Metazoa voer ervaringen

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:44

Dat stukje over die darmen herken ik niet bij ons paard. Bij hem merk je het vooral aan de spieren op de rug net achter het zadel. Dat stukje zet hij helemaal vast. Het duurde bij hem trouwens wel wat langer voor hij weer binnen zijn normale spectrum viel.

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:45

Als je wil proberen: bij Agradi kun je een proefpakket metazoa bestellen

Furst
Berichten: 829
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:46

Ik heb zakken Metazoa gewonnen nadat ik het in het verleden al gegeven had. Mijn jonge fjorden (1 en 2) en mijn volwassen (11) werden er schrikkerig van vond ik. Maar ik zoek ook voer voor de jonkies, ja.

Laurora

Berichten: 2696
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:32

Mijn paard krijgt al jaren metazoa fitright met esparcette, doet ze het uitstekend op en ze eet het graag!

Miss_Mii21

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 13:54

SusanH schreef:
lletam schreef:
Staatsgevaarlijk door vitamine brok? On theorie zou je zeggen dat dat niet kan - al betwist ik jouw ervaring niet hoor. Maar wat zou het dan veroorzaakt kunnen hebben?


Luzerne. Niet alle paarden gaan daar even goed op. Ben er achter gekomen door een topic op bokt. En heb intussen van meerdere mensen begrepen dat hun paarden soortgelijke reacties hadden op de metazoa en brokjes met luzerne van een ander merk. Een brok spanning was het. Hij vindt spanning loslaten sowieso niet makkelijk, met het juiste management gaat dat goed maar met die brokjes lukte het helemaal niet meer.


In de timothee of esparcette zit toch geen luzerne als ik mij niet vergis?

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:20

In de timothee en esparcette balancers van Metazoa zit geen luzerne. Deze varianten worden ook aangeraden bij gevoelige maag-darmen.
Mijn paard laat het in de ochtend nog wel eens liggen, dan gaat ie liever hooi eten op de paddock of het gras op. ' s avonds eet ie alles op. Ik heb het idee dat ze echt moeten wennen dat er weinig suiker en toevoegingen inzitten. Uit de hand eet hij inmiddels met smaak bijna alle varianten (aanrader, dat proefpakket)

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:33

Mijn kieskeurige eter wil de balancer niet eten. Erg jammer, mijn vorige paard deed het er erg goed op.
Overigens vindt hij de snacks dan wel weer erg lekker.

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:58

Helaas laat mijn paard de fitright esparcette nu toch staan. Vanuit het proefpakket lijkt hij de timothee wel lekker te vinden dus gaan we dat maar proberen

belle_boef

Berichten: 10986
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:11

Ik heb 2 zakken fitright Esparcette gevoerd. Het werd prima gegeten maar vond dat ik er veel van moest voeren. Ik ben over gestapt naar equilin.

Hieperdi
Berichten: 2892
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:26

Mijn ervaring
Het is leuk en fijn als je paard het goed eet, maar in theorie hoor (en lees) ik toch echt heel veel om mij heen dat het gewoon erg slecht wordt gegeten net zoals vitalbix. Dan kan het product nog zo gezond en goed in waardes zijn als je paard het niet eet heb je er nog niks aan. Ik weet nu inmiddels wel beter, vooral bij de wat kieskeurige types

Furst
Berichten: 829
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:09

Paarden moeten er aan wennen omdat er geen suikers en rotzooi in zit.

Hieperdi
Berichten: 2892
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:25

Furst schreef:
Paarden moeten er aan wennen omdat er geen suikers en rotzooi in zit.

Die grap trappen ze niet in :+ Sommige krijgen hier al langere tijd metazoa maar wordt enorm slecht gegeten. Een vriendin van mij heeft het een klein jaartje de kans gegeven maar op een klein hapje na ging het er echt niet in.

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:28

Eens met zowel @hieperdi als @first. Tuurlijk moeten ze wennen en afkicken van suiker etc maar uiteindelijk moet het wel gegeten worden natuurlijk.
Ik vind het het proberen waard dus ga de timothee een kans geven maar blijft niet weken tobben. Paard moet wel eten en niet met lange tanden; moet wel leuk blijven :)

Juut

Berichten: 6961
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:21

Ik ben van balancer pavo vital naar balancer fitright thimothe gegaan. Simpelweg omdat ik af wilde wisselen in mineralen verhoudingen.
Mijn pony at dit direct goed. Als ik een nadeel moet noemen: ik deed 1 jaar met een emmer pavo vital. 1 zak fitricht is net zoveel als 2 emmers....ik heb dus voor 2 jaar voer :')

snorkel1986

Berichten: 3168
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:53

Juut schreef:
Ik ben van balancer pavo vital naar balancer fitright thimothe gegaan. Simpelweg omdat ik af wilde wisselen in mineralen verhoudingen.
Mijn pony at dit direct goed. Als ik een nadeel moet noemen: ik deed 1 jaar met een emmer pavo vital. 1 zak fitricht is net zoveel als 2 emmers....ik heb dus voor 2 jaar voer :')


Via agradi kon je eerder ook kleine emmertjes bestellen ( geen idee of dat nu nog kan)
Das handig voor over 2 jaar :')

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:02

Uit de hand lijkt de timothee wel te smaken, hij moet ook de Digest alleen door elkaar begon hij wel enthousiast om het vervolgens toch weer te laten staan :(
Wellicht los voeren? De digest werd wel met klem geadviseerd ivm de tannines en eiwitten

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:56

Helaas laat hij de timothee ook staan dus hoe mooi het product ook is, als ie het niet eet dan gaat het niet werken. Ik ga terug op het oude voer

Onlylienn

Berichten: 217
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:42

Ik activeer dit topic eventjes weer :D

Zijn er toevallig meer ervaringen? Mijn topper krijgt nu Havens Natural Balance waar ze het eigenlijk wel goed op doet moet ik bekennen, ik heb ooit eens Vitalbix Daily Compleet geprobeerd maar daar werd ze behoorlijk heet van, ben toen weer terug gegaan naar Havens Natural Balance.

Ik hoor alleen ook goede verhalen over Metazoa, ook omdat, zo schijnt het dichtbij de natuur staat.. B-)

Mijn interesse is iedergeval in de Musli variant, maar met de huidige voer die mijn paard nu krijgt doet ze het ook goed op..

Muze
Berichten: 5512
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:26

Hoeveel geef je dan van de natural balance?
Om aan alle gewenste vit en min te komen moet je daar aardig wat van geven.
Metazoa is een geconcentreerde brok: een vitaminebrok dus..

xYaartje
Berichten: 1557
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:11

Onlylienn schreef:
Ik activeer dit topic eventjes weer :D

Zijn er toevallig meer ervaringen? Mijn topper krijgt nu Havens Natural Balance waar ze het eigenlijk wel goed op doet moet ik bekennen, ik heb ooit eens Vitalbix Daily Compleet geprobeerd maar daar werd ze behoorlijk heet van, ben toen weer terug gegaan naar Havens Natural Balance.

Ik hoor alleen ook goede verhalen over Metazoa, ook omdat, zo schijnt het dichtbij de natuur staat.. B-)

Mijn interesse is iedergeval in de Musli variant, maar met de huidige voer die mijn paard nu krijgt doet ze het ook goed op..

Weet niet zeker of ik in dit topic heb gereageerd, maar mijn jaarling hengst werd na een week gevaarlijk in gedrag door de metazoa muesli.
Tot 3x toe steigeren naar mij in 1 dag terwijl die NOOIT steigerd. Alleen als we oefenen met zijn verlatingsangst wilt die steigeren, maar hij was nu gewoon samen met mijn andere Shet en dan is er normaal gezien niks aan de hand. Dan is die de rust zelve.
Mijn jaarling Kon geen ontspanning meer vinden. Sindsdien er af gehaald en hij heeft nooit meer naar mij gesteigerd. Is de rust zelve weer en kan weer ontspanning vinden.
Het gaat hier om een jaarling die ik dagelijks in de hand heb ivm van wei naar paddock brengen en weer terug en hij word opgevoed door zowel mij als mijn ruin.

Heb bijna alle bekende gezonde merken wel geprobeerd en ik durf al die gezonde vitamine brokken niet meer te voeren.
Voor slobber wanneer ze de zandkuur krijgen gebruik ik nu equifyt. Dat gaat goed!
Verder hele dag gras en in de paddock of als ze 's nachts op stal staan onbeperkt Duits kruidenhooi en dat gaat goed.
Zou zeggen. Als je paard het goed doet op het huidige voer zou ik haar op Havens laten staan.

Onlylienn

Berichten: 217
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:18

Muze schreef:
Hoeveel geef je dan van de natural balance?
Om aan alle gewenste vit en min te komen moet je daar aardig wat van geven.
Metazoa is een geconcentreerde brok: een vitaminebrok dus..


Ik geef een halve kilo per dag, daarbij krijgt ze ook nog wel supplementen, ik heb Metazoa zelf even een mail gestuurd met de vraag of ze aan voeradvies doen, dat vond ik namelijk zelf niet op de site :D

Onlylienn

Berichten: 217
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:25

Ik heb ondertussen contact gehad met Metazoa.
Advies: FitRight Timothee gecombineerd met de NatrualFit Muesli, ik ga van de week halen dus ik ben benieuwd

lletam

Berichten: 726
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:34

Hopelijk eet jouw paard het wel. Ik heb alle smaken geprobeerd maar die van mij ging gewoon in hongerstaking... Succes!

Ipsilonka

Berichten: 5887
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Metazoa voer ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:59

Hier de paarden (eerst 3 nu 2) op metazoa musclefit en ze eten het allemaal zonder problemen.

Natasja71

Berichten: 214
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:42

Ik voer na bevangenheid bij mijn kwpn'er sinds vorig jaar metazoa fitright luzerne. Ze krijgt dit met een klein beetje vitalbix balance+ om even iets langer te kunnen kauwen.Soms vindt mevrouw het iets minder lekker, maar uiteindelijk is het altijd op de volgende dag.
Ze doet het er zeer goed op.

HP23 geef ik ook als ze vol in het werk staat, dan vult de bovenlijn mooi op en kan ze het werk goed aan, nu dus even niet, want kleine blessure.

De haycobs heb ik af en toe een zak om als slobber te geven als extraatje, die wissel ik af met slueslimix of speedibeet, maar ook die haycobs gaan er goed in.