Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 22:01

Hoi!

Ik had even de vraag of het kwaad kan al zou je je paard de glucosamine chondroitine en MSM poeder van de kruitvat (Voor mensen) geven? Ik hoor wel eens vaker dat men gewoon supplementen bijvoert die normaal voor ons zelf zijn. Mijn moeder heeft dus nog een pot poeder met deze samenstelling van de kruitvat die nog praktisch helemaal vol zit, omdat ze het zelf niet meer hoeft te gebruiken. Ik vroeg mij dus af of het kwaad kan al zou mijn paard dat door zijn voer krijgen? Doe graag meer kennis op over dit soort dingen.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:03

Ligt aan wat de hulpstoffen zijn. Vaak zit er bijv aardig wat suiker in en dat is niet zo gezond voor een paard. Ook omdat een paard een flink hogere dosis nodig is dan een mens en dus ook meer hulpstoffen binnen krijgt.

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 22:29

troi schreef:
Ligt aan wat de hulpstoffen zijn. Vaak zit er bijv aardig wat suiker in en dat is niet zo gezond voor een paard. Ook omdat een paard een flink hogere dosis nodig is dan een mens en dus ook meer hulpstoffen binnen krijgt.


ah ja ja precies, duidelijk.

De samenstelling van deze is
- glucosaminesulfaat 2 KCL
- Chondroitinesulfaat
- MSM
- Vitamine C (ascorbinezuur)
- Mangaan (mangaansulfaat)
- Koper (kopergluconaat)

(Aminozuren-Vitamine-Mineralen)

Had inderdaad wel al iets gelezen over de dosis enz en dat is ook logisch dat die voor mens en paard anders is. Ben sws gewoon van plan om mijn paard gewoon supplimenten die voor paarden is samengesteld te voeren, mijn moeder kwam hier alleen mee aanzetten en vond zonde als pot weg moest, maar ja ga hem natuurlijk niet zomaar iets voeren als niet zeker weet of ze het wel mogen hebben. Alvast bedankt voor de info die je gegeven hebt.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:33

Maar heb je ook de hulpstoffen bekeken?
Ik slik zelf de pilvariant. Maar weet niet of die hulpstoffen wel zo gezond zijn voor paarden. :n

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:35

Denk ook niet dat de hoeveelheid stof die in die dingen zit voldoet voor een paard.

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 23:02

Lous schreef:
Maar heb je ook de hulpstoffen bekeken?
Ik slik zelf de pilvariant. Maar weet niet of die hulpstoffen wel zo gezond zijn voor paarden. :n



ja idd, ik zie er maar gewoon van af denk dat dat beste is :) misschien dat we nog iemand vinden die de pot poeder zelf kan gebruiken.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:17

Ik zal de ingrediƫnten van Glucosan even noteren:
Deze is voor paarden ik geef deze aan mijn hond:
samenstelling per kilo:
Chondroitinesulfaat 80.000 mg
Glucisaminesulfaat 400.000mg
MSM 200.000 mg
Plantenpoeders 240.000mg

ik moet aan mijn hond 2gr per dag geven voor 40 kg
Er is een maatje bij en deze moet voor een paard van 500 kilo 2x daags gegeven worden tijdens het opstarten (2 weken) ervan daarna 1 maatje.
Ik zal morgen wegen hoeveel poeder een maatje bevat.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:15

Ik heb de laatste jaren van mijn Jack Russel de tablet variant gegeven. En halve per dag.
Toen ie 15 jaar was kon ie na slapen bijna niet meer omhoog komen. Na een week of twee duidelijk verschil en tot zijn 18 jaar heeft ie daarna normaal kunnen op staan.

Weet alleen niet hoever je nodig hebt voor paarden, dus denk dat het niet handig te doseren is voor een paard

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Glucosamine chondroitine en MSM poeder (kruitvat?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:32

In veel paarden supplementen zitten ook suikers en dergelijke, dus dat zegt niet zoveel. Het is ook niet zo dat je een humaan supplement tig keer moet verdubbelen voor een paard, vanwege het gewicht.

Je moet weten hoeveel er per pil in zit, dan weten hoe zwaar je paard is om te kijken wat hij nodig zou hebben.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:51

Ik heb mijn paard anderhalf jaar lang de pillen gegeven (met alle 3 de ingrediƫnten, ze hebben meer varianten). Nu echt net afgebouwd, omdat hij nu zo goed gaat dat ik het wel aandurfde. Paard heeft door enorme groeispurten wat gewrichtsproblemen gehad, maar nadat ik ben gestart met die pillen is het niet meer teruggekomen. Hij kreeg er de eerste maand 10 per dag, om een boost te geven en een spiegel op te bouwen. Daarna 6 per dag.
Ik vind het een aanrader. Prijstechnisch is het gunstig, doseren is geen bende en hij at ze zonder problemen op. Ik maakte er geen slobber van oid maar gooide ze gewoon bij de muesli.
De poeder heb ik echter geen ervaring mee. Ik zou de dosering vergelijken en eens gaan rekenen.
Let wel, dit gaat over een reus van bijna 1.80! Veel paarden zullen minder nodig hebben.