Dieetmix Subli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:39

Udo2001 schreef:
Zal het weekend eens een foto maken op stand maximuss... het zal nooit een slanke ballerina zijn. Maar als ik je vertel dat hij 43% Engels volbloed is moet je lachen.... hihi


Dat ken ik: hier staat er een breed geschouderde, rondgeribte 1m75+ tank van een paard uit twee fijne 1m60 damespaardjes. Ik grap altijd dat ze hem in de kraamkliniek verwisseld hebben ;-). Genetica kan soms raar uitspelen...

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:51

Wat kunnen sommige toch heerlijk hun mening blijven doordrammen :') Het is soms op het sneue af.

TS je paard krijgt dus 2 keer hooi, maar hoe veel tijd staat hij zonder? Is het een optie om het hooi in een slowfeeder te gaan aanbieden?

Subli dieetmix heeft suiker en zetmeel samen 11%. Dat is lager als waar je paard vanaf kwam. Een vitaminebrokje kan je nog proberen maar ik dan zou je moeten kijken of hij daar voldoende energie uit haalt.

Pony van een stalgenootje is onwijs afgevallen van gluco balance (supplement). Je zag binnen no time duidelijk verschil. Zij deed dit wel in overleg met de DA (omdat pony amper wat te vreten kreeg maar moddervet bleef), dus wellicht kun jij ook eens informatie daar vragen? Het supplement is overigens wel vrij verkrijgbaar. Ik voer het zelf ook maar om een andere reden.

mysa

Berichten: 10483
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Dieetmix Subli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:12

TS, over kuil/voordroog:ik zei misverstand, niet leugen. Het hangt van de partij af hoe hoog het suiker- en eiwitgehalte is. Ik heb mijn partij van vorig jaar laten testen: suiker heel laag, eiwit gemiddeld. Prima dus. Maar in pension ben je natuurlijk afhankelijk van het aanbod daar.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Dieetmix Subli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:16

Afbeelding

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Dieetmix Subli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:17

Afbeelding

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Dieetmix Subli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:25

Ik blijf erbij: grof paard maar imo niet te dik. Schouder en rug mag imo zelfs wat meer spier op...
Is niet echt een paard voor een Sportlijntje ;-)...

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dieetmix Subli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:23

Ik zou hier eerder wat luzerne in gooien, gewoon arie blok luzernebrok, een schep per dag = 1.1-1.2kg, dan heel weinig dieetmix geven (3x 0.5 schep komt neer op 600-750g dieetmix). En dat combineren met een mineralenbrok, want daar kom je zo ook niet aan (dieetmix moet je 400g/100kg paard van voeren voor voldoende mineralen en vitaminen). En dat heeft je paard gewoon nodig om optimaal te presteren en te ontwikkelen.

Ken je deze manier van scoren?
https://en.wikipedia.org/wiki/Henneke_h ... ing_system

Hierbij de uitgebreide afbeelding.
http://equinenonprofits.com/wp-content/ ... .17-PM.png

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:42

Ik denk dat je met dat krachtvoer weinig uit gaat halen. Hooguit wordt ie er dikker van. Zou het krachtvoer minderen en het hooi toch echt vervangen voor iets armers. Want blijkbaar is het te rijk voor hem. Ik zou overgaan op graszaadhooi of overjarig droog grof hooi als ruwvoer en dan een vitaminekorrel erbij.
Dit soort hooi is erg goedkoop dus moet mogelijk zijn
Als je dat niet wil of als je vindt dat het niet kan... tja... dan moet je je erbij neerleggen dat je een dik paard houdt. Want als je niks verandert, verandert er ook niks aan het paard.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:43

Mizora schreef:
Ik zou hier eerder wat luzerne in gooien, gewoon arie blok luzernebrok, een schep per dag = 1.1-1.2kg, dan heel weinig dieetmix geven (3x 0.5 schep komt neer op 600-750g dieetmix). En dat combineren met een mineralenbrok, want daar kom je zo ook niet aan (dieetmix moet je 400g/100kg paard van voeren voor voldoende mineralen en vitaminen). En dat heeft je paard gewoon nodig om optimaal te presteren en te ontwikkelen.

Ken je deze manier van scoren?
https://en.wikipedia.org/wiki/Henneke_h ... ing_system

Hierbij de uitgebreide afbeelding.
http://equinenonprofits.com/wp-content/ ... .17-PM.png


Heb tijdje geleden de dieetmix gewogen en zo’n gele voerschep vol is 900 gram.

Verder vind ik hem niet erg raar uit zien.