Ervaringen Pavo E-lyte of NAF Elektrolyten/Elektrolyfe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Ervaringen Pavo E-lyte of NAF Elektrolyten/Elektrolyfe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:26

Ik ben mij al een poosje wat aan het verdiepen om mijn paard wat supplementen bij te voeren.
merk aan hem dat hij de laatste tijd ietwat 'mat' aanvoelt tijdens het rijden, niet zo energievol als voorheen, nou zou je zeggen het is warm... dat klopt, maar ook voor deze warme periode was hij al enige tijd zo.
aangezien hij ook soms overmatig zweet, ondanks dat ik extra stap-pauzes inlas tijdens de training heb ik het idee dat hij die tekorten die hij verbrand niet voldoende kan aanvullen.
Ook word hij nooit echt dik, nu heb ik hem gelukkig eindelijk enigszins rond(voor zijn doen) maar er zit geen grammetje teveel op hoeveel voer je er ook in gooit of al laat je hem dag en nacht buiten staan.

Verder hij heeft een Himalaya liksteen in de stal hangen waar hij weinig tot niets mee doet. en krijgen ze voer van Equiral, brok en muesli, aantal keer per dag 1e kwaliteits hooi, staan meerdere uren in het land, 's nachts op stal.
We trainen zo'n 4 tot 5x per week, en 2 dagen heeft ie echt helemaal vrij, training is gewoon normaal niet extreem zwaar, en verschilt per keer van duur.
Oja, paard is net 6 jaar geworden.

Nou was ik wat op de site van de paardendrogist aan het lezen en kwam ik bij bovenstaande producten terecht.
- Pavo E-lyte
- NAF Electrolyten
- NAF Electrolyfe

Mijn eigen 1e voorkeur zou zo uitgaan naar de pavo e-lyte, puur omdat ik goede ervaring heb met supplementen van pavo, maar er lijkt daar ook het meeste in te zitten, al zitten er ook bepaalde dingen niet in wat bij de pure elektrolyten wel weer zit.... moeilijk.

iemand ervaring met bovenstaande, en zou het wellicht zinvol zijn zoiets bij te voeren?
mocht je nog andere ideeën hebben wat hier niet bij staan is ook altijd welkom :)
ben ook van plan mij nog even bij de paardendrogist zelf te laten informeren, maar alvast wat ervaringen en informatie inwinnen is natuurlijk nooit weg :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:43

magic_lover

Re: Ervaringen Pavo E-lyte of NAF Elektrolyten/Elektrolyfe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:12

bedankt, niemand verder een idee of ervaring met bovenstaande?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:16

Ik voer nu sinds een poosje pavo total supply. Kan duidelijk merken dat hij het werk makkelijk blijft volhouden. Hoewel hij wel "gewoon" krachtvoer krijgt heb ik bewust voor dit supplement gekozen omdat het een mooie totale aanvulling is. Andere supplementen zijn vaak op 1 "ding" gericht.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:20

heb hem even opgezocht, dat is misschien ook wel een goede idd, volgens mij zit daar bijna alles in wat er maar in kan zitten :+
hoeveel voer je ervan, en hoelang doe je ongeveer met een bus? :)

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:26

Ik ben begonnen met 20mg (1 schepje), verdeeld over 2 voerbeurten. In het begin moest hij echt wennen aan de smaak. Nu doe ik 40 mg over 2 voerbeurten. Met de kleine bus heb ik ongeveer een maand gedaan maar halve wege heeft het paard van mijn moeder ook wat gehad. We hebben nu de grote verpakking staan en daar zijn we nu toch al een maand mee aan het voeren en die is nog lang niet op. Er staat bij de gebruiksaanwijzing dat je voor een paard 80 mg mag geven. Vind ik persoonlijk erg veel als het paard daarnaast ook voldoende krachtvoer krijgt. Het is denk ik een beetje aftasten wat bij welk paard genoeg is.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:30

klopt, ik heb namelijk wel eens eerder iets van pavo(nervcontrol) gevoerd aan een ander paard, maar daarvan hoefde het paard ook maar 1 schepje wat meer dan voldoende was, ipv de aanbevolen hoeveelheid van 2-3 schepjes per dag.
nu is natuurlijk niet elk supplement hetzelfde, maar dat is idd toch even uitproberen.

ik zal er iig eens naar kijken, bedankt! :)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:34

Ik ben ook wel benieuwd! Voer trouwens nu paar dagen die van pavo en vind zelf dat me merrie wat alerter is geworden minder sloom ook enzo.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:36

Ik geef het al jaren in de zomermaanden. Paard gaat er echt goed op. Ons vorig paard kreeg het en dit paard ook weer. Meneer is niet sloom ondanks dit weer.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:00

en welke bedoelen jullie percies? :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 03:40

de Pavo, E"lyte

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 03:41

Maar ik ga van de week ook even Power plus voeding van Havens halen. daar zitten ook electrolyten in.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:16

Ik bedoel ook de pavo E'lyte

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:46

VSW-->VS.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:50

Ik geef met dit warme weer ook elke dag n schepje e'lyte van pavo door zn slobber met veel water.
Mn paard doet het er zichtbaar goed op, is superfit en niet mat op n warme dag, integendeel! :)
ik rij niet op t warmste deel van de dag maar die tijd staat hij wel op t land.

Die heamolitan oid schijnt ook erg goed te zijn :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:26

ik heb een pot e-lyte opgehaald,
voor de mensen hier die dat voeren.

op de pot staat:
dat het voor een gebruiksduur is van 1-3 dagen.
je 100gr voor en 100gr na de inspanning moet geven.
en 1 maatbekertje 100gr is.

maar volgens mij klopt dat toch niet helemaal? :?
bekertje lijkt me wat klein voor 100gr, en vind 200gr per keer wel erg veel...
geven jullie gewoon 1 schepje per keer/dag?
en over hoe zo'n periode voeren jullie het, totdat de pot leeg is, of echt maar 1 tot 3 dagen?

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:19

Ik voer als ze heel erg gezweten heeft gewoon 1 bekertje door het voer heen. En gewoon op het bij te houden voer ik een half bekertje. 200 gram geef ik ook niet hoor!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:42

Ik geef, als het echt erg warm is, 1 schepje per dag.
In Nederland is het nooit langer dan laten we zeggen een week ontzettend heet, dus als het koeler is, stop ik er ook weer mee.

Afgelopen week heeft mijn paard dus 6 dagen 1x per dag een schepje door zn slobber gehad. Vandaag niet maar als t woensdag weer heet wordt, doe ik weer n schepje er door heen. :)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:44

Ik geef mijn paard NAF electrolyten maar alleen op de erg warme dagen.
Hij loopt super als het warm is, lijkt er weinig last van te hebben.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:27

Ik geef dus 1 1/2 schepje e'lyte door zn slobber heen bij warme dagen en intensieve training/ Heb nog nooit die 100 gr gedaan hoor.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:52

Ik vraag me al of 1 schepje nou echt 100 gram is...
Iemand weleens gewogen? :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 17:00

ik denk van niet.... ik heb ook eens pavo nervcontrol gevoerd, schepje was even groot, en daar was 1 schepje dacht iets van 30gram?
bovendien zit er 750 gram in de pot, volgens mij zitten er wel meer schepjes in dan 7,5.
maar ik ben ook wel benieuwd, heb helaas niet zo'n 'gevoelig' weegschaaltje, anders had ik het wel even uitgeprobeerd :D

jullie geven het dus puur alleen als het heel warm is/erg gezweet heeft? en dan na het rijden, vlak voor het rijden of gewoon sochtens met de 1e voerronde?
vind dat toch altijd wel wat lastig met voedingsupplementen hoe en wat je die het beste kan geven... :o
heb hem vandaag een half schepje gegeven na het rijden(niet heel erg gezweet).
even om te proberen of ie het opeet, na 1x een vies gezicht at ie het smikkelend op, dus dat is erg fijn :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:05

Ik geef altijd slobber direkt na het werk, dus ook de electrolyten.
Maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt, maar ik kan me daarin natuurlijk vergissen :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 17:06

volgens mij moet het ook weinig uitmaken, lijkt mij ook dat het meer is om de 'verbruikte' zouten ed weer aan te vullen, dus imo logischer om na het werk te geven.

maargoed, we proberen het gewoon en zien wel of we op den duur wat verschil merken :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:07

hou je ons op de hoogte? :)