Wie voert nog meer de : AlpenGrün Müsli van AGROBS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Wie voert nog meer de : AlpenGrün Müsli van AGROBS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:41

Wie voert nog meer de AlpenGrün Müsli ?
En dan niet de Mash variant, hierover loopt al een topic ;)

http://www.agrobs.de/futter/de/shop/100 ... /?card=998

Het is melasse en graanvrij, en laag in suiker en zetmeel.
De link verwijst door naar de fabrikant met alle nodige informatie.

Ik wil dit voer gaan combineren met de Care4Life van Pavo dus vind het prettig dat het graan en melassevrij is.
Ik heb een zak besteld en krijg het volgende week, helaas kan ik er op de nederlandse Google enz. bijna niks over vinden, het is nog vrij nieuw en weinig verdelers geloof ik in Nederland.
In Duitsland is meer erover te vinden en te lezen.
Ik bestel ook in Duitsland waar daar staan ook mijn paarden, woon op de Nederlands/Duitse grens.

Ik ben dus erg benieuwd of er meer Bokkers zijn die dit voeren, en of het wel of niet bevalt enzovoort :Y)

Anoniem

Re: Wie voert nog meer de : AlpenGrün Müsli van AGROBS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:01

Het klinkt heel goed, ik vind het alleen erg duur :o

Ziet er echt heel goed uit ook.

Ik volg even.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:34

Ja klopt Yamcha, is ook erg prijzig.
Ik voer zelf alleen altijd veel minder dan de aanbevelen hoeveelheden, zo aan van de C4L, hiervan wil ik ook niet teveel voeren vanwege hoog kruidenpercentage, voer dit meer als supplement en wil dit er bij gaan voeren, maar ook slechts 2 Subli voerschepjes per dag, dus slecht 100/150 gram ongeveer per dag gok ik.
Nu meng ik het met de Daily Plus van Pavo dus wel met melasse, en ik wil dat graag gaan vervangen door de Gruen Muesli van Agrobs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:40

Ik weet niet of je Daily plus kan vervangen door dit, eigenlijk (ik zit hardop te denken hoor).

Omdat er in Daily Plus veel luzerne zit, en hierin volgens mij niet, dan is je calcium/fosfor verhouding heel anders. Ik zou dit wel graag voeren als krachtvoer, maar DP is toch echt een ruwvoer?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:51

JA klopt, de Daily plus is echt meer een soort ruwvoer, maar ook deze soort muesli, dus wel meer krachtvoer, bestaat uit heel veel grassoorten want dat is waar Agrobs voor staat, dus ook goed kauw bevorderend en goed voor struktuur lijkt me.

Eigenlijk wil ik hem hoger in het krachtvoer zetten, maar niet nog meer voeren, volg je het nog :P
Ik heb ooit de Daily plus erbij gedaan met een Subli schep krachtvoer per keer, nu wil ik de luzerne weg laten en eigenlijk naar 2 scheppen krachvoer omdat hij nu goed in training staat, maar dan wil ik wel de Daily plus weglaten vind het anders zoveel.
Ik wil niet meer voeren van de C4L op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:00

Hm-mm, ik snap het :j

Ik zat voor mijn eigen merrie eerder aan sportsfit (ook van pavo) te denken, omdat er niet belachelijk veel suiker inzit, maar wel olie, en dit zou dan een leuke aanvulling zijn, maar dan heb je nog luzerne ook nodig om de scheve calcium/fosfor weer aan te vullen. (dan zou je bv een halve schep van deze muesli doen, een halve schep sportsfit en een halve schep daily plus, en als 't goed is heb je dan geen stuiterbal, maar wel een met meer energie).
Ik ben bang dat alleen deze muesli te weinig energie levert...... je kan haast niet zonder graan als je je paard hoger in het voer wil zetten, maar niet meer wil voeren, althans, ik zou niet weten hoe, en persoonlijk wil ik geen brokken voeren.
Maar dan met zo een mix zou ik bv geen kuil willen voeren, maar hooi, en aanvullen met graszaadhooi, anders wordt het wel echt teveel denk ik.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 22:11

Ja dat klinkt ook goed.
Ik moet toegeven dat ik zelfs wat weinig verstand heb van C:F verhoudingen...

Ik kan niet anders kwa voer omdat mijn haflinger overgevoelig is op verschillende dingen waaronder suikers en melasse.
Verder is hij van zichzelf al zeer looplustig en wat explosief en met name in de winter vervelend kwa gedrag zelfs.
Ik heb hem een tijdje op graan voer gehad maar hiervan krijgt hij snel bultjes, niet van alle voersoorten maar wel van veel, vandaar dus mijn voorkeur naar graanvrij voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:14

Snap wat je bedoelt :j ik heb een volbloed, die zijn ook super sober.
Dan kun je dit goed proberen, eventueel aanvullen met luzerne, die van Hartog is melassevrij bij mijn weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:01

In de hartog luzerne zit melasse.

Heb ook ooit eens naar dit voer gekeken en vind het echt té duur.

Wat is de reden dat je naast ruwvoer toch nog wilt bijvoeren?
Zo te lezen heeft hij de energie niet nodig?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 16:26

Sorry maar ik wil niet discussieren over een reden waarom ik iets wil, ik heb dit topic geopend omdat ik benieuwd was naar eventuele gebruikerservaringen niet voor een voedingsadvies al is het zeker goed gemeend of om steeds te moeten verantwoorden waarom ik zelf wel iets graag zou voeren of niet ;)

Dus graag reacties die daadwerkelijk over het voer gaan, om het ontopic te houden, bedank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:26

Jeetje zeg, het was goedbedoeld.

Denk dat je weinig gebruikerservaringen vindt, agrobs is niet veel gebruikt hier.
Misschien kan je eens een duits forum doorneuzen?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:07

Ja heb ook al eea gevonden op de Duitse flora.
Het voer is geloof ik ook pas sinds de zomer van 2012 op de markt dus nog vrij nieuw.

Het is wel jammer dat er zo weinig verkpers in Nederland verdeeld zitten want persoonlijk vind ik dat ze goede producten ertussen hebben.
Ik heb het geluk dat ik dus bij een Duitse leverancier kan kopen omdat ik op de grens woon.

Ik had wel gehoopt op ervaringen hier op Bokt er is toch een behoorlijke markt voor zulk voer als je bekijkt hoeveel intresse er is voor merken als Subli Dieetmix en Pavo C4L en oa de MArstall Vito.

Dit voer is wel nog een stukje prijziger, maar wel weer heel anders als bovengenoemde voersoorten kwa inhoud en samenstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:45

Zeker, agrobs is een mooi merk...ik heb er een tijdje de Aspero van gevoerd.
Maar er is idd lastig aan te komen...en dus wordt het in NL minder gevoerd dan producten als C4L en Dieetmix.
C4L is al vrij prijzig(vind ik...en veel anderen)en dit is toch net nog weer wat duurder...dus misschien dat mensen het dan minder snel gaan proberen ook,zeker als er nog eventuele verzendkosten bijkomen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:11

Ziet er best mooi uit :j en de prijs valt me nog mee, maar hebben ze dit in Nederland ook al ergens te koop?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:28

Ik heb toevallig een topic gevonden op Bokt waarover gepraat word over de mash variant.
Ik ga ervanuit dat iedere wederverkopen van Agrobs dit kan leveren, dus als ze het een leveren kunnen ze wss het andere bestellen.

Ben het alleen zelf nog niet tegen gekomen.

Ik vind de prijs aan de hoge kant, maar goed voor een goed product vind ik dat niet zo erg.
Mijn andere paard krijgt speciaal voer welke voor 15 kilo wel 23 euro kost.......dus nog een tikkie hoger :P

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:33

RWDH verkoopt het.
http://www.rwdh.nl/catalogsearch/result/?q=agrobs&x=0&y=0
Heb overigens ook prima ervaringen met bestellen via hun site. Snel en keurig geleverd met relatief lage verzendkosten!

edit: voer zelf trouwens niet de muesli van Agrogs, maar van ander merk. Heb de Mash van Agrobs geprobeerd maar pony's halen er hun neus voor op, verwende druiven dat 't zijn :')

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:58

Vandaag mijn zak Gruen Mash kunnen ophalen en voor de eerste keer gegeven! paardlief vond het erg lekker! Al is hij wel een redelijk makkelijke eter! Ik vond de mash snel klaar! Erg prettig!

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:34

Hallo,

Ik ben een beetje laat met reageren maar ik voer nu al een 8-tal maanden tot volle tevredenheid 3 producten van Agrobs te weten de Musli, de Mash en de Pre Alpin Aspero naast natuurlijk voldoende hooi. Ik wissel deze 3 af en de Musli en Aspero meng ik soms ook door elkaar. Ik ben ermee begonnen om mijn paarden het mineralenbrokje van Iwest te laten eten. Alle drie de producten worden door mijn paarden erg graag gegeten. De hoeveelheid die ik voer is miniem zo'n 300 gram per paard per dag dus vindt ik het nog best wel betaalbaar. Ik haal het uit Duitsland aangezien mijn ouders daar wonen en zij het dan voor mij meenemen naar Nederland. Ik vindt de Mash ook een zeer fijn product voor deze maanden. In de zomer zal ik daar even mee stoppen en dan alleen de Aspero en de Musli voeren. Mijn jongste paard (Berber) reageerde nogal heftig op haver wat Iwest aanraadt in combi met het mineralenbrokje. Omdat ik geen voer wil gebruiken waar Melasse en granen in zitten ben ik op I-net op zoek gegaan naar alternatieven. Deze heb ik dus gevonden in de 3 van Agrobs.

Hopelijk heb je hier nog wat aan.

Groetjes

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:11

Ik voer het nu ook alweer een tijdje, 4 maanden, en ben nog steeds erg tevreden! Ik voer het niet veel, ben nog steeds met de eerste zak bezig. Die is nu wel bijna op. Binnenkort weer een nieuwe zak bestellen.

Heeft iemand hier ervaring met de Struktur Mash? Ik ben benieuwd naar de 'grote' verschillen tussen de Alpengruen en Stuktur mash namelijk.

@AlexD, voer jij de Alpengruen Muesli of een andere?

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:50

Hallo Rais,

Ja ik voer de Alpengrun Muesli en ook dus de Alpengrun Mash. Ik heb geen ervaringen met de Struktur Mash.
Ik heb nu een nieuwe bestelling gedaan die ik binnenkort binnenkrijg en dat zijn de Wiessenbussi's (beloningssnoepjes) en ook heb ik de (nieuwe) Luzerne+ besteld en het mineralenbrokje van Agrobs (ben benieuwd). Ik wil dan gaan afwisselen in de zomer (naast weidegang en af en toe een plak hooi) met de Pre Aspero en de Luzerne+ en daardoorheen dan de muesli met het mineralenbrokje. De hoeveelheden die ik voer zullen per paard per dag ongeveer rond de 300/500 gram liggen (gemengd product) dus niet veel. In de winter en af en toe in de rest van het jaar zal ik de Mash nog gebruiken mochten er zich koliek-achtige problemen voordoen.

Groetjes,

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:26

I ben ermee gestopt omda mijn haflinger het na de 3de zak weigerde te eten.......echt heel jammer!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:27

op zoek naar een vervanger voor de marstall vito (vanwege de knoflook daarin) kwam ik dit topic tegen en nu een proefzak agrobs alpengrun muesli besteld. Ben benieuwd!

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:54

Mystery1980, waar heb je de proefzak besteld. Ik had gisteren een vraag daarover. Of heb je de 4 kg zak gekocht?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:05

Ik bedoel idd de 4 kg zak, heb hem bij rene wielens besteld, want hier in de buurt is hij geloof ik niet verkrijgbaar.
Wat was je vraag?

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:50

Bedankt. Dat was de vraag. Ik kreeg gisteren een bericht of ik een handje op wou sturen, omdat ze geen proefverpakking leverancier kon vinden. Ik heb haar doorverwezen naar Rene wielens.