Vitamin E 3a700
8.002 mg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortje_NL schreef:Jet schreef:Floortje, hier lees ik dat de Bucas buzz off standaard een big neck hebben: https://hypostore.nl/bucas-buzz-off-rai ... -hals.html . Deze heeft dan wel een waterdichte rug. Ook verkrijgbaar in maar 165/215, misschien is dat wat voor je?
Bedankt voor het linkje![]()
![]()
Dat is zeker voor volgend jaar en optie. Vind het wel apart dat de normale maat nu hetzelfde is als de bigneck. Een kwpn van 164 is toch wat anders dan mijn slanke trekpaard van 164. Ik ga eens kijken bij bucas zelf of ik daar wat meer info over kan vinden.
Ze heeft trouwens de 6'6 145/195. Een maat groter ging klem liggen op de schoft. Van de standaard dekens heb ik wel eens grotere maten geprobeerd maar zit het bij de aanzet van de borst dan nog steeds veel te hoog.
maartje0987 schreef:Phonix schreef:Weet iemand of dit genoeg vitamine E is per dag?
Vitamin E 3a700
8.002 mg
[ [url=m/ZyJne3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoeveel voer je hier van?
Floortje_NL schreef:Slmt9 schreef:
Ik heb daarom standaard een katoenen deken eronder of bucas powercooler (als niet langer dan 1 nachtje is).
Helaas heb ik voor de mijne altijd een xl of bigneck nodig. De keuze is daarin heel beperkt.
Gewone gladde liners wordt ze nog steeks plakkerig van (iets met extra huidvet). Fleece werkt het beste. Horseware heeft een fleece liner en die heb ik geprobeerd maar bleef met geen mogelijkheid netjes liggen tenzij ik hem deed vastnaaien aan het de buitendeken. Dat ik scheer is ook geen hele lekkere combi met fleece. Dus daarom nu maar weer een smartex. Al hoop ik heel erg dat ze ooit nog met en xl waterdichte zomer/vliegendeken komen.
Caily schreef:Vanuit de meeleeshoek wil ik, met oog op de voedingsleer, adviseren te denken in periodes van 3 weken.
Over het algemeen ziet men ca. 3 weken na gebeurtenissen dat paarden in een negatieve balans raken, waarbij dus pssm getriggerd kan worden.
Ivm de celvernieuwing, duurt het ongeveer net zo lang voordat je kunt zeggen of iets écht werkt of niet. Zie je na 6 weken (2 x 3) nog geen verschil? Dan kan je stoppen, want dan komt het ook niet meer.
De kunst is dus eigenlijk om minimaal 3 weken vooruit te dekken op gebeurtenissen. Dit kan gaan om transport, verandering van kudde of weer wat omslaat. Niet altijd mogelijk natuurlijk. Vooral daarom met weersomslag niet te terughoudend zijn met een deken.
Maar met deze tip al best wat eigenaren met hun paard terug de goede kant op kunnen helpen.
Natuurlijk kan je ook eerder dan 3 weken resultaat zien, gelukkig! Soms is het al genoeg als de juiste stoffen/medicatie op de juiste plek komt.
Ze doen dit overigens met andere dieren, oa in de dierentuin, ook zo. Bijvoorbeeld de hoefdieren kregen vanaf 4 weken voordat ze op transport gaan extra vitamine E door hun voer zodat ze minder verkrampen/stijf worden onderweg.
Floortje_NL schreef:Hier pssm1 en ik scheer wel. Kan slecht tegen regen maar krijgt het anders veel te warm onder een deken.