Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En idd, als het net als AA drink etc is, is het gewoon vloeibaar suiker. Nee, ik zou het niet geven
(Drink die zooi zelf ook niet) loveulla94 schreef:Ik zou het wel durven uitproberen. maar of ik het wil..?
ik ben bang dat een paard zijn spieren echt niet zo snel herstellen, door een drankje..
Dat het alleen maar Lijkt alsof hij weer opgeknapt is, maar van binnen flink kapot maakt door hem weer door te trainen.
sjouk_L schreef:Il ben vooral benieuwd of paarden dan ook makkelijker gaan drinken. Om het herstellend vermogen gaat het bij mij niet, alleen mijn paard drinkt ook bijvoorbeeld op een dag sgw rijden bijna niets. Dus als ze dit wel makkelijk drinkt zou ik het voor die dagen wel kopen.
Judith_ schreef:Tja ik ken veel sporters, maar geen enkele die AA als onmisbare sportdrank ziet. Als deze drank hetzelfde is, is hij dus ook volledige overbodig. Enige reden om in enkele gevallen sportdrankjes te drinken zijn ivm de elektrolyten. En die zijn al beschikbaar voor paarden.
En ik zou niets aan mijn paard voeren waarvan ik niet weet wat er in zit. Zeker niet als er zo vaag over gedaan wordt.

Maar geen suiker en caffeïne (ik ga er toch stiekem vanuit dat dat er wel in zit)

Snadder schreef:Red Bull en AA zijn alleen gebruikt als beeldspraak door de journalist. De ingrediënten zijn geoptimaliseerd voor gebruik bij paarden en staan op http://www.equana.com

Corelli schreef:Snadder schreef:Red Bull en AA zijn alleen gebruikt als beeldspraak door de journalist. De ingrediënten zijn geoptimaliseerd voor gebruik bij paarden en staan op http://www.equana.com
Wat een slecht bericht dan van de journalist, want de ingrediënten zijn dus wel degelijk (gedeeltelijk?) bekend! En wat slecht van mij dat ik niet even meer "onderzoek" heb gedaan
Dank voor je aanvulling
Woogy schreef:nooit zou ik zoiets gebruiken, zeker als je niet weet wat erin zit.
Herinner me trouwens ene speciaal voer wat ontwikkeld was voor renpaarden en harddravers. Ze gingen er inderdaad beter van presteren, liepen makkelijker en herstelden sneller...Echter kwam er geen paard meer de doping test door omdat er een bepaalde hoeveelheid morphine in verwerkt was...
hanny_jelke schreef:na zware inspannig is het ook slecht veel achtereen te drinken dus eigelijk doet jou paard dat juist goed