharmahorse, super kwaliteit en als 1 van de weinige supplementen geen dextrose! En prijs is ook heel mooi! Op aanraden van vriendin gaan geven, vrijwel de hele stal gebruikt nu hun producten.

Ze hebben de vitamine E ook los.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:23

Ik heb een bestandje waarmee je kunt kijken wat je paard nodig heeft aan vitaminen en mineralen. Wil wel voor je kijken maar weet het niet uit mijn hoofd. Stuur me maar even een pb met het gewicht van het paard dan kijk ik even voor je!