Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) naast een onbeperkt rantsoen van gras of hooi. Voordeel van vit. A is dat het goed is voor het zicht, de vruchtbaarheid en de slijmvliezen. Maar nogmaals; paarden die goed gras of hooi krijgen maken dit zelf aan en hoeven het eigenlijk niet extra te krijgen. Citaat:Vitamin A, or beta carotene, is essential for eyesight. Horses requiring supplementation of Vitamin A often have ‘tears’ running down their cheeks. There is usually an abundance in grass, however horses can become deficient in drought conditions. Lack of vitamin A has also been linked to infertility in mares. Vitamin A can be overfed however as it is fat soluble. Care should be taken in feeding carrots and oils. A daily carrot will not cause problems, however large amounts can be toxic because the horse will be getting too much Vitamin A.
) naast een onbeperkt rantsoen van gras of hooi. Voordeel van vit. A is dat het goed is voor het zicht, de vruchtbaarheid en de slijmvliezen. Maar nogmaals; paarden die goed gras of hooi krijgen maken dit zelf aan en hoeven het eigenlijk niet extra te krijgen.
toch?
crow schreef:In de BIT heeft daar een keer een heel artikel over gestaan. Conclusie was dat je tot 5 kg wortels per dag kunt geven.
Anoniem schreef:mijn paard eet 1 zak van 20 kilo op in ong. 10 dagen ! dus dat is ong 5 kilo per dag (als mijn zusjes niet van de zak gesnoept hebben ^^ die zijn ook gek op wortels) dus ik denk dat de mijne ong. tussen de 4.5 en 5 kilo krijgt. ik heb trouwens een paard van 1.60
Anoniem schreef:mijn paard eet 1 zak van 20 kilo op in ong. 10 dagen ! dus dat is ong 5 kilo per dag (als mijn zusjes niet van de zak gesnoept hebben ^^ die zijn ook gek op wortels) dus ik denk dat de mijne ong. tussen de 4.5 en 5 kilo krijgt. ik heb trouwens een paard van 1.60
mariska32 schreef:mij is geleerd dat max 1/3e van het rantsoen uit wortels mogen bestaan met een max van 3 kg per dag.
Bon_Bon schreef:Anoniem schreef:mijn paard eet 1 zak van 20 kilo op in ong. 10 dagen ! dus dat is ong 5 kilo per dag (als mijn zusjes niet van de zak gesnoept hebben ^^ die zijn ook gek op wortels) dus ik denk dat de mijne ong. tussen de 4.5 en 5 kilo krijgt. ik heb trouwens een paard van 1.60
20:10 = 2 :p ipv 5 kilo :p
Mijn poown eet 10 kilo in 1 week op de hele slechte mieter ik weg de rest krijgt ze gewoon.
whahah tis nog vroeg...
en ik ben geen wiskunde wonder...