Te veel vet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Te veel vet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 12:23

Hoi,
Vraagje, laatst vertelde iemand dat mijn paard te veel vet had, maar we hebben meer dikkere paarden in het land, maar ze zei dat die niet zo veel vet hadden, hoe weet ik of het vet is of gewoon normaal? Het is een tinker en vind haar zelf helemaal niet te dik, maar zei vertelde dat ze wel te veel vet had.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:33

https://www.pavo.nl/advies/body-conditi ... -berekenen

Hier staat het een en ander erover. Misschien helpt dit je bij het beeld of je paardje te dik is.

Mijn eigen paardje is helaas ook te dik. Die heeft de kenmerken die bij punt 7 (zie het linkje) genoemd staan.Wil je het zeker weten en kijken of je er wat aan moet veranderen dan is het ook een idee om dit samen met je dierenarts te doen.
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 06-09-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:35


Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 12:40

Felien_Kyra schreef:
https://www.pavo.nl/advies/body-conditi ... -berekenen

Hier staat het een en ander erover. Misschien helpt dit je bij het beeld of je paardje te dik is.

Mijn eigen paardje is helaas ook te dik. Die heeft de kenmerken die bij punt 7 (zie het linkje) genoemd staan.Wil je het zeker weten en kijken of je er wat aan moet veranderen dan is het ook een idee om dit samen met je dierenarts te doen.


Ik heb het filmpje even bekeken! Hier kan ik zeker wat mee, bedankt!

Heiberg
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Te veel vet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:44

Dat kun je meten :) Kijk idd het filmpje van pavo eens!