nou krijgen mijn eigen pony's het niet, maar vroeg me af of er dan iemand is die kan uitleggen
wáárom summerfit dan zo slecht is, en wat dan wel goed is zodat ze naast hooi genoeg voedingsstoffen en vitamen/mineralen binnenkrijgen.
Ben benieuwd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jenkins schreef:Maar nu heb ik ook 1 vraagje... zijn ze echt alleen voor in de zomer? wat moet ik dan in de winter voeren?:P
hestejente schreef:Jenkins schreef:Maar nu heb ik ook 1 vraagje... zijn ze echt alleen voor in de zomer? wat moet ik dan in de winter voeren?:P
Je hebt pavo summerfit en pavo summerfit xl, die laatste heetten eerst pavo aura, en die voer ik. Sinds maart. Als ik het goed begrepen heb is de gewone summerfit een aanvulling op gras, en dat eten paarden toch meestal in het zomerseizoen, al krijgt de mijne 's nachts hooi. En de summerfit xl is een vitamine- en mineralenaanvulling op ieder denkbaar ruwvoerrantsoen. Ik moet wel zeggen dat ik niet alleen pavokoeken bijvoer. Op de dagen dat ik rijd (4 dagen per week) krijgt hij een halve schep muesli, en de andere 3 dagen een halve koek.
hestejente schreef:Zijn er meer mensen waar het paard jeuk krijgt van die dingen? Hij schuurt zijn staart en ik vraag me af of het door die koeken komt? Eczeem, wormen of losse staartharen kan het in ieder geval niet zijn
Citaat:Je hebt pavo summerfit en pavo summerfit xl
haflinger4me schreef:Maar goed ; als je de koeken nu vergelijkt met bijvoorbeeld natures best van Pavo( hun suikerarme voer). In een kilo natures best zit 2 % suiker in een kilo summerfit 6 %.
Charaz schreef:Nee hoor het is precies hetzelfde, de XL duidt op de grotere verpakking, koeken zijn precies hetzelfde daarom heet het nu ook beide summerfit omdat het verwarrend was dat de kleine dozen summerfit heten en de grote pakken aura.
Twiggy2008 schreef:Ik heb die koeken jarenlang gevoerd, maar mijn paard heeft een lichte vorm van insuline resistentie sinds zijn 4e en omdat die koeken 1/3 deel uit alleen maar suikers bestaan, ben ik er direct mee gestopt. Ik vind het heel jammer dat werkelijk overal suiker in zit (bijna net zoals in ons eigen eten). Krachtvoer krijgt die van mij niet, soms alleen wat gedroogde kruiden met lijnzaad. En verder gras en 's winters kuil en hooi.