Knoflook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatje

Knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:00

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:09

Suena

Re: Knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:19

Volgens mij heeft het bijvoeren van knoflook geen enkele zin. Behalve dat zowel je paard als de voerbak ontiegelijk gaan stinken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:31

Voor de vliegen in de zomer ook niet?
Ik weet niet waarom je het wil gaan geven?
Kan je verder niet helpen over de houdbaarheid enz.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:40

Zelfs de vliegen vinden je paard dan stinken ja.
Helpt dus weldegelijk ergens tegen.
Maar ik geloof niet dat TS dat vroeg. Zij vroeg of iemand ervaring heeft met de knoflook uit haar link, en of die lang houdbaar is.
Ik denk niet dat er veel verschil zit in de verschillende knoflooksnippers per aanbieder.
Ook denk ik niet dat de houdbaarheid van de ene langer is dan van de andere.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:10

Knoflook schijnt sowieso erg slecht te zijn voor paarden in grotere hoeveelheden. Zeker als het langere tijd wordt gevoerd. Het schijnt oa. leverklachten op te leveren.

Bij ons op stal zijn er ook diverde die het tegen de vliegen voeren en ik zie geen enkel verschil. Totaal overbodig.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:11

het is voor mijn haflinger met extreme eczeem. vandaar mijn vraag.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:33

Wil je de eczeem problemen verhelpen door knoflook te voeren?
Dat werkt niet. Daarvoor zou ik toch gewoon advies aan de veearts vragen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:33

Ik zou eerder eens naar je krachtvoer kijken (als je dat nog niet gedaan hebt tenminste :D)

Daar schijnt veel winst te behalen te zijn voor exceem-paarden
Zoek maar eens met de zoekfunctie op bokt.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:35

ik heb al speciaal voer met minder eiwitten alleen muslie krijgt ze , geen biks. en normaal hooi.
vorig jaar kreeg ze niks bijgevoerd alleen wei, (toen was ze nog niet van mij)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:42

Om welk eczeem gaat het? Waar? Hoe ziet het uit?

Misschien dat we dan beter kunnen helpen.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:50

zomer eczeem staart manen voorpluk schoft. is al beter sinds ze binnen staat en in zomer was ik haar met teer shampoo. volgende zomer heeft ze een deken , maar vroeg me dus af of het beter zou zijn als ik knoflook door haar voer zou doen..

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:52

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:55

ik print alles even uit en zal het goed door lezen! dankjewel

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:58

een aantal jaar geleden was het helemaal 'hot' om knoflook te voeren aan je paard, het zou een zuiverende werking hebben. Dat klopt ook, maar dat een paard er o.a. leverproblemen etc. van zou kunnen krijgen, werd er niet bij verteld.
Dus....ik zou geen knoflook voeren.
Eczeem komt overigens vaak voort uit verkeerde voeding. Je geeft aan muesli met weinig eiwitten te geven. Ik weet niet welk merk je voert, maar heb je ook weleens gekeken naar het aandeel melasse/suikers enz. Hier kan een paard ook op reageren!
Een muesli die een zuiverende werking heeft, is Natural Base van Equifyt. Misschien een aanrader.
Voor de rest zou het misschien een idee zijn om de functies van de organen te laten testen (bloedonderzoek o.i.d.), misschien zit daar een verstoring in zodat je paard zijn afvalstoffen niet goed kwijt kan?

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:44

de natural base krijgt hij, het is een zomer eczeem dierenarts zei dat verder alles goed was. met een deken was het goed onder controle te houden heeft hij gezegd maar ik vroeg me af of ik dus nog wat extra kon doen.

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:19

sitasgatje schreef:
de natural base krijgt hij, het is een zomer eczeem dierenarts zei dat verder alles goed was. met een deken was het goed onder controle te houden heeft hij gezegd maar ik vroeg me af of ik dus nog wat extra kon doen.

en dat is vaak zo moeilijk aan eczeem. waar komt het vandaan? komt het van de mugjes, komt het van binnenuit? verstoring organen? heel lastig om te bepalen.
equifyt heeft ook aanvullende kruidensupplementen. Ik heb onlangs Health Detox gebruikt voor mijn paard (was wat lusteloos). Ik zie zojuist op de site van Equifyt dat dit supplement ook voor paarden met eczeem is.
misschien is dit wat veiliger dan knoflook en bovendien sluit het mooi aan bij de natural base.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 08:22

Ik hoop dat je het een beetje opgelost krijgt. Ik heb begrepen dat zomereczeem een hardnekkig eczeem is die moeilijk te behandelen is..

Ik houd dit topic ff in de gaten. Misschien dat ik de info ook nog eens nodig heb. Hoop het van niet natuurlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:17

Ik gebruik zelf sinds vorig jaar eczem-muesli van marstall voor mijn eczemer en heb duidelijk verbetering gezien. Hij had daarvoor muesli van Haven's.

Ik lees dagelijks mee in het eczeem-topic hier op bokt. Daar kun je ook vragen kwijt en zitten veel mensen met jarenlange ervaring met eczeem-paarden, misschien kun je daar eens een kijkje nemen! :)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:23

MariekeA schreef:
Knoflook schijnt sowieso erg slecht te zijn voor paarden in grotere hoeveelheden. Zeker als het langere tijd wordt gevoerd. Het schijnt oa. leverklachten op te leveren.

Bij ons op stal zijn er ook diverde die het tegen de vliegen voeren en ik zie geen enkel verschil. Totaal overbodig.

Het schijnt niet zo te zijn, het IS slecht voor paarden. En helpt zeker niet tegen zware eczeem.