Ik heb eindelijk( na veel teleurstellende gesprekken en berichten)een zeer positief bericht gekregen van een voerproducent: zij zijn bereid om een bestaand voer aan te passen, zodat er max. 10% suiker/zetmeel in zal zitten, melasse vrij zal zijn en een verhoogd vet percentage zal hebben, hopenlijk rond de 12%. dit is al een ideale basis, omdat er alles inzit qua vitaminen en mineralen wanneer je er een kilootje per dag van geeft, naast natuurlijk veel hooi en/of weidegang.( en de supplementen die je wilt geven gooi je er gewoon doorheen). De prijs zal normaal zijn, tussen de 12 en 14 euro voor 20KG. Ik hoop op zeer korte termijn de specificaties te kunnen plaatsen, en zal dan ook het voer en de leverancier met naam en toenaam bekend maken.
Ben hier zeker geïnteresseerd in! Dit wordt dus dan ook een voeder wat op de markt komt? En een redelijk aantal dealers heeft, zodat het voor ieder toegankelijk is?
Safiera
Geplaatst: 05-02-13 20:52
Letizia schreef:
Ben hier zeker geïnteresseerd in! Dit wordt dus dan ook een voeder wat op de markt komt? En een redelijk aantal dealers heeft, zodat het voor ieder toegankelijk is?
Ik heb nu een muesli met max 11% koolhydraten (+extra magnesium en selenium +biotine), voor 10E voor 25 kilo, van een Belgische leverancier. Zal morgen even kijken naar de naam (zak ligt op stal..).
Brainless, wat bedoel je met koolhydraten? hoeveel suiker/zetmeel zit er dan in? heel benieuwd, ik woon in BE nl .
Voor de geinteresseerden, ja dit voer komt op de markt, is al op de markt,behoorlijk grote bekende leverancier trouwens. maar de samenstelling is niet geschikt, die wordt nu volledig veranderd... zodra er concrete lijsten etc zijn, laat ik het direct weten.
Nou Geerke, zo minimaal mogelijk hoop ik, granen zijn ongeschikt als paardenvoer zeker voor paarden die hier worden bedoelt, voor mensen ook overigens.
geerke
Geplaatst: 05-02-13 21:15
ben het met je eens
x_Heidi
Geplaatst: 05-02-13 21:15
Bij de molen in gassel (nb) kun je voer kopen met minder/geen suikers
@Heidi, klinkt goed, wel 120 km van me vandaan, en hoe garanderen die dan de gehaltes vitaminen etc? komt erg nauw nl. ook voor het berekenen van zetmeel, of is de molen een winkelnaam? ik associeer een molen altijd met granen
Ik ben net met care4life begonnen ivm het relatief lage suiker/zetmeel gehalte en het mineralen en vitaminen gehalte. Het is wel vrij prijzig maar altijd beter dan de hoeveelheid supplementen die ik nu naast mijn basisbrok voer. Ben benieuwd naar het "nieuwe" voer.
Tot in hoeverre worden hier kruiden aan toegevoegd? Dieetmix en c4l eet mijn paard een paar weken en dan laat hij het staan.. ik geef nu subli ponybrok ivm de lage suikers/zetmeel, maar daar zit weer melasse in wat ik liever niet geef..
Brainless
Geplaatst: 06-02-13 08:46
@Jotoma Subli heeft tegenwoordig ook (muesli) Dieetmix, deze heeft geen melasse en is daardoor nog lager in de koolhydraten dan de Subli Zonder.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-02-13 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 08:47
die eet haar paard niet schrijft ze net..
wph1
Geplaatst: 06-02-13 09:00
Ik ben heel nieuwsgierig. Voer nu ook voer met heel weinig suikers