Hoe denken jullie over kruiden/supplementen bij geven??

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:22

Ik denk dat kruiden voor paarden toch natuurlijker zijn als de brok e.d. van tegenwoordig. Toen ik mijn paard net had at hij zelf de brandnetels met prik en al uit de wei. Aangezien er niet veel stonden toch maar in een emmertje besteld. Wat op viel was dat hij toen stopte met zand likken. Als hij ze zo op eet zal hij het wel nodig hebben. Mariadistel ook een tijdje gevoerd na een kuurtje voor verhoogde leverwaarden. Nu op advies van de osteopaat over gestapt van vitalbix naar brok met kruiden ed met natuurlijke vitamine ipv synthetische maar dat voer ik pas net dus daar kan ik nog niks over zeggen. Dus ja, aangezien ze er in de natuur ook van zouden eten, geloof ik er wel in.
Wat supplementen betreft vind ik extra vitamine e wel een belangrijke om bij te geven.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:28

Veel brokken en muesli bevatten synthetische vitamine. Vitalbix denk ik ook anders hadden ze dat er in de beschrijving van de daily complete wel bij gezet neem ik aan.
Vitamine e omdat ze dat makkelijk tekort komen als ze niet op een fatsoenlijke graswei lopen. En mijn paard het sowieso makkelijk te kort heeft. In brok zit meestal ook niet in wat ze echt nodig hebben en dan is het meestal de synthetische vorm die ook nog eens minder makkelijk opgenomen wordt als de natuurlijke. Zeker bij vitamine e. Als je paard niet op de wei loopt en je houdt je aan de dosering dan denk ik niet dat je het makkelijk over doseert.
Nog even opgezocht, de vitamine e in vitalbix staat bij 3a700 en is ook synthetisch. Heb zelf die van goldmedics, daar kun je duidelijk uitleg vinden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie