Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mariska32 schreef:of het helemaal klopt weet ik niet maar ik ben van de zomer ook op zoek geweest naar "schoon" voer omdat mijn tinker een voedselallergie ontwikkelde.
mij is verteld dat cavallor het meest zuiver was.
zelf voer ik nu de cavallor comfort
Twiggy2008 schreef:That's Me, ik vind voeding met veel e-nummers en suikers wel troep. Ook in mensenvoeding.
Helemaal de vitamine's (dat dus ook gewoon preparaten zijn en geen echte vitamientjes) omdat je die zelf nooit in die hoeveelheden zou kunnen voeren. Er zijn wel enkele dingen overbodig maar zeer zeker niet alles. Twiggy2008 schreef:Het is dus echt een ramp om iets te vinden wat allereerst al geen e-nummers heeft, laat staan teveel melasse.....
Thats_Me schreef:Dan eindig je al bij musli's e.d want in brok zit nou eenmaal melasse.
), in de wintermaanden krijgt hij 2x per dag kuil/hooi aangevuld in het land. Ik geef maar enkele maanden extra krachtvoer bij eigenlijk (periodes van extra kou, extra werk of gewoon voor extra weerstand). Ben nu op zoek naar iets 'gezonders'......
moos2 schreef:ben er ondertussen via via ook achter dat niet alleen E-nummers en melasse een probleem zijn in het paardenvoer.
Er wordt ook olie gebruikt in paardenvoer. Dit schijnt bij sommige fabrikanten hergebruikte frituurolie te zijn of dit klopt weet ik niet. Wel vind ik het een verontrustend verhaal.
Tevens hoorde ik dat een fabrikant (zal de naam niet noemen gezien ik dit niet uit eerste hand heb) visolie? (d.i. olie die overblijft na bereiding vis, hij noemde het visolie, - uit een of andere fabriek) gebruikt? Dit is info van een concurrende voerproducent maar het zit me allemaal niet lekker want het is NIET wat ik mijn paard wil voeren. Natuurlijk zit er in frituurolie nog een restant vitamine E, zo veel mg. Vit E, dat is wat er op de zak staat. Er staat niet; hergebruikte frituurolie waar vissticks in voorgebakken zijn.
Twiggy2008 schreef:Thats_Me schreef:Dan eindig je al bij musli's e.d want in brok zit nou eenmaal melasse.
In muesli's zit toch ook veel melasse en suikers???
Ik heb een hele sobere pony, beetje type IJslander, zeg maar.... Hij leeft het hele jaar op gras (en Summerfitkoeken, ja, zit ook 1/3e suikers in), in de wintermaanden krijgt hij 2x per dag kuil/hooi aangevuld in het land. Ik geef maar enkele maanden extra krachtvoer bij eigenlijk (periodes van extra kou, extra werk of gewoon voor extra weerstand). Ben nu op zoek naar iets 'gezonders'......
Als mens probeer ik ook zo min mogelijk producten met e-nummers en toegevoegde suikers te eten, hoor. Voel me daar veel gezonder bij.
moos2 schreef:ben er ondertussen via via ook achter dat niet alleen E-nummers en melasse een probleem zijn in het paardenvoer.
Er wordt ook olie gebruikt in paardenvoer. Dit schijnt bij sommige fabrikanten hergebruikte frituurolie te zijn of dit klopt weet ik niet. Wel vind ik het een verontrustend verhaal.
Tevens hoorde ik dat een fabrikant (zal de naam niet noemen gezien ik dit niet uit eerste hand heb) visolie? (d.i. olie die overblijft na bereiding vis, hij noemde het visolie, - uit een of andere fabriek) gebruikt? Dit is info van een concurrende voerproducent maar het zit me allemaal niet lekker want het is NIET wat ik mijn paard wil voeren. Natuurlijk zit er in frituurolie nog een restant vitamine E, zo veel mg. Vit E, dat is wat er op de zak staat. Er staat niet; hergebruikte frituurolie waar vissticks in voorgebakken zijn.