Zelf snoepjes maken?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AMBERRTJEE

Zelf snoepjes maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:57

Hoi allemaal, ik heb op Facebook een recept gezien om zelf snoepjes voor je paard te maken. Er zijn talloze recepten als je het op Google opzoekt. Ik ben nu het recept aan het volgen op Facebook en ze liggen in de oven... Mega benieuwd of Marnix en lente die vanavond lekker zal vinden!!!! Nou mijn vraag is natuurlijk: maken jullie zelf ook wel eens snoepjes en wat is jullie recept? Ik ben benieuwd. Zo komen we misschien nog wel leuke recepten te weten *\o/*

Naomi_Haffie

Re: Zelf snoepjes maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:08

Ik heb er geen ervaring mee , maar het lijkt met wel leuk om een keer te doen :D
Ben benieuwd of de paarden ze lekker vinden!

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 19:12

Ik heb nu met havermout, bloem, appel en appelstroop gemaakt, eventjes in de oven en ze zien d'r heerlijk uit, heb zelf ook maar geproefd haha. Ga nu naar m'n paardjes, ben benieuwd *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:13

Wat grappig zeg! Ik ga het ook een keer uitproberen. Ben niet zo een goede kok dus ben benieuwd of het gaat smaken :P

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 22:20

Nou de snoepjes vielen in de smaak hoor! De paarden van stal hebben genoten... Marnix werd er boos van naar me andere paarden, haha. Ik zal eens een foto uploaden met mn recept <3

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 22:26

Afbeelding
Nou dit waren ze net uit de oven!

150gr bloem
150gr havermout
1 appel of wortel, ik heb deze geraspt in reepjes
dit eerst mengen
225gr appelstroop, honing of stroop
dan weer mengen, ik heb dit met de hand gedaan...
en dan kwartiertje op 180 graden in de oven.

Ik heb het zelf ook geproefd trouwens en het smaakte goed haha. :))

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:39

Dat recept heb ik van paardenpraattv op youtube! Leuk maar ik heb nog een leuk recept deze blijft langer goed dan die van AMBERRTJEE.

Rasp anderhalve appel of wortel. Je kan ook als je meer koekjes wilt 2 appels doen ik zou niet meer als 2 doen. Dan 2eetlepels appelstroop erbij goed roeren. Dan 1 thee lepeltje honding of gewone stroop erbij goed roeren. Dan klein beetje kaneel je kan zelf kiezen hoe veel maar natuurlijk niet al te veel. Dan bloem erbij tot het deeg is de ene keer dus redelijk weinig de andere keer best veel. Dan heel goed roeren tot niks meer wit is van de bloem. Dan 40 minuten in de oven. En klaar!

rakmonanko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:39

Mijn paardjes vonden het heerlijk!

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:06

Ik heb er geen ervaring mee , maar het lijkt met wel leuk om een keer te doen
Ben benieuwd of de paarden het ook echt lekker vinden!

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:42

rakmonanko1 schreef:
Dat recept heb ik van paardenpraattv op youtube! Leuk maar ik heb nog een leuk recept deze blijft langer goed dan die van AMBERRTJEE.

Rasp anderhalve appel of wortel. Je kan ook als je meer koekjes wilt 2 appels doen ik zou niet meer als 2 doen. Dan 2eetlepels appelstroop erbij goed roeren. Dan 1 thee lepeltje honding of gewone stroop erbij goed roeren. Dan klein beetje kaneel je kan zelf kiezen hoe veel maar natuurlijk niet al te veel. Dan bloem erbij tot het deeg is de ene keer dus redelijk weinig de andere keer best veel. Dan heel goed roeren tot niks meer wit is van de bloem. Dan 40 minuten in de oven. En klaar!

Dat ga ik ook eens proberen! Bij mij op stal was er al vraag na bij dat eerste recept of ik ze ook wilde verkopen. Hahaha, dat geeft aan dat ze goed in de smaak vielen. Ik ga jou recept ook eens proberen :-)

kiwana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:35

ik zoek een recept zonder havermout en waar je niets speciaals voor nodig hebt. ik heb wortelen/appels en stroop en honing maar geen havermout
iemand een recept?

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:15

Grappig, nog nooit van gehoord of aan gedacht. Ga het ook eens proberen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:26

kiwana schreef:
ik zoek een recept zonder havermout en waar je niets speciaals voor nodig hebt. ik heb wortelen/appels en stroop en honing maar geen havermout
iemand een recept?

Meng een geraspte wortel en een geaspte appel, doe er wat appelstroop bij (zodat het beetje plakkerig word) en wat bloem tot je een lekker deeg hebt. In de oven bakken tot ze krokant zijn, klaarrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:34

Dat scheelt een hoop centjes! Ik ga het ook is proberen!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:40

Zo hee dat is slim! Dat ga ik ook eens uitproberen :) Makkelijk te maken en scheelt in de centjes. Kan ik daar weer wat voor sparen voor de paardjes :)