[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:14

Ik ben eens aan het zoeken. MSM heb ik al dus ik wil zuivere hoogkwaliteit glucosamine. Ik heb deze gevonden:
https://www.pharmahorse.nl/glucosamine-paard.html . Ik denk dan aan deze:
€ 134,95+/- 416 tot 833 dagen per 5000 gram
Op voorraad

Wat is jullie mening hierover?

Namelijk veel andere merken zijn minder zuiver of er zit MSM of Duivelsklauw bij. Aangezien ik 5 liter devil relief nog heb op voorraad en 2,5 MSM grote potten hier, wil ik een zuiver product. Aangezien we zondag naar NL gaan voor 2 weken wil ik het in NL aan laten komen want dat scheelt gewoon al € 12,-- porto kosten en dat is erg veel geld. Dus ik ga toch bestellen want ik lees inderdaad dat het geen kwaad kan dit product, dus hoef niet te overleggen met de dierenarts hiervoor.
Wat vinden jullie van de prijs?

Ik heb gelezen dat glucosamine wel echt tijd nodig heeft (net als de MSM) voordat het ook daadwerkelijk iets doet want dat heeft tijd nodig. Dus dan zou ik einde voorjaar eens kunnen kijken wat het doet als ik met de devil relief stop. Willen jullie met me meedenken.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:40

Ik zou sowieso eerst een kleinere hoeveelheid kopen ( of je moet iemand weten aan wie je het door kan geven/verkopen ). Eerst eens kijken of die glucosamine wat doet. Pharmahorse staat wel goed bekend dacht ik qua werking ( staat vast hier in het topic wel genoemd ).
Heeft makana.de geen zuivere glucosamine ? Die zijn vaak ook niet duur en al helemaal niet qua verzendkosten.
Of misschien marktplaats eens in de gaten houden, er staan soms best glucosamine producten op van particulieren.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:06

Makana.de. de is nog duurder en komt meer id buurt van dit product prijs zonder korting.
Kleinere hoeveelheid heeft niet zoveel zin daar dit product lange tijd gegeven moet worden (net als msm) voordat je resultaat kunt zien. Tenminste volgens de informatie. Is totaal anders als de devil relief waar ik wel met klein beetje ben begonnen want binnen paar weken moest je resultaat zien.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:45

Als je de goede Glucosamine geeft zie je na 4 tot 8 weken verschil.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:49

Tja, ik voer de Joint Saver van New Market, is 150 euro een 2.5 kilo emmer en komt uit Engeland.
Is vrij dure glucosamine maar werkt super bij mijn artrose kerel...ik voer het al járen en de artrose verergert minimaal.

Toevallig nu iets ander beslag gegeven omdat de artrose in de kogel rechtsvoor erger lijkt te worden.
Niet in de zin van onregelmatig of zo maar hij slijt de teen rechtsvoor recht af, en linksvoor niet. En vrij serieus. Dus het afwikkelen wordt toch iets lastiger voor hem, struikelde ook iets meer.
Dus nu de comforts-hoes met rubber wigzolen iets aangepast naar banana-shoe modelletje.
Na paar dagen loopt hij een stuk beter!!! Hij moest eerst even wennen want de stand is iets anders en zijn spieren moeten daaraan wennen.
Volledige banana-shoes ben ik afgtestapt, ik vond hem er niet fijn op lopen, te wiebelig continu...

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:56

Wat fijn ElCamino dat het andere beslag pakt en de glucosamine goed werkt.


Maris schreef:
Als je de goede Glucosamine geeft zie je na 4 tot 8 weken verschil.
Dank je wel Maris voor je berichten. N.a.v. die berichten heb ik gisteravond weer op internet doorgebracht en wel weer wat wijzer geworden.
Ik dacht namelijk ik pak een grote emmer want de glucosamine die ik heb gevonden is een van de puurste vorm en ook voor menselijke consumptie geschikt dus ik dacht: "dat is goed voor manlief die reuma/ artrose heef". MAAR zo heb ik inmiddels een medische publicatie gevonden waarin staat dat glucosamine bij mensen eigenlijk niet zoveel doet in tegenstelling tot dieren waaronder paarden e.a. Daar wordt de voorzichtige conclusie uitgetrokken dat het kraakbeen bij mensen wel eens van een andere samenstelling kan zijn als bij paarden bv van waaruit dit te verklaren zou zijn.

Tevens las ik dat glucosamine ook heel goed is voor paarden waarbij het vermoeden van peesproblemen bestaat en om dan die glucosamine te gaan geven samen met MSM. Aangezien ze deze al krijgt wil ik dus een pure glucosamine. De Glucosamine is goed voor opbouwstoffen en de MSM voert de afvalstoffen goed af. Die peesproblemen opsomming maakt het dan weer extra interessant voor mij, want die heeft ze gewoon zeker wel.

Dus dan ga ik voor een kleinere hoeveelheid variant en ik wil ik het een half jaar de kans geven. Ik ben namelijk van plan om volgende jaar juni, als het hier weer echt warm wordt te proberen te stoppen met de devil relief. Daar heb ik nog genoeg van voorlopig, want die heb ik wel groot ingekocht.

Vanochtend met de paarden gedraafd en Polie aan de hand, rijdens op Hercule. Ze ging super en zelfs mooi in lichte stelling waarbij ze de rug niet wegdrukte. Ze gaat echt als een speer. Zo fijn. Dus bedankt voor het meedenken weer!

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:04

Mijn paard gaat binnenkort ingeslapen worden.
De dierenarts is weer geweest, 9 weken na de diagnose.
Mijn merrie loopt na de diagnose nog steeds kreupel, ondanks alles wat er gedaan is.
De enige oorzaak dat dit zo is, na alle behandelingen en medicijnen etc, is dat het kraakbeen helemaal weg is, dus bot op bot.
En daar kun je gewoon niets meer aan doen, hoogstens een leven als grasmaaier totdat dit ook te pijnlijk gaat worden.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:21

pien_2010, een half jaar proberen hoeft niet, echt na 8 weken moet je verschil zien. Wel is het dan zeker een optie nog een ander glucosamine product te proberen. Daarin kan zo veel verschil zitten per paard !
En ook voor mensen kan glucosamine veel doen hoor.

Barbet, oefff dat is pittig ! :(:)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:23

ik zat ook te twijfelen over de pharmahorse glucosamine. Maar ik weet dat de mijne dat niet echt eet.. die van puur glucosamine compleet eet hij wel en die van phytonics joint comp ook.

pharmahorse is teminste nog wat betaalbaar..

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:34

Mijn paard krijgt de joint power van Horseflex. Zij doet het daar erg goed op.

Barbet wat naar zeg. Bot op bot lijkt mij een hele pijnlijke situatie. Heel veel sterkte!

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:10

Barbet wat treurig :(:) . Heb je de devil relief al geprobeerd. Dat is een natuurlijke pijnstiller en wellicht als je die ruimte hebt, kan ze dan nog als een geliefde grasmaaier pijnvrij leven.


Maris schreef:
pien_2010, een half jaar proberen hoeft niet, echt na 8 weken moet je verschil zien. Wel is het dan zeker een optie nog een ander glucosamine product te proberen. Daarin kan zo veel verschil zitten per paard !
En ook voor mensen kan glucosamine veel doen hoor.


Dan hoef ik het niet eens te gaan proberen, want op dit moment durf ik voorlopig echt nog niet met de devil relief te stoppen. Ze doet het er veels te goed op, ik heb een totaal ander paard die meer en meer de oude wordt en zelfs de streken van vroeger weer begint te krijgen. Vroeger is twee jaar geleden hé en er is een spreekwoord dat zegt: "never change de winning team".
Wij komen van heel erg ver (afmaken gedachte, grote schrik bij dierenarts en dierenarts/ osteopaat bij zien paardje, zeer zeer katskreupele Polie en die totaal niets kan als op 3 benen staan, tot na letterlijk stapje voor stapje revalideren → strompelen de 1ste stap revalidatie sessies, devil relief geven, MSM, hoefschoenen aandoen, zelf hoeven goed bijhouden middels raspen, osteopaat sessies tot waar we nu al zijn). Pas sinds ik zelf het heft in handen ben gaan nemen en alternatief ben begonnen en met haar ad hand ben gaan "strompelen" in het begin paar metertjes, is er vooruitgang te zien na anderhalf jaar alleen maar berg afwaarts gaan.

MAAR omdat jullie hebben aangegeven dat de devil relief verder niets doet en ik dus erger wil voorkomen, wil ik de glucosamine erbij gaan doen. Omdat ze zo goed is op dit moment verwacht ik geen verbetering te zien van de glucosamine terwijl dat toch wel kan werken. Ik zie ook geen echte verbetering van de MSM terwijl ze toch heeeel langzaam sinds ik daarmee ben begonnen weer kleine stapjes bergopwaarts maakt.

Wat betreft mensen, kan ik het na vragen aan reumatoloog of ml (= manlief) dit mag hebben naast al zijn medicijnen, is internet veel sceptischer en denkt men aan placebo effect bij die enkeling waarbij het wel zou werken. Daar is zelfs een onderzoek naar gedaan met een groep mensen die glucosamine kregen en een groep die placebo kreeg. Daar waren de resultaten niet zo geweldig, dit in tegenstelling tot het onderzoek met paarden.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:53

Heel erg veel sterkte Barbet.. :(:)

Ik haak even aan op de vragen over fijne supplementen. Ik ben super tevreden over cortavet. Dit is te koop bij de dierenarts en behoorlijk prijzig, maar wel echt top spul (900 gr voor ongeveer 150 euro). Er is ook cortaflex te koop, dit is vrij verkrijgbaar en minder sterk. In de cortavet en cortaflex zit niks pijnstillends en is doping vrij :) Ik zou ook uitkijken voor producten met duivelsklauw omdat je hierdoor andere problematiek ook kan missen.

Voor mijn paard heb ik allerlei spullen geprobeerd, gewoon glucosamine, glucosamine met MSM, primeval gelatinaat, Naf superflex etc etc.. Werkte allemaal niet. Toen kreeg ik de tip van cortavet en daar ben ik zo blij mee! :D

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:04

Barbet schreef:
Mijn paard gaat binnenkort ingeslapen worden.
De dierenarts is weer geweest, 9 weken na de diagnose.
Mijn merrie loopt na de diagnose nog steeds kreupel, ondanks alles wat er gedaan is.
De enige oorzaak dat dit zo is, na alle behandelingen en medicijnen etc, is dat het kraakbeen helemaal weg is, dus bot op bot.
En daar kun je gewoon niets meer aan doen, hoogstens een leven als grasmaaier totdat dit ook te pijnlijk gaat worden.


Barbet heel veel sterkte. Ik vind het moedig van je dat je dit nu al doen. Ik begrijp dat veel mensen ze nog willen laten leven als grasmaaier, omdat ze er dan nog zijn, maar persoonlijk vind ik jouw aanpak liever voor het paard. Veel sterkte in de komende periode!

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:33

Barbet schreef:
Mijn paard gaat binnenkort ingeslapen worden.
De dierenarts is weer geweest, 9 weken na de diagnose.
Mijn merrie loopt na de diagnose nog steeds kreupel, ondanks alles wat er gedaan is.
De enige oorzaak dat dit zo is, na alle behandelingen en medicijnen etc, is dat het kraakbeen helemaal weg is, dus bot op bot.
En daar kun je gewoon niets meer aan doen, hoogstens een leven als grasmaaier totdat dit ook te pijnlijk gaat worden.


Ik zit in een vergelijkbare situatie en ben daarom erg benieuwd welke behandelingen/medicijnen je geprobeerd hebt?

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:45

Anniick schreef:
Ik zit in een vergelijkbare situatie en ben daarom erg benieuwd welke behandelingen/medicijnen je geprobeerd hebt?


Eerst 6 weken op rust, dwz op een klein stukje land of bak staan. Niet in het koppel om sprintjes etc te voorkomen.
Dus wel beweging maar rustig.
Twee weken aan de hand gestapt op dempende bodem.
De maand er na onder het zadel in stap op dempende bodem, en rechte lijnen. Dus we hebben vooral langs de weg in de berm gestapt.
Na zo'n 6 weken ook hele kleine stukjes draf rechtuit mochten erbij.

Mijn paard kreeg ook een vloeibaar medicijn na de diagnose, dit was pijn en ontstekingsremmend.
Begonnen met horseflex te geven.

Zooltjes onder de ijzers gedaan, stand van de ijzers werd aangepast zodat de druk iets anders zou zijn.

Maar in al die tijd is er helemaal niets verbeterd, je kon merken aan mijn paard dat ze niet lekker in haar vel zat, niet zo levendig meer, haar vacht zag er niet meer zo mooi en glanzend uit, haar ogen stonden soms zo raar dat je kon zien dat ze pijn had.

De veearts kwam 9 weken na de diagnose weer.
Been zag veel droger, het weke was weg, heel positief dus.
Ook de buigproef daar veranderde mijn paard niet van, ze liep kreupel maar niet kreupeler na de buigproef.
Dit betekende dat alle peesjes en spiertjes in dat gebied ook mooi tot rust waren gekomen.

Maar dat er verder totaal geen verbetering was, kreupel bleef, dat was het slechtste scenario.
Als er geen kraakbeen meer is, en bot op bot hebt, dan doet elke pas pijn en je kunt daar niets aan doen , het zou alleen erger worden. Een leven als grasmaaier zou dan ook geen optie zijn, waarom zou ik mijn paard in pijn moeten laten leven?

Niemand in dit topic hoeft ook geen opmerking meer te maken of ik dat toch niet wil proberen.
Ze is namelijk gisteren al ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:50

Sterkte Barbet. Wat een knappe keuze. Het is een ziekte waar men imo vaak te lang mee doormodderen. Dus respect voor je beslissing, maar te gelijkertijd erg verdrietig. :(:)

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:51

Heel veel sterkte Babet. Altijd heel naar om zo'n besluit te moeten nemen.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:44

Heel veel sterkte barbet, zoiets blijft een moeilijke beslissing...

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:59

Heel veel sterkte! Ik denk oprecht dat je geen betere keuze had kunnen maken voor je paard!

Mijn paard is helaas sinds afgelopen dinsdag weer kreupel. Alleen in draf deze keer. Ik kijk het aan tot maandag en anders maar even overleggen met de dierenarts wat ik nog kan proberen. Ze is al 2 keer ingespoten en eigenlijk was dat ook de max..dus wellicht nog iets qua ijzers wat we kunnen doen en anders wachten tot de dag dat ze ook in stap gaat kreupelen..baal er enorm van want ze heeft echt een goeie periode gehad waarin ze geen pas kreupel liep. Afwachten maar weer..

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:57

hier gaan we de ipv de NAF Devils Relief ( die heel goed werkt overigens hoor) van de winter over op de Buteless High Strength, hier zit geen duivelsklauw in en dat zorgt weer voor minder eventuele maagproblemen. Niet dat Chico die heeft maar ben nieuwsgierig of dit ook goed werkt voor hem.
Ik bestel preventief een liter fles en indien het nodig is ga ik deze testen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:07

Wat zit daar in ? Boswellia ?

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:29

*kijkt op fles*
ja correct: water / bromeline-extract -90000 mg/kg / extract van yucca schidigera - 90000 mg/kg / D-glucose-30000 mg/kg

ik ken het verder niet, ga het proberen...mits hij last krijgt natuurlijk, kan het ook nu al voeren en zien of hij soepeler wordt....

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:55

Bromelaine ? Dat is weer wat anders dan boswellia. Keuze genoeg kennelijk in pijnstillende middelen.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:30

Maris, ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal is op de markt..... ben me aan het orienteren op minder schadelijke dingen voor de maag.
Paard heeft járen bute gehad in slechte winterperiodes, daarna een tijdje NAf Devils Relief, waar hij het super op doet in koude/natte periodes. Maar ook daar kúnnen ze last van de duivelsklauw krijgen dus ik zocht iets zónder.... dat werd deze.
Kwestie van uitproberen denk ik.....

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:29

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Mijn paard is weer net zo kreupel als vorig jaar. Enige wat we nu kunnen doen met haar is buiten in de paddock zetten. Tijdens het wandelen raakt ze al kreupel. Maar wanneer ga je nou die knoop doorhakken van het is genoeg zo ik laat haar gaan. Ik vind dat echt heel moeilijk. Op stal en in haar uitloop lijkt ze nog niet echt te kreupelen maar ik moet zeggen dat ik daar ook nog niet lang naar gekeken heb. Verder lijkt ze nog wel zichzelf en doet ze een moord voor haar slobber met supplement. Voor de mensen die hun artrose paard hebben laten in slapen, wanneer was voor jullie het moment om te zeggen ik laat mijn paard gaan?