Ervaringen met Metazoa Superfit Broxxx

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Ervaringen met Metazoa Superfit Broxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 10:44

Ik kwam dit supplement tegen op een beurs. Qua samenstelling lijkt het me goed, ook voor paarden die op moeten passen met suikers.
Ik hoor graag ervaringen en of het een compleet supplement is..

singasong

Re: Ervaringen met Metazoa Superfit Broxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:17

Ik krijg inmiddels via pb te horen dat dit supplement niet geschikt is om een paard te voeren wat gevoelig is voor suikers.

Welk supplement zou dit wel zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. Er zijn zo veel supplementen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:02

Equilin heeft hele goede en natuurlijke supplementen en ik geloof dat soul mate nutrition ook erg goed is..

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:44

singasong schreef:
Ik krijg inmiddels via pb te horen dat dit supplement niet geschikt is om een paard te voeren wat gevoelig is voor suikers.

Welk supplement zou dit wel zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. Er zijn zo veel supplementen!

Maak je geen zorgen, je kunt dit prima voeren aan een paard wat gevoelig is voor suikers!! Je geeft maar 50 gram per 100 kilo, dus omgerekend is het bijna niks.

Ik heb het voer getest voor mijn voerleverancier en ben er zeer tevreden over. Ook mijn suikergevoelige eczeempony doet het er super op. Loopt endurance klasse 2 met maar 250 gram voer per dag en is in topconditie. Maar andere paard krijgt het als aanvulling op zijn andere krachtvoer, die heeft net iets meer energie nodig dan de pony.

Hier een tevreden gebruiker dus!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:52

Carina, dat is leuk om te horen dat jouw paarden het er zo goed op doen. Hoe lang geef je het nu?
Het verschil met jouw paarden en die van mij is dat die van mij helemaal niets meer doet. Dus verbruik van suikers/zetmeel is minimaal.
En hoe heb je het getest?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:02

Ik heb even de informatie en ervaringen doorgelezen,het lijkt me eigenlijk best goed spul..Weten jullie toevallig wat de ingrediënten zijn??

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:28

singasong schreef:
Carina, dat is leuk om te horen dat jouw paarden het er zo goed op doen. Hoe lang geef je het nu?
Het verschil met jouw paarden en die van mij is dat die van mij helemaal niets meer doet. Dus verbruik van suikers/zetmeel is minimaal.
En hoe heb je het getest?

De pony krijgt het nu een maand of 5 denk ik? Bij paardlief had ik er eerst helemaal niet bij stil gestaan dat het voor hem ook wel eens goed kon zijn :o Wat betreft voer denk ik altijd alleen aan de pony omdat die zo lastig is daarmee, paardlief hobbelt op ieder voer wel mee :o Maar goed, die had zich 5 weken geleden geblesseerd, dus van z'n gewone voer afgehaald en op metazoa gezet. Nu gaat ie weer aan het werk maar blijf het ernaast voeren.

Ik voerde altijd Hugho, maar door "ruzie" met mijn voerleverancier kon ik er bijna niet meer aankomen. Toen bood hij me metazoa aan, twee zakken gratis om te proberen, maar wilde hij wel feedback. Doordat m'n pony zo sterk op voer reageerd met haar eczeem is ze ook een perfect testobject.

Ze doet het er prima op, zelfs wat beter dan op de Hugho, waar ik ook zeer tevreden over was!

Ingrediënten kan ik opzoeken als de zak op stal nog niet weggegooid is... Geloof dat het ook op de site staat? Www.metazoa-horse.nl

Ik zou het gewoon eens proberen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:42

Klinkt goed :j Op de site staan wel gehaltes maar geen ingrediënten lijst,dus als je nog een zak hebt liggen wil ik best weten wat er precies in zit :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 16:08

Ik heb net een zak Metazoa gehaald. Het produkt heb ik laten doormeten en het is qualitatief een heel goed produkt en voor mijn paard is het ook geschikt.

Ben benieuwd of ik resultaat ga zien. Verwacht ik wel.

Pleiada, ik zal straks even voor je opzoeken wat er op de zak staat.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:19

Oké,alvast bedankt!

Mooi dat het goedgekeurd is voor jou paard :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 09:20

pleiada schreef:
Ik heb even de informatie en ervaringen doorgelezen,het lijkt me eigenlijk best goed spul..Weten jullie toevallig wat de ingrediënten zijn??

Samenstelling:
- lucerne
- tarwe
- gerst
- sojaschillen (qmo)
- graanbijproducten
- koolzure voederkalk
- graan (bijpr.)
- lijnzaad
- maisbijproduct
- zout
- vitaminenmineralenmengsel
- plantaardige olie

De analyse staat op de website.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:24

Dankjewel

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:13

weer met gmo soja, jammer dat ze dat overal instoppen tegenwoordig. is lang niet altijd zo gezond voor de schildklier oa.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:29

Waarom is dat niet goed voor de schildklier Maris?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:05

Zie oa :

De fytoestrogenen in soja kunnen ook de schildklier in zijn werking belemmeren waardoor een groot gevaar bestaat voor een te trage schildklierwerking (hypothyreoïdie) en zelfs schildklierkanker. Bij kinderen wordt een verband gelegd tussen het gebruik van soja en auto-immuun ziekten van de schildklier.

+ dat er met de GMO nog vanalles gebeurd wat niet gezond is. Oa veel bestrijdingsmiddelen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 15:55

Gmo is nog steeds niet bewezen dat daar nadelige gevolgen van zijn voor het lichaam en mochten er gevolgen zijn dan zijn die op langere termijn. Ondanks dat de schildklier niet goed is van Niek testten deze brokjes wel uitstekend voor hem dus ik ga ze gewoon gebruiken en zet even alle andere supplementen die ik voor hem had aan de kant.
Bestrijdingsmiddelen ben ik met je eens maar dan moet ik hem bijv. ook geen stro meer in de stal geven. Als je weet wat ze daar allemaal voor bestrijdingsmiddelen op gebruiken schrik je je rot!

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:13

singasong schreef:
pleiada schreef:

Samenstelling:
- lucerne
- tarwe
- gerst
- sojaschillen (qmo)
- graanbijproducten
- koolzure voederkalk
- graan (bijpr.)
- lijnzaad
- maisbijproduct
- zout
- vitaminenmineralenmengsel
- plantaardige olie

De analyse staat op de website.

De analyse is onvolledig: op de emmer staat meer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 07:58

Zou je die hier neer willen zetten?!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:16

en.. hoe bevalt het? Denk erover om het ook te gaan voeren, dus ben bokt aan het afspitten naar ervaringen..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:41

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:42

* megaschop *

Mijn paardje krijgt Metazoa op aanraden van de dierenarts. Gaat goed, niets mis mee. Maar nu wordt het kouder en gaan we langzamerhand iets meer aan het werk, en vraag ik me af of de voedingsdeskundigen van Bokt hier nog een recentere mening over hebben dan wat hier boven staat. Mist er nog iets? Scheve verhouding van het één of ander? (Dat weet 'Bokt' altijd zo goed ;) ) Mijn paard leeft verder op gras en voordroog, en krijgt nog een handje van een onbekende basisbrok van stal.

Edit: Paard staat tijdens kantooruren op de wei en de rest van de dag op stal.
Edit2: Hij is 4 jaar en we zijn de training aan het opbouwen, het is de bedoeling dat hij in de komende tijd spieren gaat kweken, wat een van de aanleidingen is om nog eens naar zijn voer te kijken, of dit wel voldoende is..?

(Als ik beter een nieuw topic had kunnen maken, hoor ik het graag. Twijfelde ik over.)
Laatst bijgewerkt door IngeK op 30-10-13 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:48

Ik heb het ook gevoerd en opzicht wel tevreden over, ben even gestopt omdat ik nog een halve zak meusli had staan en niet vanalles door elkaar wil voeren.
Ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen vanaf de start van het toppic.
Hier in Limburg is het alleen beperkt qau verkoopadressen maar daar zijn ze voordurend mee bezig bij metazoa.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:51

jesito schreef:
Hier in Limburg is het alleen beperkt qau verkoopadressen maar daar zijn ze voordurend mee bezig bij metazoa.

Ik heb geen auto en dat is met grote zakken voer natuurlijk al helemaal lastig, blijkt gewoon de dierenspeciaalzaak hier in het dorp het te verkopen. Verkoopt alleen maar katten- en hondenspul, én Metazoa _O- Kon mooi op de fiets.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 09:53

Mijn paard wil het alleen in de winter. Niet als hij weidegang krijgt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:24

IngeK schreef:
* megaschop *

Mijn paardje krijgt Metazoa op aanraden van de dierenarts. Gaat goed, niets mis mee. Maar nu wordt het kouder en gaan we langzamerhand iets meer aan het werk, en vraag ik me af of de voedingsdeskundigen van Bokt hier nog een recentere mening over hebben dan wat hier boven staat. Mist er nog iets? Scheve verhouding van het één of ander? (Dat weet 'Bokt' altijd zo goed ;) ) Mijn paard leeft verder op gras en voordroog, en krijgt nog een handje van een onbekende basisbrok van stal.

Edit: Paard staat tijdens kantooruren op de wei en de rest van de dag op stal.
Edit2: Hij is 4 jaar en we zijn de training aan het opbouwen, het is de bedoeling dat hij in de komende tijd spieren gaat kweken, wat een van de aanleidingen is om nog eens naar zijn voer te kijken, of dit wel voldoende is..?

(Als ik beter een nieuw topic had kunnen maken, hoor ik het graag. Twijfelde ik over.)

Ik geef mijn paard welke dagelijks aan het werk is een volle schep luzerne en een schep ruwe spelt bij samen met de Metazoa, maar als je paard het op dit rantsoen goed doet dan zou ik verder niets veranderen.