Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
different1 schreef:Chesss schreef:Ik zou hem terug zetten op je oude voer en dan een aantal weken minimaal 4 niks veranderen. En daaarna plan maken, Psylium kuur 1gr per 100 kg lichaamsgewicht) met kuur probiotica en L glutamine
100gr psyllium per 100kg anders doet het niks
PeanutGuapa schreef:Hoi ik heb weer een vraagje
Ik sta een beetje voor een raadsel want mijn pony heeft na het laatste berichtje tot nu toe geen mestwater gehad was ik heel blij mee alleen nu heeft hij 2 weken geleden lichte koliek gehad (dit heeft hij 1 jaar geleden ook gehad en toen heeft hij het bijna niet overleeft dus ik schrok nu natuurlijk heel erg) daarvoor is de dierenarts ook geweest en die heeft naar zijn gebit gekeken of daar mischien iets niet goed was en dat was het geval hij had aan 2kiezen iets ik weet niet precies wat het was maar dat heeft ze wel behandeld alleen sinds de koliek heeft hij nu weer heel erg veel last van mestwater en toen een paar dagen voordat hij koliek kreeg hadden we een ander groot pak hooi gehaald alleen ik denk niet dat daar het mestwater aan ligt want het is precies hetzelfde hooi als de vorige keer alleen een nieuwe baal (het is trouwens geen voordroog hooi maar gewoon normaal hooi) en toen we dat nieuwe pak hooi kregen had hij de eerste dagen dat ik het gaf geen mestwater maar sinds hij een paar dagen later koliek kreeg had hij wel weer mestwater. De dierenarts vond hem ietsjespietsjes te mager dus ze zij dat hij op het gras moest(Ik had hem hier juist de hele zomer niet opgezet omdat hij daardoor waarschijnlijk mestwater kreeg ik heb het wel heel vaak geprobeerd om hem op het gras te zetten maar dan kreeg hij altijd mestwater dus daarom dacht ik dat het gras niet goed voor hem was) maar de da zei dat het niet heel erg was als hij een beetje mestwater kreeg dus ik hem op het gras gezet toen was de mestwater 2 dagen over maar toen kreeg hij opeens weer mestwater en ik dacht dan zet ik hem even niet op het gras maar hij blijft mestwater houden dus nu snap ik niet meer waar die mestwater nou vandaan komt en ik heb hem nu 1 dag helmaal niet op het gras gelaten maar eerder wel maar ik zie eigenlijk geen verschil dus wat moet ik nu doen.
Sorry voor het lange bericht maar ik moest het even kwijt hopelijk heeft iemand advies wat het kan zijn
Alvast bedankt
Groetjes Annelies