Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xRivaldo schreef:Ik denk een gevalletje; wat de boer niet kent. Mijn 2,5-jarige kende wortels niet toen ik haar kocht van de fokker. Moest ze niet, zelfs niet als ik het langs haar mond haalde om haar te laten proeven. Stond ik dan met een zak van 25kg. Nu is ze er verzot op.
Wat nou als je het in haar bak laat liggen de hele nacht? Dan zal ze er vast wat van eten. Anders toch nóg rustiger opbouwen dan je nu al doet.
xRivaldo schreef:Ik denk een gevalletje; wat de boer niet kent. Mijn 2,5-jarige kende wortels niet toen ik haar kocht van de fokker. Moest ze niet, zelfs niet als ik het langs haar mond haalde om haar te laten proeven. Stond ik dan met een zak van 25kg. Nu is ze er verzot op.
Wat nou als je het in haar bak laat liggen de hele nacht? Dan zal ze er vast wat van eten. Anders toch nóg rustiger opbouwen dan je nu al doet.
troi schreef:Ik had voor ik mijn paard kocht me enorm verdiept in voeding en een mooi een plan gemaakt. Nou daar was de mijne het ook totaal niet mee eens. Het dier denkt ook altijd mee en het is goed denk ik om je paard daarin wel een stem te geven, ook al neem jij als eigenaar de eindbeslissing
pillow schreef:julya schreef:Nee dat snap ik inderdaad ook wel weer. Maar vanwege haar leeftijd en groei wil ik haar wel graag wat bijvoeren
Maar waarom dan juist die "moeilijke" en dure vitalbix of metazoa. Pavo heeft de Podo Grow speciaal voor jonge paarden. Wedden dat ze dat wel eet.
Lusitana schreef:Geen suiker is meteen minder smakelijk. Dat is precies het probleem. Het zal ook wel bepaald anders ruiken.
En suiker is nodig, zeker bij een paard in de groei. Ik zie niet waarom je kiest voor zonder suiker?
pillow schreef:Maar waarom dan juist die "moeilijke" en dure vitalbix of metazoa. Pavo heeft de Podo Grow speciaal voor jonge paarden. Wedden dat ze dat wel eet.
Citaat:Gerst / Tarwegries / Sojabonenschroot nonGMO / Sojahullen nonGMO / Zonnebloemzaadschroot / Rietmelasse / Tarwe
julya schreef:Lusitana schreef:Geen suiker is meteen minder smakelijk. Dat is precies het probleem. Het zal ook wel bepaald anders ruiken.
En suiker is nodig, zeker bij een paard in de groei. Ik zie niet waarom je kiest voor zonder suiker?
Heel eerlijk: omdat ik van iedereen uit mijn omgeving hoor dat suiker slecht is voor een paard. En als je je puur daarin gaat verdiepen, zie je alleen die kant van het verhaal
OYYO schreef:Je hebt gewoon een verwende puber die geen spruitjes lust.![]()
Ik zou er meer tijd voor uittrekken ongeveer 4 tot 6 weken. En iedere keer een beetje meer Vitalbix.
Ze leren het eten als ze van de suiker af zijn. Dat zou in ieder geval mijn plan zijn.