lik-it

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:58

hoi hoi,

Ik heb ong twee weken geleden mijn paard een lik-it gegeven daar heeft smikkeltje ong 3 dagen mee gedaan toen hij doorhad hoe het werkte haha

nou schijnt het zo te zijn dat meer paarden de Lik-It's bijna in een keer opeten..
Heb jij nou ook zo'n smikkelkont Bloos hoe doe jij dat dan?? hoevaak geef jij zo'n ding??
Gaat me niet om de kosten van zo'n Lik-It maar niet dat ik hem over een tijd door z'n stal kan rollen Haha! Clown

BertBaley

Re: lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:01

Mijn pony heeft hem binnen maximaal een half uur op hahaha!
Zit in een houder ervoor.

Maar heb nu een wat lastigere gekocht zodat hij er wat langer mee doet! (de Boredom breaker)
Hoevaak ik er 1 geef? Nou als ik bij de paardenwinkel kom neem ik er een mee.

Hij vind het heerlijk! Lachen

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:03

Er staat op het bijschrift van een lik-it bar dat ze uiterlijk 2 blokjes per dag mogen, niet meer, dus als een paard een hele bar in 3 dagen eet, is dat een beetje veel, want het is bijna alleen maar suiker. Knipoog

Ik geef een stukje voor ik ga rijden/longeren of zoiets en daarna nog een stukje. Zo is het een beetje in balans.

Groetjes, Maartje

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:04

Ach hij leeft nog steeds! Knipoog
Hij krijgt het ook niet elke week ofzo, gewoon 1 x in de 2 maanden denk!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:05

Haha! Nou ja, als het echt gevaarlijk zou zijn zouden ze het niet verkopen toch? :p

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:20

Urbiezira schreef:
Er staat op het bijschrift van een lik-it bar dat ze uiterlijk 2 blokjes per dag mogen, niet meer, dus als een paard een hele bar in 3 dagen eet, is dat een beetje veel, want het is bijna alleen maar suiker. Knipoog

Ik geef een stukje voor ik ga rijden/longeren of zoiets en daarna nog een stukje. Zo is het een beetje in balans.

Groetjes, Maartje

ik denk dat wij het over een ander ding hebben hihi
heb jij het over die soort koeken die je in een keer kan geven??
ik heb het over zo'n ding wat je in een houder kan doen,met verschillende smaken.
Ik heb zo'n blauwe houder die je aan de muur bestigd en waarin dat ding rond draait

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:06

joany_pony schreef:
Urbiezira schreef:

Groetjes, Maartje

ik heb het over zo'n ding wat je in een houder kan doen,met verschillende smaken.
Ik heb zo'n blauwe houder die je aan de muur bestigd en waarin dat ding rond draait

oh heb je het over een liksteen
ik denk dat Urbiezira zoon soort chocoladereep voor paarden bedoeld maar dan in de smaken appel enzo, want dat heet namelik lik-it

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:18

Die van mij doet er als hij er de kans voor krijgt nog geen 15 minuten over. Hij vind ze heerlijk maar nu hangt dat ding in een rekje en moet hij moeite doen om erbij te komen dus nu doet hij er ongeveer een week mee. En hij heeft sinds kort ook een tong twister vind hij ook leuk

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 23:34

L_bonsai_L schreef:

ik denk dat Urbiezira zoon soort chocoladereep voor paarden bedoeld maar dan in de smaken appel enzo, want dat heet namelik lik-it[/quote]

deze heb je ook in allerlij smaken en heet als ik het niet verkeerd heb ook Lik-it (of heb ik het nou helemaal verkeerd:D)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:24

Je hebt het ook in repen!

En in kleine en grote ronde blokken!
Je hebt verschillende soorten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:28

Ik blijf het het slechtste vinden wat er is. 1 bonk suiker...kan nooit goed zijn.

Ik denk niet dat ruiterzaak het iets kan schelen of het slecht is...ze verkopen immers ook nog allereli hulpteugels etc etc .

geef je paard gewoon een wortel of appel...veel gezonder.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:42

Cowgirl schreef:
Ik blijf het het slechtste vinden wat er is. 1 bonk suiker...kan nooit goed zijn.

Ik denk niet dat ruiterzaak het iets kan schelen of het slecht is...ze verkopen immers ook nog allereli hulpteugels etc etc .

is ook zo en dat vind ik ook...alleen staat mijn paard nu sinds 5 weken 24 uur per dag binnen door een blessure,dus ben een beetje aan het afwisselen met dingen omdat het wel een paard is die wat te doen moet hebben,dus vandaar..
Ik heb hem ook in zn ding zitten wat ronddraaid dus hij is er ook echt dan wel druk mee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:45

United heeft een techniek... die zet hem schuin klem op de muur en dan kan hij hem zo opeten, z'n snoet zit dan altijd wel onder, maar na een kwartier is de lick-it verdwenen Clown

Hij krijgt er af en toe eentje van me... gewoon als reuze-snoepje Lachen
Wortels, appels e.d. krijgt hij veel vaker, maar heel soms een lickit omdat hij het erg lekker vind.
Je moet het niet te vaak geven, het is namelijk gewoon een groot blok-druivensuiker Knipoog

Ziehier bewijsstuk A Huilen van het lachen
http://94.100.113.175/358900001-3589500 ... _OAXx.jpeg

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:02

Mijn paarden doen er ongeveer een kwartier over en ze zijn helemaal op.Ze krijgen er 1 in de 2 weken.Ik heb nu big tasties van de paardendrogist.Die zijn iets goedkoper.En de verpakking is iets makkelijker die zitten in een doosje.Ik ben namelijk altijd aan het vechten met de verpakking van lick it.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:10

Onze paarden doen er precies erg lang mee als ik dat hier zo lees. Enkele weken. Ik ga eens een ander smaakje proberen want ik had niet de indruk dat ze er gek van waren. En de verpakking vind ik ook erg onhadig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:13

1. Ik heb sinds 3 weken terug ook een Lik-it in Jim zijn stal hangen. Hij doet er vrij lang mee. Vindt het wel lekker, maar hooi en brokken gaan gewoon voor. Zijn Himalayasteen likt hij fanatieker aan. Maar goed, 2 weken doen over 1 lik-it is dan prima. Het is maar voor het lekker. Mocht hij zo’n ding in 1 dag opeten zou hij ook pas na een paar weken een nieuwe krijgen.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:36

Bij mijn shet laat ik hem een half uurtje hangen en haal ik hem weer weg.
Als je het laat hangen is het in een dag weg Vingers aflikken .
Heb nu sinds kort een hymalaja in de vorm van een lick it en die doe ik er dan in.
De eerste keer dat die hymalaja erin zat was hij toch wel beledigd omdat niet die lekkere zoete smaak eraan zat Bloos .
Die haal ik er een keer in de week uit en mag die gewone lick it er een half uurtje in.
Vind wel dat de verpakking nogal lastig is om open te maken.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:25

die verpakking is idd erg irritant...Die hebben ze er natuuurlijk omheen gedaan zodat de baasjes niet in de winkel aan dat ding gaan likken Clown

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:11

joany_pony schreef:
L_bonsai_L schreef:

ik denk dat Urbiezira zoon soort chocoladereep voor paarden bedoeld maar dan in de smaken appel enzo, want dat heet namelik lik-it

deze heb je ook in allerlij smaken en heet als ik het niet verkeerd heb ook Lik-it (of heb ik het nou helemaal verkeerd:D)[/quote]

Klopt, daar heb ik het over, over die soort reep:p foei foei wat zit ik alles toch weer door elkaar te halen Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:38

joany_pony schreef:
die verpakking is idd erg irritant...Die hebben ze er natuuurlijk omheen gedaan zodat de baasjes niet in de winkel aan dat ding gaan likken Clown

Bovenkantje eraf halen en dan met de open kant naar beneden een paar keer zacht op de grond laten vallen Haha!
Valt die er zo uit, geleerd van een meisje bij mij op stal Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:43

joany_pony schreef:
Cowgirl schreef:

je zou zijn hooi ook een in hooinet kunnen doen, dan is ie in iedergeval langer bezig.
Verder een ton met gaten en daar biks in is nog altijd gezonder dan een lik-it.

Mar_84 schreef:
Mijn paarden doen er ongeveer een kwartier over en ze zijn helemaal op.Ze krijgen er 1 in de 2 weken.Ik heb nu big tasties van de paardendrogist.Die zijn iets goedkoper.En de verpakking is iets makkelijker die zitten in een doosje.Ik ben namelijk altijd aan het vechten met de verpakking van lick it.

1 in de 2 weken Wow!

mmm dat quoten is toch niet mijn sterkste kant. Duivel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:35

Cowgirl schreef:

Inderdaad

Voer je paard zo snel mogelijk hoefbevangen? geef hem een LIKIT! Ja

Citaat:

Inderdaad

De sigarettenboer verkoopt ook sigaretten en niet omdat ze zo gezond zijn Sigaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:08

die van mij krijgt een vit/min snoepje als ik bij haar ben
verder eet ze maar lekker gras en hooi
en haar vit/min brokjes
die lik its komen er bij mij echt niet in ...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:31

Ik heb 2 pony's de ene vind er helemaal niets aan. De andere is er dol op. Ik heb in het verleden wel eens 1 gekocht. Ik hang hem dan echt midden in de stal op zodat ze hem niet ergens tegen aan kan duwen en hem dan op kan eten. Nu moet ze er echt aan likken. Ik denk dat ze er dan een week over doet. Ik zal er binnenkort weer eens 1 halen ze heeft er al 2 jaar niet meer 1 gehad. Ik zou ze niet te vaak geven het is een en al suiker wat ze binnen krijgen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:39

Ik had er ooit een cadeau gekregen.

Eerst hing hij weken in de stal zonder dat ze er naar keek.
Een ander paard wist er met zijn hoofd bij te komen en gaf er een lik aan, vervolgens had tutje dat hele ding binnen een paar minuten naar binnen gewerkt ROFL

Dat was de lik-it, daarna heb ik er nooit meer een in de stal gehangen Knipoog