Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:24

DenieesB schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat als het paard inderdaad zweren heeft, dit kan genezen met Ekygard. Maagzweren kunnen toch enkel genezen met Omeprazole? Ik kan mij wel voorstellen dat het verlichting en maagbescherming biedt, maar genezen als er inderdaad maagzweren zijn?

Misschien dat iemand dat wel weet, maar ik dacht gelezen te hebben dat genezen echt enkel mogelijk is met omeprazole.


De eerste keer dat mijn merrie zweren had is het volledig genezen met Audevard + sucralfaat. De scopie was achteraf helemaal schoon, dus mogelijk zonder Omeprazol is het blijkbaar wel. :)

En voor nu ga ik even uit van haar klinische beeld, ze laat het goed zien als ze ergens last van heeft. Als ze na deze kuur weer terug valt zal ik er uiteraard niet aan ontkomen alsnog Omeprazol te geven.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:45

Denies, die van mij is nu ook 6 en was toen ik haar 2 jaar geleden kocht ook echt nog een puppy, nu 2 jaar later wel echt een paard, nooit gedacht dat dat ook aan de zweren kon liggen eigenlijk! Wbt je opmerking over hoe snel het weer terug is, ik denk dat dat zeker binnen een paar maanden kan, dat was bij mij ook zo en zoveel deed die van mij toen ook niet (die van mij staakte en stond dus veel stil).

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:17

@MRIIIS ik denk zeker dat zweren een enorme impact kunnen hebben op de ontwikkeling, gezien het gehele gestel niet optimaal kan werken als ze last hebben van maagzweren. Fijn dat die van jou nu ook lekker heeft kunnen ontwikkelen!

Even een update: gesproken met de kliniek, maar de arts vindt het onverstandig te behandelen zonder scopie. Zeker gezien het niet zeker is of het zweren zijn of iets anders wat nu naar voren komt, en als het inderdaad zweren zijn, hoe het er voor staat en wat het behandelplan dus kan zijn.

Ik ben het wel met haar eens.. Ik ben eigenlijk ook tegen behandelen zonder scopie. Maar man wat een geld... Hebben jullie misschien kostenplaatjes dat ik naast elkaar kan neerleggen van een gastroscopie?

Mag via PB!

Deze 2 kosten weet ik:
Lingehoeve
Spoiler:
€278 scopie los, €390 voor scopie all in, incl overnachting

Visdonk
Spoiler:
€240 scopie los, €320 voor scopie all in, incl overnachting


Ik zou graag wat kostenplaatjes naast elkaar willen neerleggen, kunnen jullie helpen?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:40

Bodegraven controle scopie incl stalling 322,91 euro.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:59

MRIIIS schreef:
Bodegraven controle scopie incl stalling 322,91 euro.


Ik had net Bodegraven gebeld en die zegt 432 euro scopie los, dan nog stalling e.d. er bij -O-

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:05

Oh oliebol, dan is het aangepast.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:14

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 19-09-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:27

Ik heb in de zomer een rondje gebeld en Utrecht was verreweg de goedkoopste, maar had ook absoluut geen plaats. (pas na 5 weken. ) Ik ben toen naar bodegraven gegaan wat prijzig was, maar wel enorm goed werd geholpen. Heel rustig voor het paard, scopie zo gepiept en daarna nog meermaals uitgebreid telefonisch zaken door kunnen spreken.

Extra zuur is dat mijn paard onverwachts is overleden. (Aan een totaal ongerelateerd ongeluk overigens. )
Ik had net weer een compleet nieuwe lading supplementen en omeprazol ingekocht. Mocht iemand interesse hebben om wat over te nemen pb me dan. Het gaat om:
-10 spuiten pepticure
- Vrijwel volle pot ekygard
- 5 kg yea sacc
- 50gr biosponge
En nog wat andere dingen.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:28

Oh jeetje wat naar!

Ik ben ook erg tevreden over Bodegraven trouwens.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:05

SUSANNEx schreef:
DenieesB schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat als het paard inderdaad zweren heeft, dit kan genezen met Ekygard. Maagzweren kunnen toch enkel genezen met Omeprazole? Ik kan mij wel voorstellen dat het verlichting en maagbescherming biedt, maar genezen als er inderdaad maagzweren zijn?

Misschien dat iemand dat wel weet, maar ik dacht gelezen te hebben dat genezen echt enkel mogelijk is met omeprazole.


De eerste keer dat mijn merrie zweren had is het volledig genezen met Audevard + sucralfaat. De scopie was achteraf helemaal schoon, dus mogelijk zonder Omeprazol is het blijkbaar wel. :)

En voor nu ga ik even uit van haar klinische beeld, ze laat het goed zien als ze ergens last van heeft. Als ze na deze kuur weer terug valt zal ik er uiteraard niet aan ontkomen alsnog Omeprazol te geven.


Heel eerlijk denk ik dat enkel het geven van Sucralfaat inderdaad al veel doet. De zweren en maagwand worden dan immers beschermd tegen het zuur en hebben de tijd om te genezen.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:24

DenieesB schreef:
@MRIIIS ik denk zeker dat zweren een enorme impact kunnen hebben op de ontwikkeling, gezien het gehele gestel niet optimaal kan werken als ze last hebben van maagzweren. Fijn dat die van jou nu ook lekker heeft kunnen ontwikkelen!

Even een update: gesproken met de kliniek, maar de arts vindt het onverstandig te behandelen zonder scopie. Zeker gezien het niet zeker is of het zweren zijn of iets anders wat nu naar voren komt, en als het inderdaad zweren zijn, hoe het er voor staat en wat het behandelplan dus kan zijn.

Ik ben het wel met haar eens.. Ik ben eigenlijk ook tegen behandelen zonder scopie. Maar man wat een geld... Hebben jullie misschien kostenplaatjes dat ik naast elkaar kan neerleggen van een gastroscopie?

Mag via PB!

Deze 2 kosten weet ik:
Lingehoeve
Spoiler:
€278 scopie los, €390 voor scopie all in, incl overnachting

Visdonk
Spoiler:
€240 scopie los, €320 voor scopie all in, incl overnachting


Ik zou graag wat kostenplaatjes naast elkaar willen neerleggen, kunnen jullie helpen?


Hellendoorn:

05-08-2022 Paard injectie intraveneus 1 € 18,60 € 18,60 21%
05-08-2022 Detosedan opl. pro inj. ml 0.7 € 20,09 € 14,06 21%
05-08-2022 Butomidor per ml 0.7 € 23,00 € 16,10 21%
05-08-2022 Paard maagscopie incl. consult 1 € 294,95 € 294,95 21%
05-08-2022 Paard rontgenfoto / foto's 1 € 81,07 € 81,07 21%

totaal inc btw € 424,78 Zonder foto's: € 343,63

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:58

Bedankt!

Nu zit ik zelf te twijfelen tussen 3 klinieken. Lingehoeve, Visdonk en Raaphorst.

Waar zouden jullie heen gaan voor scopie en waarom?

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:37

Paardendokters zijn ongeveer 360 + 15 € stalling kosten.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:40

DenieesB schreef:
Bedankt!

Nu zit ik zelf te twijfelen tussen 3 klinieken. Lingehoeve, Visdonk en Raaphorst.

Waar zouden jullie heen gaan voor scopie en waarom?


Als het ging om kreupelheid zou ik misschien niet kijken naar hoeveel je moet betalen, maar met maagzweren kan je ook bijna zelf zien of het niet goed of wel is op de foto’s. Kan niet zo veel fout gaan lijk mij. Dus ik zou gewoon kiezen die dat je het fijnste vindt.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:22

Phonix schreef:
DenieesB schreef:
Bedankt!

Nu zit ik zelf te twijfelen tussen 3 klinieken. Lingehoeve, Visdonk en Raaphorst.

Waar zouden jullie heen gaan voor scopie en waarom?


Als het ging om kreupelheid zou ik misschien niet kijken naar hoeveel je moet betalen, maar met maagzweren kan je ook bijna zelf zien of het niet goed of wel is op de foto’s. Kan niet zo veel fout gaan lijk mij. Dus ik zou gewoon kiezen die dat je het fijnste vindt.


Klopt, helemaal mee eens. Lingehoeve zijn we bekend en ik word daar fijn geholpen en geadviseerd.
Visdonk en Raaphorst zijn beiden ongeveer 70 euro goedkoper dan Lingehoeve.

Dus, ga ik voor bekend en 70 euro duurder (en een redelijk stuk verder), of voor onbekend gezien de expertise niet heel erg uit maakt in deze, en dus 70 euro goedkoper :+

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:33

Ik zou zeggen: bereken ook de kosten van transport mee, wellicht dat daar nog wat verschil in zit.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:06

Ik breng maandag eind van de middag mijn paard naar Sint oederode, daar kost een scopie incl sedatie en stal €350,-.. en afhankelijk van wat ze vinden, komt er dan nog medicatie bij.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 06:52

Helaas zijn er bij mijn paard toch maagzweren geconstateerd, we starten nu met ulcergold.

Vroeg me af of ik de maagsupport van paardendrogist erbij kan blijven geven? Of beter stoppen? Ben dit vergeten te vragen aan de DA

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:28

Mijn da zei beter even geen supplementen tijdens de medicatie.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:08

Is er iemand die ik via pb wat mag vragen betreffende symptomen van een eventuele maagzweer?

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:59

Myrkvi schreef:
Is er iemand die ik via pb wat mag vragen betreffende symptomen van een eventuele maagzweer?


Pb staat altijd open bij mij :)

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:14

Myrkvi schreef:
Is er iemand die ik via pb wat mag vragen betreffende symptomen van een eventuele maagzweer?


Ja hoor, geen probleem.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:22

Kan ik nog iemand blij maken met een driekwart volle pot Ekygard?

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:39

Hier al even niets geplaatst maar wel goed nieuws!

De laatste 3e scopie was helemaal schoon! Toch wel spannend omdat we tussen de 2e en 3e scopie van stal zijn verhuisd.

Herl fijn hoe de stal eigenaar ook echt luisterd. Zodra mijn hooinet leeg is verwisseld hij hem voor een volle.

Vandaag was ik einde ochtend op stal. 3 paarden in mijn rijtje staat met hooinetten.. de rest niet. Was mooi om te zien dat de 3 hooinet paarden op hun gemakje aan het knabbelen waren... en de rest dus zonder stond...

Ik hoop echt dat het nu goed blijft gaan.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:48

Superfijn!