Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Royen schreef:Ik had ongeveer hetzelfde gevraagd aan een bokker, die gaf dit als antwoord (ik heb zelf uiteindelijk voor alleen onbeperkt hooi en gras gekozen):
Blijkbaar krijgt je paard door het hooi energie genoeg binnen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat ik qua waardes allemaal goed vind zitten is Pavo Podo Supply. Ze zeggen dat dit alleen voor jonge paarden is, maar dit is niet zo. Het kan net zo goed aan volwassen paarden gegeven worden.
Ik weet het medische verhaal niet van je pony, maar over het algemeen zijn vooral de suikers en zetmeel de boosdoener, en niet zozeer de eiwitten. In de Pavo PodoSupply zit 2% zetmeel en 5% suiker. Dit is dus heel laag. Bovendien hoef je er maar 300 gram per dag van voeren. (Meer niet, want dan wordt het schadelijk!) Als je dan ook nog een liksteen neerhangt, zoals de KNZ liksteen dan krijgt je paard alles binnen wat hij nodig heeft.
Hier de link naar de Pavo Podo Supply: http://www.pavo.nl/supplementen/pavo-podosupply.html
O ja, er staat in de tekst op de pavo site dat je hiernaast ook krachtvoer moet voeren, maar dat is niet waar. Dat is gewoon een verkooppraatje.
Suc-6 ermee! Dani62 schreef:Lotte1990 schreef:Geen krachtvoor tot ie 3 is. Op hooi kunnen ze het mákkelijk redden. Krachtvoer is alleen omdat mensen denken dat ze het nodig hebben. Paarden zijn veel meer gebaat bij onbeperkt goed hooi en evt. vitamines of mineralen.
Hoezo 'tot ie 3 is' ...?
petitparis schreef:ik weet niet van welk merk jij brok hebt, maar in de brokken die ik tot hiertoe gehad heb, zat alles behalve wat ik verwachtte, maar absoluut geen gras.