Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:10

Ik voer het nu ook sinds 1 of 2 weken. Ik zag laatst een bericht over ijzer te veel en toen ik die symptomen las, had ik zoets van: goh nu ik het zo lees.. Zou nog best wel eens zo kunnen zijn. En aangezien hij geen kraanwater krijgt, heb ik daardoor ook weer extra kans op nog meer ijzer.

Dus ik ben benieuwd. Heb het eerst opgebouwd met elke 5 dagen 50 gram verhogen en blijf eerst op 150 gram. Aangezien hij eerder rond de 400 kg zal zitten dan 500 op dit moment.

En inderdaad, die zakken lijken rest duur.. Maar als je bedenkt dat je bv 1 zak X maanden mee doet (en dan per maand berekend) valt het best mee. Ik zou met die 80 euro ongeveer een half jaar mee doen, komt ongeveer uit op 13 euro per maand. Klinkt nog best leuk. Dus hopelijk vind hij het straks zonder muesli (moet op) ook lekker en doet ie het er goed op. :D

Maar ik weet niet hoe snel ik resultaat zou moeten zien kwa verschil?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:24

Die foto's vind ik weinig zeggend. De conditie van een paard hangt niet alleen van voer af.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:26

Tessebes schreef:
Die foto's vind ik weinig zeggend. De conditie van een paard hangt niet alleen van voer af.

Dat snap ik maar sommigen zeiden dat ze ook daadwerkelijk een verschil zagen. Daar was ik benieuwd naar. Algemene conditie zie je niet op een foto :')

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:57

Hier wel enorme verschillen gemerkt hoor. :j Maar dat kwam omdat mijn paard een Vit E te kort had, daarvoor is behandeld en nu op peil wordt gehouden door de Balancer Pro.

Maar ik kan je geen goede voor en na foto's geven, want er zit best wat tijd tussen en die heb ik niet expliciet gemaakt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:46

Verschil merken kan natuurlijk goed, maar verschil zien... Het paard verandert natuurlijk ook het hele jaar door, sterker nog, de ene dag kunnen ze er als een suf paard bij staan en de volgende opgefokt. Lichtval op de foto, enzovoort. Zo kan ik ook verschil laten zien, zelfs op 1 dag!

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:12

Ik heb mijn paard een zak JPGF pro gevoerd. Paard vond het lekker. Glimt als een spiegeltje!

Na 1 zak de overstap gemaakt op Marstall force en de Marstall muesli amino, ter ondersteuning van de spieropbouw. Merk daar overigens niet veel verschil mee.

Overweeg na deze zak Marstall force weer wat anders te proberen, bijv de vitalbix. Ben sowieso wel voorstander om zo nu en dan te wisselen boor wat variatie.

JPGF is sowieso weer een optie. Vond het fijn voer.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:46

henny_w schreef:
xyzutu2 schreef:


Ik heb ruim jaar JPG&F gevoerd maar ik was er niet zo tevreden over. Ik ben daarna overgestapt op Lexa daar deden ze het al een stuk beter op maar ik was nog steeds niet helemaal tevreden.
Sinds januari jl. voer ik de Vitalbix daily complete en daar zijn ze heel erg van opgeknapt.


Enig idee waar het in gezeten heeft dat ze het nu zolang goed op vitalbix?
Wat geef je er nog naast?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:12

Hmm er staat me iets van mij dat van Vitalbix sommige paarden wat heter werden, kan dat kloppen? Volgens mij is dat voor mij toen vooral doorslaggevend geweest om voor JPGEF te kiezen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:08

Ik heb net weer een zak JFGEF Balancer Pro besteld. Ik heb het idee dat ze er inderdaad schrikkeriger van worden. En ik vind de vitamine E in de JPGEF toch beter. de Vitalbix vind ik persoonlijk te laag in vitamine E.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:35

Ik ben sinds kort overgestapt van JPGEF naar Vitabix en die van mij is wel schrikkeriger geworden. Had dit nog niet eerder over de Vitalbix gehoord, ik dacht dat het aan het weer lag :).

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:18

Ik hoor het wel vaker over Vitalbix, volgens mij had de mijne hier ook last van (in combinatie met alle extra vitamines die hij van een voedingsdeskundige erbovenop moest slikken). Er viel in elk geval geen land meer mee te bezeilen omdat hij compleet stijf stond van de stress.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:19

Waar zou dat aan kunnen liggen dan?

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:44

Die van mij were idd ook schrikkeriger van de vitalbix, zit nu al een tijd op de jpgef

SanneJas
Berichten: 345
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:46

ik heb het een tijd gevoerd, aan mijn 2 paarden.
Ze aten het met lange tanden, en op den duur helemaal niet meer.
Het zijn echt geen moeilijke eters.

Nu voer ik Equilin. dat eten ze heel graag.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:07

Ik denk dat het niet te maken heeft met energie maar met de verteerbaarheid en evt ballast stoffen die zou kunnen bevatten. Kijk maar eens waar kinderen hyper van worden echt niet alleen van suiker. Zelf de ervaring dat zwaardere belasting organen uitwerking kan hebben op gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:39

Ze hebben nu ook 1 kg probeerverpakkingen van JPGEF.

Ik heb vandaag m'n agenda doorgebladerd (ik schrijf altijd kort op hoe de les ging) en ik zie inderdaad een verband tussen de vitalbix en zijn schrikkerige gedrag }>

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:32

Zit er collageen in de vitalbix? Dat zit ook in de care4live en sommige paarden werden hiervan schrikkerig.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:40

Dit vind ik toch wel erg interessant. Ik heb een behoorlijk schrikkerig paard. Heb het gegeven aan haar karakter. Toen ik haar net had was wel wel minder. Maar dacht dat het door nieuwe indrukken kwam. Hmmm... Ze krijgt vitalbix overigens.

Krijg haast neiging toch over te stappen

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:49

Ah kijk, dan had ik het toch goed onthouden! Ik heb zelf ook een jong paard, welke eigenlijk heel koel is maar soms toch ook nog wat onzeker. Meer schrik erin wil ik echt niet, dus nu ik deze reacties opnieuw heb gelezen, weet ik dat ik Vitalbix waarschijnlijk ook niet ooit nog eens ga proberen, dit heb ik nog wel eens overwogen. Toch eens kijken hoe z’n eerste winter bij mij met JPGEF gaat bevallen!

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:51

Mijn paardje was verwaarloosd en is zo goed opgeknapt van deze brok! Eerst kreeg ze de bodybuilder maar daarna een overgang gemaakt naar de gewone :)
Ik wil altijd voor/na foto’s doorsturen

Kaula

Berichten: 2492
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:56

Ik voer sinds de zomer ook de balancer pro en merk echt wel verschil. Paard is stuk fitter en soepeler geworden. Minder gevoelig op de spieren ook.

Iemand ervaring met het combineren met krachtvoer? Ik voer dusdanig weinig krachtvoer om te voldoen aan de vitaminebehoefte, maar zou het combineren van de balancer pro kwaad kunnen?
Pony begint een klein beetje af te vallen op toch best een hoop ruwvoer en mist ook een klein beetje power, vandaag de keuze om krachtvoer bij te willen voeren. Afgelopen zomer kon ik hem bijna rollen, vandaar de keuze om hem toen helemaal van de krachtvoer af te halen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:00

Ok ik ga JPGEF proberen!
Ik wordt echt zo blij als ze dan toch minder schrikkerig is.
Suf als het aan de brok ligt. Zeker moeite waard het te proberen.

Dus we gaan voor een 15 kg zak. Eens kijken hoe ze het doet na deze zak :)
We kunnen het gelukkig makkelijk ophalen

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:05

Waarom zou een paard schrikkerig kunnen worden van de Vitalbix? Ik was ook even aan het twijfelen om te veranderen van jpfeg naar Vitalbix maar meer schrik hoeft voor mij nu echt niet eigenlijk!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:09

Geen idee. Het zit een beetje in hetzelfde rijtje als dat sommige paarden schrikkerig worden van pavo care4life en sommige paarden jeuk krijgen van pavo (niet c4l, maar traditionele voersoorten van hen). Metazoa doen sommige paarden ook raar op.

Het kan in een draagstof van de premix zitten, een specifieke stof in het product, ik heb geen idee. Het blijkt echter alleen zo te zijn soms. Maar lang niet alle paarden hebben er last van. Mijn vorige paard werd knetter van een half schepje care4life, terwijl hij het prima deed op pavo condition en pavo energycontrol (en zelfs tot 4 scheppen marstall cornmuesli). Ik heb de oorzaak nooit kunnen achterhalen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:10

Daarom wil ik het eens gaan proberen. Wellicht is mijn paard gewoon zo. Maar wellicht ook gewoon niet! En dat zou dan echt zonde zijn