Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tigra_ schreef:Wat ik zelf een nadeel vind van de voedingsadviezen van eigen merk is dat ze vaak teveel krachtvoer adviseren. Als het paard dunner word kun je beter je ruwvoer verhogen dan meer krachtvoer. Het paard krijg nu 3 scheppen krachtvoer zeg je ik zou eerst eens wegen hoeveel dat precies is in kilo's(want je hebt kleine scheppen en grote scheppen). Bij ons is 1 schep nog geen halve kilo.
Als ik het zo zie vind ik 2-2,5 kilo krachtvoer best veel. Ik zou kiezen voor onbeperkt ruwvoer en dan eens kijken of het paard wel op gewicht blijft.
previr schreef:Tigra_ schreef:Wat ik zelf een nadeel vind van de voedingsadviezen van eigen merk is dat ze vaak teveel krachtvoer adviseren. Als het paard dunner word kun je beter je ruwvoer verhogen dan meer krachtvoer. Het paard krijg nu 3 scheppen krachtvoer zeg je ik zou eerst eens wegen hoeveel dat precies is in kilo's(want je hebt kleine scheppen en grote scheppen). Bij ons is 1 schep nog geen halve kilo.
Als ik het zo zie vind ik 2-2,5 kilo krachtvoer best veel. Ik zou kiezen voor onbeperkt ruwvoer en dan eens kijken of het paard wel op gewicht blijft.
Om aan de benodigde vitaminen en mineralen te voldoen is het raadzaam de aangegeven dagelijkse hoeveelheid te voeren. met een halve kg per dag kom je er niet aan, vandaar dat dat geadviseerd wordt. Wil je minder krachtvoer geven zou je het aan moeten vullen met een vitaminen en mineralen supplement.
Zinzi_jewel schreef:Omdat halve schep kracht voer de adh vit/min niet afdekt . Heb je al gauw behoorlijk wat krachtvoer nodig .