Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
GamblersCup schreef:Maar een feit is dat maismeel veel suiker bevat en dat dat niet gezond is.
Muesli kan ik zien wat er in zit en ik heb gekozen voor muesli zonder haver aangezien meneer al een beetje druk is. Daarnaast zit er maar 4% melasse in.
) en omdat het toch in moet weken, heb ik er steeds een flink schep slobber doorheen gedaan. Toen wilde ze ineens wél eten, het ging erin alsof het koekjes waren! Zal per paard verschillen denk ik. dorientjuh schreef:Inderdaad, volgens zeggen alleen mensen die zich niet in paardenvoeding hebben verdiept dat mais / maismeel goed is.
Je paard wordt er inderdaad dik van, dus dat zouden mensen kunnen zien als positief, maar je kunt dikker worden op een gezonde manier en je kunt dikker worden op een ongezonde manier. Bij mais / maismeel is dus het laatste het geval.
Grappig.

GamblersCup schreef:Nogmaals: feit is dat het barstensvol suiker zit, wat slecht is. Punt. Dat de functie van mais (dikmaker) op dat moment belangrijker is voor je paard, zal de reden van de DA zijn dat het "voorgeschreven" wordt.
Het voorbeeld van de pannenkoek klopt half: voeg daar de halve inhoud van een suikerpot aan toe, en je bent er. Slecht voor de tanden, slecht voor het lijf.
Als er dan alternatieven zijn (zoals de bietenpulp-met-slobber, en er zijn nog andere) zou ik persoonlijk daar voor gaan. Maakt ook dik, maar is lang niet zo slecht als maismeel.

(kom uit almere) Bonita_Bon schreef:Buiten dat ben ik niet zo fan van het gebruiken van 'punt' in een discussie, dat geeft weinig ruimte om pro's en contra' uit te wisselen.