Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardenfann4 schreef:Ik zou senior priores geven van subli. Dat is slobber wat je moet weken, daar zit alles in. Het is 1kg droog op 100 kg lichaamsgewicht als volledige vervanger. Als ze nog wel wat kan grazen of hooi eten kun je minder geven. Grasmix is ook fijn spul en ook grasbrok (dat moet je ook weken).
Dispar_Vulgo schreef:Paardenfann4 schreef:Ik zou senior priores geven van subli. Dat is slobber wat je moet weken, daar zit alles in. Het is 1kg droog op 100 kg lichaamsgewicht als volledige vervanger. Als ze nog wel wat kan grazen of hooi eten kun je minder geven. Grasmix is ook fijn spul en ook grasbrok (dat moet je ook weken).
Mijn oudje heeft het hier vorige winter ook erg goed op gedaan. Ik voer dan per dag 1 kilo seniores priores, 1,5-2 kg brok (haven sportbrok, wat ze allemaal krijgen), pavo vital en emmer luzerne, en daarnaast natuurlijk ruwvoer.
Deze zomer had ik fibre beet geprobeerd, omdat dat maar 45min hoeft te weken. Op zich bevalt dat om op gewicht te blijven ook. Maar seniores priores schijnt toch beter te zijn omdat dat echt ruwvoer vervanging is.