[INFO] Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:41

Ik heb een kast vol potten staan, het werd alleen maar erger...
Na een biopt bleek toen dat het geen gewone mok was, tja dan kun je blijven smeren...

Ik smeer nu sinds kort skin relief van EquiCrown en dat lijkt zowaar weer iets te doen...

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:44

Ik maak elke dag de kootholtes (en er rond) van mijn paard schoon met isobetadine zeep en furacine zalf. De korsten van de mok zijn nu weg. Maar sinds gisteren zijn er op een paar plekjes platte korsten gekomen (zeg maar zoals op een 'gewone' wond). Is dit mok of zijn het gewone korsten van de huid die kapot is door de mok korsten er af te halen. Het is moeilijk uitgelegd maar ik hoop dat jullie het snappen :D .
Moet ik deze er ook af halen of gewoon zo laten?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:50

Pas op hoor, iedere dag wassen met Betadine is heel slecht. Je doodt ook alle goede bacteriën en je haalt de beschermende vetlaag weg.
Laatst bijgewerkt door Horseware op 16-01-18 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:51

1x wassen en daarna alleen met droge handdoek losse korsten voorzichtig afwrijven en insmere

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:28

Ik heb ook al eerder gereageerd. Mijn paard heeft last van mok. Steeds als zalven leken te helpen ontplofte de mok weer. Met uiteindelijk zo'n beenAfbeelding
Afbeelding
(Dit is na een week droogzetters smeren)
Toen advies van de va om dagelijks schoon te maken met soda en betadine zalf. Ik ben toen begonnen met iedere avond een half uurtje een warme soda bandage om, daarna goed drogen en sudo creme (had geen betadine bij de hand) erop.
Dit lijkt zeer positief uit te pakken na 4 maand aanklooien. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:30

Och jeetje! Dat was wel een hele erge uitbraak! Wat fijn dat je een methode hebt gevonden die helpt. Het ziet er zo pijnlijk uit...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:49

Wow dat ziet er pijnlijk uit! Nu goed uit de zon/uv houden!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:09

Ow dat is inderdaad een heftige zeg!
Hopen dat je het nu goed kunt houden!

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:33


Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:36


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:59

Ik heb ze nog in maat S liggen, voor ponybeentjes. Gebruikt, maar nog helemaal heel.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:26

Heeft iemand ook ervaringen met zilverzalf?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:21

petravdmeerx schreef:
Heeft iemand ook ervaringen met zilverzalf?


bij die van mij werkte het niet, maar daar werkte bijna niks bij, dus dat zegt ook niet alles...

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:02

Iemand ervaring met de cure mok en de paardendrogist kootholte zalf?

Die van mij heeft all twee zijn voorbenen twee plekjes die elke keer open gaan met lopen zo sneu. Ga hem morgen maar weer een inpakken.

Behalve dat het een weerstand dingetje is blijft het wel heel lastig om er van af te komen.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:17

Chesss schreef:
Iemand ervaring met de cure mok en de paardendrogist kootholte zalf?

Die van mij heeft all twee zijn voorbenen twee plekjes die elke keer open gaan met lopen zo sneu. Ga hem morgen maar weer een inpakken.

Behalve dat het een weerstand dingetje is blijft het wel heel lastig om er van af te komen.

Ik heb dat precies hetzelfde gehad, dat het open gaat met lopen.. echt zo vervelend...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:45

Als het open barst zou ik proberen om het vetter te houden zodat er geen kloven in komen in die steeds open barsten.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:31

Wat gebruik jij nu tegen de mok Nouvel?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:42

Bij die van mij bleek het na biopt en later onderzoeken bij Den hoek geen mok te zijn maar een huidallergie/auto immuunprobleem, vandaar dat we het met geen enkel middel weg kregen...

Ik heb een een tijd onder controle kunnen houden met vetericyn en Zinkolie.
Op dit moment smeer ik met skin relief van Equi crown en dag lijkt nu heel aardig te werken.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:25

Het ziet er naar uit dat de mok bij die van mij verdwenen is. *\o/*
De mok was al een tijdje vrij rustig maar behandelde nog ongeveer 1x per week met de washbar van Lepeltje en sudocreme.
Nu vraag ik me af of preventief behandelen wel zin heeft. Ben toch bang dat het weer terug komt.

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:38

Chesss schreef:
Iemand ervaring met de cure mok en de paardendrogist kootholte zalf?

Die van mij heeft all twee zijn voorbenen twee plekjes die elke keer open gaan met lopen zo sneu. Ga hem morgen maar weer een inpakken.

Behalve dat het een weerstand dingetje is blijft het wel heel lastig om er van af te komen.


Paardendrogist kootholtezalf: _/-\o_
Heb ik het helemaal mee weggekregen binnen een week, smeer nu nog wel 4x per week dun en het viel me net weer op dat als ze uit de natte paddock komt, haar benen vies zijn maar de kootholtes die ik insmeer niet, alsof het ook nog eens echt afstoot! Geweldig! Was overigens wel droge en geen hele heftige mok, maar heb het idee dat deze zalf wel eens bij meerdere kan helpen

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 07:34

Bij mij doet die zalf weer helemaal niets! Gek eh

Hier wordt der mok alleen weer wat erger... ze had nog 1 klein korstje en die is hardnekkig. Was even gestopt met brandnetel en of het daar door kwam geen idee maar het is weer meer geworden

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:04

Bij mij is bijna alles weg op twee plekjes na, die ondanks smeren voor bewegen elke keer open barsten. Ik had m’n haar(4weken geleden geschoren) wel laten zitten, denk dat ik dat alsnog maar weer weg ga scheren. Twee dagen heb ik het ingepakt dat werkt het beste.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:47

Mega frustraties hier. Mijn merrie kampt nu al maanden met een mokplekje (inmiddels 3 plekjes op hetzelfde been) en niks lijkt te helpen. Vetaderm deed zo goed als niks. Inmiddels wéér een dik been, dierenarts al 2x laten komen en zegt elke keer “och, dat is echt niks. Heb veel ergers gezien!” Alsof ik me aanstel en mijn merrie met mij. Heel frustrerend. Ik heb dit beestje al 15 jaar en weet heel goed wat wel en niet normaal is voor haar, en dit is niet normaal. Orale antibiotica laat ze helaas absoluut niet toe en eet het ook niet uit fruit of brood. Ben echt radeloos. Heb mokthee besteld en ga morgenochtend maar weer de DA bellen en uitleggen dat het écht serieus is. Ben zo bang voor einschuss... :(

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:57

Eapy schreef:
Mega frustraties hier. Mijn merrie kampt nu al maanden met een mokplekje (inmiddels 3 plekjes op hetzelfde been) en niks lijkt te helpen. Vetaderm deed zo goed als niks. Inmiddels wéér een dik been, dierenarts al 2x laten komen en zegt elke keer “och, dat is echt niks. Heb veel ergers gezien!” Alsof ik me aanstel en mijn merrie met mij. Heel frustrerend. Ik heb dit beestje al 15 jaar en weet heel goed wat wel en niet normaal is voor haar, en dit is niet normaal. Orale antibiotica laat ze helaas absoluut niet toe en eet het ook niet uit fruit of brood. Ben echt radeloos. Heb mokthee besteld en ga morgenochtend maar weer de DA bellen en uitleggen dat het écht serieus is. Ben zo bang voor einschuss... :(


Heb je foto’s?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:08

Iemand nog enig idee? Dit plekje heeft ze overgehouden van toen ze nog extreem veel mok had. Het was eerst erg klein maar nu wordt het stilaan steeds weer groter. Dit keer helpt wassen met unicura en sudo niet helaas.. tussen door daarom 2 keer gewassen met betadine maar het wordt niet beter.

Vandaag weer gewassen en nadat ik het gedroogd had zag ik dat er wondvocht uit komt... heb er nu accederm op gedaan, wilde het inpakken met alimalentex maarja dat is op

Iemand die het herkent en tips heeft?

Afbeelding