ik heb onderlaatst knoflookgranulaat aan mijn paard gevoerd (dat vond hij niet zo leuk, want hij vind knoflook volgens mij heel vies

hebben jullie hier ervaring mee?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tamary schreef:Werkzaam tegen vliegen is op zijn minst twijfelachtig. Daarnaast is de hele uienfamilie giftig voor paarden. Je hebt dus een verstandig paard aangezien die het niet wilde eten.
iet_patron schreef:tamary schreef:Werkzaam tegen vliegen is op zijn minst twijfelachtig. Daarnaast is de hele uienfamilie giftig voor paarden. Je hebt dus een verstandig paard aangezien die het niet wilde eten.
gek dat ze giftige dingen verkopen in paardenwinkels![]()
of mijn paard zo verstandig is valt te betwijfelen, hij stond namelijk een keer vrolijk een sint jacobskruid te eten (hij vond het blijkbaar lekker), dat heb ik heel vlug uit zijn mond gehaald!
MarcR schreef:Wij hebben nu de beste bestrijding tegen alles wat rondvliegt : twee zwaluwnesten in onze stal.
We moeten alleen af en toe de zwaluwmest van de rug van ons paard vegen.
Focussed schreef:wordt dit een welles nietes discussie?
Bij onderzoek met knoflook kwamen er evenveel insecten af op degene die knoflook hadden gegeten als bij degene die geen knoflook hadden gegeten.
Dus je kunt het net zo goed niet voeren, daarnaast staat de hele familie waar knoflook uit komt bekend als giftig voor het paard en dus veroorzaakt ook de knoflook een zeldzame vorm van bloedarmoede bij paarden, daarnaast kan het ook irritaties in het spijsverteringsstelsel geven zoals maagzweren, geïrriteerd maagslijmvlies, geïrriteerde darmen etc.
Focussed schreef:Wat handig is aan onderzoek is dat je weer of het je geld waard is en of het veilig is om te voeren. Als jij daar niet naar wilt luisteren en eigenwijs bent is je eigen keus. Er zijn genoeg alternatieven die beter werken en dan kun je beter die kopen.
Een iets minder kinderachtige reactie zou je wel sieren.
Focussed schreef:Nee, knoflook is gewoon giftig in gebruik. En het wordt idd gewoon verkocht in ruitersportzaken, het is geen verboden kruid. Maar vanaf een zekere dosis geeft het een zeldzame vorm van bloedarmoede, daarom kun je het beter helemaal niet voeren, omdat het ook al niet helpt tegen insecten. Dus ik zie geen reden waarom je het dan perse nog zou willen voeren.
Maar dat is iedereen zijn eigen keus.