Ervaringen lijnzaadolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 16:56

Hallo,

Voor mijn paard wil ik graag weer wat lijnzaadolie bestellen om hem hiermee ook te ondersteunen in de verhaarperiode. Nu heb ik op Agradi de ProHorsec en Excellent lijnzaadolie gezien voor een mooie prijs, heeft iemand met 1 of misschien met beide ervaring?

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:50

Geen ervaring met die merken, maar ons paard krijgt elke lijnzaadolie van Pharmahorse. Omdat zij dagelijks, op DA advies, een grote hoeveelheid krijgt via dosseerspuit in de mond hebben we een jerrycan van 20 liter, is goedkoper dan per liter.
https://www.agradi.nl/pharmahorse-lijnzaadolie-1ltr.htm

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:03

Ik geef ook Pharmahorse. Koop het wel direct bij Pharmahorse zelf, gratis verzenden en vaak krijg je iets extra's erbij

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:04

Maakt iemand zelf zijn lijnzaadolie? Ik heb lijnzaad gehaald en wil het zelf koken

Brainless

Berichten: 29738
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:07

Granoek schreef:
Maakt iemand zelf zijn lijnzaadolie? Ik heb lijnzaad gehaald en wil het zelf koken

Dat is gekookte lijnzaad en geen olie.
Wil je lijnzaadolie maken, moet je de zaden persen... dat is iets wat je thuis niet kan doen.
Ook heb je heel veel zaden nodig voor een litertje olie.

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:14

MarianneW schreef:
Ik geef ook Pharmahorse. Koop het wel direct bij Pharmahorse zelf, gratis verzenden en vaak krijg je iets extra's erbij


Ik ook :) naast de lijnzaadolie bestellen we ook andere supplementen bij Pharmahorse.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:18

Brainless schreef:
Granoek schreef:
Maakt iemand zelf zijn lijnzaadolie? Ik heb lijnzaad gehaald en wil het zelf koken

Dat is gekookte lijnzaad en geen olie.
Wil je lijnzaadolie maken, moet je de zaden persen... dat is iets wat je thuis niet kan doen.
Ook heb je heel veel zaden nodig voor een litertje olie.

Ja scusi, dat bedoelde ik.
Die slijmerige massa.. Ik heb er foto's van gezien en ben er nu wat opzoekwerk over aan het doen.
Heb nu gevonden: 20min koken tot de zaadjes open zijn.

Maar ik denk dat ik de verkeerde heb gekocht, ik zie overal gele lijnzaad en ik heb natuurlijk de zwarte gekocht -O-

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 06:59

Maar ik denk dat ik de verkeerde heb gekocht, ik zie overal gele lijnzaad en ik heb natuurlijk de zwarte gekocht -O-[/quote]

Ik heb ook zwarte lijnzaad zaadjes gegeven! Als je het kookt wordt het een bruinig papje ziet er heel smerig uit. Ik vond het teveel moeite dus ben overgestapt naar olie

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:00

Olie is alleen de vetten, kook je lijnzaad heb je olie en de slijmstoffen. Dus wat je wilt hangt af van het resultaat dat je zoekt. Voor de darmen is het gekookte lijnzaad een fijnere ondersteuning ivm de slijmstoffen. Maar gaat het je om de vetzuren is de olie prima en minder gedoe ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:24

Het is hier inderdaad voor de darmen en om ze wat uit hun vacht te helpen.
Hoewel ik gehoord heb dat (tegen het zand) psylliumzaad beter was.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Ervaringen lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:36

Die van Pharma horse is goed of als je een sportpaard hebt de vitalbix lijnzaadolie met extra vitamine E.