Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artenance

Berichten: 23
Geregistreerd: 05-12-06

Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:45

Hallo,
binnenkort moet ik een lange trailer rit maken met mijn paard. En de volgende dag de vierdaagse met paard en wagen rijden.
Voorheen ging mijn merrie goed op de trailer, maar de laatste keer is ze in paniek geraakt toen er een aantal motoren langs de weg stonden en flink aan het gassen waren toen ik net met de trailer voorbij kwam. Botte pech dus!
Ze heeft de latten van de laadklep vernield en is daar met haar staart achter blijven hangen. Hierdoor raakte ze nog erger in paniek.
Ze gaat nu nog steeds redelijk de trailer op, maar zodra ze er in staat zie je dat ze vol stress staat en er het liefst weer uit wil rennen. Als de klep dicht gaat begint ze te stressen en te meppen. Hiermee houdt ze op zodra je gaat rijden, maar dan is de paniek al zodanig geweest dat ze zowat de trailer afbreekt en je al niet meer verder wilt rijden.
Nou heb ik gehoord van verschillende supplementen die je paard rustiger maken maar waarmee ze toch prestaties kunnen blijven leveren.
Zoals: "Rescue remedy van Bach" "PrimeVal StressLess" en "Tranquigel"
Graag jullie ervaringen over werkende producten die haar angst in de trailer kunnen verminderen.

_Liselot
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:13


suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:15

er loopt nu een topic over bach bloesem. misschien heb je daar wat aan!!

lvdbos

Berichten: 195
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:06

Bach Rescue Remedy druppelen op de schoft een uur voordat je met de trailer weggaat. Ik ken een aantal mensen die daar heel goede ervaringen mee hebben. Succes!

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:11

Ik heb goede ervaringen met bach rescue remedy, 10 minuutjes voordat je de trailer op gaat die druppeltjes op een broodje doen en geven.
Bij mijn pony werkt het super .

dodo1971

Berichten: 326
Geregistreerd: 06-06-10

Re: Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:13

Of een injector met No Stress Paste, werkt snel én de hele dag!

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Welk voedings supplement bij angst in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:55

Ik gebruik altijd Cavalor Destress in combinatie met Cavalor Take It Easy. Werkt echt enorm goed.
Mijn paard reageerde met die Bach Rescue Remedy nog veel heftiger als dat je hem niks geeft.