Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Het kan trouwens ook zo zijn dat je paard schraal blijft doordat je teveel krachtvoer geeft. Hoe meer krachtvoer je paarden geeft, hoe minder voedingsstoffen ze op kunnen nemen uit ruwvoer, hoe afhankelijker je paard wordt van krachtvoer. Uiteindelijk heeft je paard daardoor steeds meer krachtvoer nodig om op gewicht te blijven. Dit is gebleken uit wetenschappelijke onderzoeken.
Knoffer schreef:Mengen is ook een goede optie idd. Zemelen en bietenpulp hebben allebei een slechte C/P vehouding, maar allebei juist het tegenovergstelde van elkaar. Met het mengen krijg je dus een betere C/P verhouding.
dorientjuh schreef:Dit is gebleken uit wetenschappelijke onderzoeken.
Knoffer schreef:Mengen is ook een goede optie idd. Zemelen en bietenpulp hebben allebei een slechte C/P vehouding, maar allebei juist het tegenovergstelde van elkaar. Met het mengen krijg je dus een betere C/P verhouding.
Ik weet niet hoe de verhoudingen in beide precies liggen. Ik weet alleen dat ze allebei een slechte verhouding hebben tegenovergesteld van elkaar. madamX schreef:dorientjuh schreef:Dit is gebleken uit wetenschappelijke onderzoeken.
Welke onderzoeken; door wie en wanneer?
Joyja schreef:volgens mij is het twee delen bietenpulp op 1 deel zemelen, dat had ik gevonden op internet
dorientjuh schreef:Ik denk wel dat ze dat hebben bij de welkoop ja. Denk fouragehandelaar ook wel. Het beste is ongemelasseerde bietenpulp, moet je wel even naar kijken. Bietenpulp moet weken en dan zet het nogal uit, dus een hele schep komt dan neer op een hele emmer. Dat is misschien wat veel om mee te beginnen, dus ik zou als ik jou was beginnen met een halve schep en dit opbouwen naar 1 schep.
Je moet even op de zak kijken wat ze daar zeggen maar over het algemeen geldt dit: 24 uur laten weken, 1 kg pulp op 5 liter water.
dorientjuh schreef:Ach ja, iedereen zegt wat anders, dus met 24 uur zit je sowieso goed.
madamX schreef:dorientjuh schreef:Ach ja, iedereen zegt wat anders, dus met 24 uur zit je sowieso goed.
Ja, en daarom is het zo belangrijk als je bronnen kent; wie welk onderzoek deed, waar wanneer, etc. Het is makkelijk iets te roepen maar zonder onderbouwing is het niets waard.
brendalover schreef:Ik ga voor de bietenpulp, en de fouragehandelaar zou kijken of hij het nogkon krijgen!