Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:15

Ts heel veel sterkte . Ik weet dat een inzameling niet mag op bokt maar als equitom een kans ziet op herstel en er een mogelijkheid is dat we je een beetje kunnen helpen . Ik die mee alle kleine beetjes helpen tenslotte

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:16

Goed dat je nu de stap naar Equitom hebt genomen. Hun hebben zoveel expertise en een frisse blik!

Duim voor je dat het uiteindelijk toch goed afloopt.
Maar wat het scenario ook is, ik heb bewondering voor je inzet!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:32

TS ik lees al van begin mee, maar weet niks zinnigs te zeggen. Ik hoop zó dat Tom je kan helpen en paardlief weer op de goede weg krijgt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 07:54

Ik heb de tranen in mijn ogen van alle lieve reacties
Maar nog meer van wat Hidez Benelux aangeboden heeft naar aanleiding van dit topic.
Dank jullie wel voor deze mooie kans <3

Ivm die stal maak ik er verder geen woorden aan vuil. Maar ja, dat is jammer genoeg waar :j

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:56

Ik sluit me aan bij Genja.

Eerst maar eens afwachten wat Tom er van vindt, misschien komt hij erachter wat er nog meer is.

Dat er mensen zijn, die plezier beleven aan de ellende van anderen, is helaas waar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:34

nikkel schreef:
Ik sluit me aan bij Genja.

Eerst maar eens afwachten wat Tom er van vindt, misschien komt hij erachter wat er nog meer is.

Dat er mensen zijn, die plezier beleven aan de ellende van anderen, is helaas waar.

Dan zit er toch een schroef los in je bovenkamer? -:(-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:01

Meerdere (schroeven), denk ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:08

Dan ben je idd gewoon echt een giftig naar persoon als je daar om kan smullen....

TS ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen! Wat ontzettend naar dat hij na even zonder verband gelijk weer tig stappen heeft teruggezet... en dat de wondgenezing sowieso niet echt wilt opschieten. Ik hoop dat Tom je hierin ook zou kunnen helpen en mee kan denken. Sterkte!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 17:42

Ik ga heel even afstand nemen van bokt en alle goedbedoelde adviezen en hulp.
Ik ben jullie enorm enorm dankbaar.
Maar zoals het er nu naar uitziet is de optie die aangeraden word de enige optie die ik hem absoluut niet kan en wil aandoen.
Ik kan hem niet weer 6 weken op stalrust zetten. Zowel voor hem mentaal niet als gewoon fysiek niet mogelijk. Begin november gaan ze bij ons achter de bomen kappen, dus thuis houden is dan geen optie meer. En op verplaatsing in een stal riskeer ik niet door zijn stal afbreek verleden. En 6 weken in de kliniek is financieel gewoon absoluut geen optie

Maw: zelfs in het beste geval kan ik hem waarschijnlijk niet meer helpen.
Dus deze beslissingen moet ik alleen nemen met mijn vriend.
De volledige offerte komt morgen binnen. En van daaruit worden de verdere keuzes en beslissingen gemaakt.

Als Hidez straks is geweest geef ik jullie daar nog wel even een update over. Want echt waar, wat deze mensen voor ons, voor hem doen is onbetaalbaar <3

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:59

Hier ook een stille meelezer; ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met de te nemen beslissing. Hoe die dan ook gaat zijn… :(:) En ik wil mijn diepe respect uitspreken voor je doorzettingsvermogen….

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:10

Ook van mij heel veel sterkte de komende tijd! Jullie hebben zo gevochten om het onder controle te krijgen en nu blijkt dat hij het nog niet zelf kan, vreselijk!
Wel heel fijn van de mensen van Hidez!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:21

:knuffel: heel veel sterkte met welke beslissing het ook gaat worden
Gewoon prut zo -O-

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:25

Heel veel sterkte met het te nemen besluit :(:)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:14

Heel veel sterkte met je besluit TS!
Welke keuze je ook maakt voor jou moet het goed voelen en wat een ander daar van vind moet je schijt aan hebben!
Dikke knuffel en hoop snel weer wat van je te horen!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:17

Ik hou jou en je paard in gedachten even heel stevig vast :knuffel:

Heel veel sterkte gewenst!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:22

Sterkte met de te nemen beslissingen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 19:55

Shoot me,
30h Hidez pak aan (Ookal is het aan de voorkant helemaal kapot, interesseerde me niet veel meer)

Been dunner, wonde begint af te sterven (happy mee, kan ik zelf verwijderen) en wildvlees valt gewoon los op het speciale kompres wat ik erop gedaan heb

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu wachten op Hidez, hopen dat hun plan werkt en het lukt. Zoja horen jullie het straks nog

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:57

Ik shoot je niet. Maar ik vind dit wel heel bijzonder

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:58

Ik zocht een ‘fingers crossed’ smiley maar die heeft Bokt niet….ik duim heel hardloop jullie…zou dit t dan toch zijn?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:59

Respect voor alles wat je tot nu toe voor hem gedaan hebt.
Sterkte en ik duim voor jullie!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 20:02

Het contact met equitom loopt, al moet ik dubbel liggen om het te betalen, so Be it.
Maar ik snap zelf niet hoe dit op 30h zo kan veranderen

Het Hidez pak, hydrocolloide verband (waar dat wildvlees aanzit) met honing zilver zalf, gel kompres met geconcentreerde zilverzalf, zilververband met leovet zilverzalf en flamazine op het vochtabsorberend kompres

Het enige verschil tussen de afgelopen dagen (voor het bloedbad gisteren door geen druk) is dat hydro verband, die zilver-honingzalf en het pak ipv gewoon druk verband plus dan gisteren ontstekingsremmer opgestart
Een van die dingen werkt.

Nu alleen nog uitvogelen waarom dat been direct zo dik word zonder compressie
Maar van dit
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar dit 6h later

Spoiler:
Afbeelding

Naar dit nu 24h na de vorige foto

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:35

Jemig, dat is best een verschil maar je zou inderdaad bijna zeggen dat er iets in die wond zit wat blijft triggeren.zou dat te onderzoeken zijn?

Maar hopelijk zet dit door zo ik ga nog harder duimen :(:)

Maar een dergelijke rara hoe kan dat heeft een van mijn honden ooit ook gehad. Een tumor op een nare rotplek, niet opereerbaar daardoor en de wetenschap als hij openbarst en gaat bloeden is het einde verhaal. Dat gebeurde terwijl we ver van huis waren. Daar een dierenarts gevonden die hem kon laten inslapen, crematorium gebelt met de melding we komen vandaag met een overleden hond langs.

De middelen lagen al klaar voor inslapen, voorpootje al geschoren, hond door de bloeding in paniek en maakt een spartel. We horen een flobbb zien wat wegstuiteren en de bloeding is accuut verdwenen, de niet opereerbare tumor lag uitgestuiterd op de grond :oo :o? de plek op de poot bloedvrij. Dus de inslaap middelen aan dekant. Boel gehecht en de tumor in een potje met formaldehide gedaan, crematorium afgebeld. Eigen dierenarts en utrecht hebben zich hun hoofd over gebroken hoe dit kon. Maar de hond heeft nog jaren rondgehuppeld.

Dus soms gebeuren dit soort rare dingen,

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:37

Wauw dat pak doet dus echt wel iets he.

Ben benieuwd wat de mensen van Hidez straks zeggen.

Ps, bij Equitom kan je ook dmv afbetalingsplan betalen. Dat heb ik destijds gedaan omdat ik de kosten niet in 1x kon betalen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:55

Ik kan het niet bedenken, dat laat ik aan anderen over.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 20:59

Ik wil eerst en vooral even zeggen:
Ik heb geen aandelen in Hidez, nog word ik gesponsord.

Zo net is Dominique van Hidez langs geweest om kousen te komen passen. Dit zodat ik mijn pak kan laten maken, maar vooral het pak met de kous kan afwisselen om zo het pak te sparen. Tevens hebben ze ook nog 24 rollen vetwrap achter gelaten. En dit zonder enige kosten.
Ik kan oprecht niet uiten hoe dankbaar ik hun ben om mee te werken en mee te blijven zoeken naar oplossingen.

Afbeelding
Afbeelding
De wei ligt idd redelijk vol mest, iets met zo actief bezig geweest met de wonde, de zorg en angsten dat het slepen deze week niet gebeurt is. Dus daar moeten jullie maar even doorheen kijken.

Gisteren heeft een hele lieve bokker (niet actief in dit topic) die ik nog maar een week ken mij weten huilen, iets wat ik nooit bij “vreemde” doe. Deze schat van een bokker is voor mij ondertussen ook een gewaardeerde vriendin geworden. Maar ja, ik was zo radeloos en zo zeker dat dit gedaan zou zijn en ik dit niet meer recht zou krijgen.

En dan komt deze hulp van Hidez uit onverwachtse hoek, mensen, een zaak, die mij niets verplicht zijn, die hier gewoon meelezen en maar 1x langs geweest zijn om een pak aan te meten. Dit is bokt op zijn mooist. En dit geeft me de kracht om door te gaan. Al wilt dit zeggen nachten van 4-5h. Als dit wilt zeggen dat we hem er door krijgen doe ik dit. Zeker zolang hij zelf blijft vechten (en ja, dat doet hij nog. Ik laat externe geregeld meekijken naar hem of het nog fair is)

Ookal blijf ik nu heel even minder actief tot alles verwerkt is, en er zekerheid is. Want de foto’s en echo zet ik nu echt door. Nog 8 weken doorgaan heeft geen nut als er inwendig iets mis zit. Dus in mijn achterhoofd ben ik nu vooral bezig het hem zo comfortabel mogelijk te maken en dat wat kwa wonde vooruitgaat is mooi meegenomen.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 02-10-23 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt