-6 jaar, 3 a 4x per week onder het zadel op L niveau, 1x longe, 2 a 3x VD of "rust" (zonder zadel wandelen, stapritje buiten etc)
-2x per dag een handje (sport)brok, puur omdat de rest van de stal dan ook krijgt en ik hem niet met niks wil laten staan
-3x per dag graszaadhooi, wel buikvulling maar weinig voedingswaarde
-In de zomer overdag buiten (met graasmasker), in de winter een halve dag op de paddock, 's nachts op stal (stro)
-Op stal een wit zoutblok
Ik was bang dat hij wat vitaminen/mineralen te kort zou komen, en ben daarom Pavo vital gaan voeren (vitaminebrokje) samen met lijzaad/zonnebloem olie (50/50 gemixt, voor omega 3-6-9) en wat bietenpulp (zodat hij ook echt wat eten heeft, ipv alleen die 50-100 gram brokjes)
Sinds hij dit krijgt zit hij erg mooi in zijn vel, hij is gezond, glimt als een spiegel en is niet snel te dik. (voor die tijd zag hij er ook goed uit, maar nu glanst hij nog wat meer en heeft de appeltjes op zijn lijf staan, net een beetje extra dus) Opzich een prima oplossing

Daarom vroeg ik me af of er een voer is waarin ik dat kan combineren. Dus vitaminebrokje en omega 3-6-9, iets wat hem wat langer aan het kauwen houd, iets waar hij niet dik van wordt, en iets waar ik geen kilo's van hoef te voeren om toch alle benodigde vitamines binnen te krijgen.
Misschien Fibra? Of Marstall Faser Light? Andere ideeën?