gladiator test op bokt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

stoltur

gladiator test op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:12

naar anleiding van een ander topic waarin een oproep was voor 5 test paarden hier het vervolg voor de resultaten:

ik heb nu 1 fles gegeven een rustperiode gehad en ben nu met de 2de fles begonnen. Alles gaat boven verwachting goed.
Ik heb eeb ijslander die ontzettend schuurt (zomereczeem) en tot nog toe helemaal geen geschuur. Alle manen en staart zitten er nog op, geen gekriebel onder de buik dus ik ben reuze blij. ook is ze vrolijker lijkt wel, ze deed laatst aan de hand zelfs tolt zien, en dat heeft ze nog nooit gedaan, terwijl ze toch al op leeftijd is ( 18 ) . Ik hoop dat ze zo blijft reageren, dan hoeft ze haar deken niet op.

Dit was het andere topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1061324

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:51

ontzettend fijn dat het zo goed gaat zeg!
en helemaal dat je pony zo lekker in haar velletje zit.
wat dat betreft kan de gladiator dus ook heel egschikt zijn voor paarden die niet veel energie hebben?

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:17

ja, dat denk ik wel, die van mij reageert er tenminste zo op, zal misschien ook wel per paard verschillend zijn. Ik ben er tot nog toe heel tevreden over, ook omdat ze het gewoon over haar voer opeet, terwijl ze normaal echt heel kieskeurig is. ( knoflook wil ze bijvoorbeeld echt niet )

miss_lizje

Re: gladiator test op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:49

Ik ben benieuwt naar de andere resultaten. Mijn fjord schuurt ook heel erg en vind het zo zielig voor hem. Ben ook benieuwt hoe duur zo'n fles zal zijn en of het bij meerdere paarden met exceem ook heeft gewerkt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:27

Ik wil ook al een tijdje dit proberen, maar ik wacht eerst even deze zomer af. Ik weet niet wanneer je dit moet beginnen te gebruiken of maakt dit niets uit?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:26

wat ik me even afvraag stoltur, hoeveel heeft je ijsje nodig van dit spul?
ml per dag zeg maar?

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:42

Je kan er altijd mee beginnen, ik ben er voor het seizoen mee begonnen, en ben nu aan de tweede fles bezig. Die flessen kosten rond de 55 euro, en je doet er in ieder geval 1 hele kuur mee, alleen is dat niet genoeg 1 kuur, want je moet daarna een onderhouds dosis blijven geven.
Een kuur duurt 20 dagen daarna 5 dagen rust. Dit 3 keer en daarna elke 3 dagen een dosis om het te onderhouden. Zo is het mij tenminste uitgelgd en krijg je de beste resultaten. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, normaal stond ze al in haar eczeemdeken en nu staat ze zonder en nog geen enkel schuur plekje te bekennen. Normaal schuurde ze haar manen en staart tot bloedens toe en ook onder haar buik en bij de uier maakte ze zichzelf helemaal kapot.
Ik geef mijn ijsje 20 ml per dag, er zit 500 ml in een fles.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:50

Ik heb twee flessen besteld en de ene fles elke dag aan Tinka gegeven en de andere fles elke derde dag aan Devon.
Ik zie wel verschil maar ik vind het te minimaal om er mee door te gaan voor die prijs.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:54

Heeft Tinka ook eczeem?? en zo ja, hoe erg?? Ik merk bij mijn paardje nu dus echt wel dat ze niet schuurt, wat ze normaal allang gedaan zou hebben.
Er is mij ook geadviseerd om zowiezo eerst zo'n 20 daagse kuur te doen, om het lichaam schoon te maken.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:55

Zat toevallig net het andere topic te lezen ;)

Wat mooi dat dit een oplossing biedt! Hoop ook voor je dat het zo blijft doorgaan :j

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:56

Dat is wel flink aan de prijs zeg!

Ik heb geen paard met exceem gelukkig. Wel heel fijn dat jouw paard hier zo goed op reageert!

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:58

tja, het is niet goedkoop, maar als mijn paard daardoor geen jeuk meer heeft en in de lente, zomer en herfst zonder deken ingepakt hoeft te staan dan heb ik dat er graag voor over.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:00

Ja dat kan ik me voorstellen, dan zou ik het er ook voor over hebben.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:09

en ik had de mazzel dat ik het nu eerst mocht uitproberen, ik was 1 van de 5 uitverkorene die aan de test mochten mee doen, dat scheelt al een hoop. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het anders nooit had geprobeerd, er zijn zoveel dingen in de handel en ik heb er al een heel stel uitgeprobeerd die niet hielpen dat je daar toch een beetje sceptisch van wordt.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:10

Nee, je gaat pas iets proberen als je van meerdere mensen gehoord hebt dat het werkt, als je het dan gratis mag proberen doe je dat al sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:12

ik ben ook erg beniewd naar meer resultaten :) als er nog een test paard nodig is ken ik nog wel een fjord

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:13

ik zou wel wat meer info hierover willen (A) aangezien wij een aantal paarden met exeem hebben ?zouden jullie mij meer info over dit spul kunnen geven.
en als er testpaarden nodig zijn dan roep maar :P

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:14

helaas zijn er geen testpaarden meer nodig. In het andere topic staan ook al wat reacties van testpersonen. (ik hoop dat die ook hier zullen reageren)

link staat in de beginpost

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:17

oke! :P ik hou het even in de gaten.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:19

stoltur schreef:
Heeft Tinka ook eczeem?? en zo ja, hoe erg??

Tinka heeft flinke (droge) mok en Devon heeft rasp en een wondje aan zijn achterbeen, het wondje is wat meer ingedroogd maar verder nog niks. de mok bij Tinka is nog niet echt minder aan het worden en de rasp bij Devon is ook niet veel veranderd.
Als ik meer resultaat had gezien was ik wel doorgegaan met het middel geven maar ik vind het middel te duur om er voor zo weinig resultaat mee verder te gaan.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:22

Dat kan ik me voorstellen, jammer dat het bij jou niet zo goed werkt. Daar uit blijkt maar weer wat bij de 1 een goed middel is bij een ander niet echt helpt. Je zou anders eens contact kunnen opnemen met mindfields hier op bokt, die is ook de test gestart, en die weet er alles van, misschien kan zij zeggen waarom het niet helpt bij jou paarden en wel bij mijn eczemer....

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:03

Ik heb bewust twee flessen besteld om bij twee verschillende paarden te starten, bij de ene de kuur van 20 dagen en bij de ander iedere derde dag, ik ging ervanuit dat ik daar dus wel duidelijk verschil in zou merken maar ik merk onderhand bij Devon meer (die het elke derde dag krijgt) dan bij Tinka die het dagelijks kreeg.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:17

Het hangt er heel erg vanaf hoe het bij aanvang van de behandeling met de weerstand van het betreffende paard is. Mok heeft ook met een lage weerstand te maken. Tinka's weerstand kan wel een stuk lager zijn geweest dan die van Devon, waardoor je dit verschil merkt. Een behandeling van 20 dagen is dan niet genoeg. Het is ook niet voor niks dat de test per paard drie flessen inhoudt, omdat je bij sommige paarden pas bij fles 2 echt het verschil gaat merken.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:13

Ik meld me hier ook alvast even. Ik moet nog beginnen aan de test, had begrepen dat de leverancier wat moeite had. Ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken, zie al wat positieve resultaten hier. :D Hoop dat ik ook snel kan beginnen.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:37

meld zich hier ook even...en leest met grote interesse :D ;)