Rice and Shine paardenvoer op rijstbasis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Rice and Shine paardenvoer op rijstbasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:28

Hello iedereen,

Ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft met dit nieuwe paardenvoer op rijsbasis en wat jullie er van vinden?

http://riceandshine.nl/

Grts!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:24

ED --> VS

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:03

Op rijstbasis?

Correct me if I'm wrong, maar rijst bevat toch juist uit ontzettend veel zetmeel?
Ze hebben een mooi verhaal op hun website hoor; maar ik ben absoluut niet overtuigd.

EDIT:

Ik heb even het een en ander opgezocht; maar het is dus echt bedoeld als bijvoer voor sportpaarden,
het is heel vetrijk, bevat goede vitaminen en mineralen, maar niet toereikend om als volledig krachtvoer te geven.
Er moet dus wel altijd een vitamine/mineralenkorrel bijgegeven worden.

Persoonlijk vind ik een vitamine/mineralenkorrel voldoende voor mijn paarden naast hooi.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 29-11-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Rice and Shine paardenvoer op rijstbasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:06

Had zoiets ook gelezen in De Hoefslag maar ben ook niet echt overtuigd.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:29

Welk paard eet in de vrije natuur rijst??? Wat een.... heb er geen woorden voor; en dan die kreten op genoemde website..... droevig.

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Rice and Shine paardenvoer op rijstbasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 09:23

Mij leek het inderdaad ook niet heel... Goed... Of zo... Maar dacht eerst maar eens kijken of mensen ook daadwerkelijk ervaring ermee hebben :) vind het voer overigens ook enorm duur... Belachelijk!

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:38

Paarden in de vrije natuur eten ook geen graan :D De meeste sportpaarden in Nederland wel.

Het is trouwens geen rijst maar rijstzemelen, voedingswaardes zien er geen eens zo gek uit.

In Amerika wordt zeer veel voer op basis van rice bran gevoerd, met volgensmij goed resultaat.

Ik zou zelf niet zo snel voor dit voer kiezen, vind het verhoudingsgewijs ook vrij duur, waarschijnlijk omdat het vanuit Australie wordt geimporteerd.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: Rice and Shine paardenvoer op rijstbasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:22

mijn paard heeft ook een tijdje op een soortgelijke brok gestaan, (Muehldorfer, reiskleie, ook prijzig)
Ik kreeg mijn paard maar niet dikker, maar dit voer werkte echt goed! Alleen at hij het na een tijdje niet meer.
Nu ben ik overgegaan op een biologische muesli en vul in de winter aan met zupa en omega olie. Vorig jaar niet afgevallen in de winter, dus hoop deze winter ook niet meer afvalt.

Waarom wil je dit voer gaan geven?

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:53

Ik heb een zak besteld om te proberen. Ben erg benieuwd! Al meer mensen dit geprobeerd?