Glucosamine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefan1

Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 22:29

hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een vraagje over glucosamine. Onze pony heeft lichte slijtage aan haar spronggewricht en nu heeft ze van de veearts glucosamine gekregen van Artic gold (globalmedics). Maar deze is heel erg duur. Nu heb je zoveel leveranciers dat ik niet weet welke ik moet kiezen. Kunnen jullie mij hierin adviseren?

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:20

Ik gebruik de equi Mobility van excelent en bevalt me goed (gekregen via mijn dierenarts)

kim1207

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:23

ik gebruik na een aantal middelen te hebben geprobeerd het flucosamine complex van de groene os. Is ook duur en helpt goed, ik zou gewoon proberen je merkt vanzelf waar je paard weer goed op reageert

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:30

Ik voer gelanitaat van PrimeVal. Ietsje goedkoper dan Arti-Gold :j

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:53

Bij artrose is het verstandig een product te geven wat naast glucosamine (de juiste glucosamine nl. 2kcl) ook MSM bevat, dit remt de artrose omdat dit van nature uit ontstekingsremmend werkt. Ook zorgt MSM ervoor dat glucosamine makkelijker, sneller en vollediger wordt opgenomen.
kijk maar eens op http://www.glucosaminecentrum.nl daar heb je het goedkoopste kwaliteitsproduct 'horseflex'
dit bevat naast de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid glucosamine-sulfaat 2kcl ook MSM.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:21

Onze trainster geeft al enkele jaren in de winter glucosamine aan een merrie van haar die artrose heeft en dit met goede resultaten.
Zij heeft wel ondervonden dat er producten zijn die een hogere of lagere concentratie bevatten.
Deze met een hogere zijn duurder maar ook veel effectiever, de lagere concentraties goedkoper en veel mindert effectief.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:22

je moeet ook echt testen of het product werkt bij je paard. Bij de een werkt het ene product beter dan bij het ander. Bij mijn paard werkt primeval gelatinaat erg goed.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:24

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:25

Ik gebruik ook glucohorse.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:27

MarcR schreef:
Onze trainster geeft al enkele jaren in de winter glucosamine aan een merrie van haar die artrose heeft en dit met goede resultaten.
Zij heeft wel ondervonden dat er producten zijn die een hogere of lagere concentratie bevatten.
Deze met een hogere zijn duurder maar ook veel effectiever, de lagere concentraties goedkoper en veel mindert effectief.

Ben zelf ook aan het rondkijken voor een goed product.
Wat zijn de concentraties die goed werken? Vanaf welke concentratie is het spul effectief/effectiever? Een cijfertje weten, is wellicht makkelijker keuze maken welk product ja/nee?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:28

Marstall heeft pure glucosemine (100% gelatine)
(Collageenhydrolysaat +Aminozuren)
1½ Kilo kost 44,50
Ik verkoop het ook regelmatig voor honden
Die reageren er ook heel goed op

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:54

Mijn paard krijgt Artri Matrix van Cavalor.
Er zit glucosamine, condiriotine, msm en nog veel meer in. Cavalor heeft een speciale formule waardoor de inhoudstoffen beter op worden genomen.
Mijn paard heeft er heel veel aan!

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:57

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik kreeg het voorgeschreven voor mijn hond. Ik haal nu een pot (vloeibare) glucosamine bij de Kruidvat en dat was hetzelfde als de dierenarts voorschreef alleen er staat geen "hond " op dus is het veel goedkoper. Ze hebben het ook in tabletten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:28

Inderdaad wat lambiekske zegt. Bij de kruidvat verkopen ze ook pillen glucosamine. Mijn vriend heeft een tijdje bij de eigenaar van de dekamarkt gewerkt en zijn stalruiter gaf alle jonge paarden in de opfok ook gewoon glucosamine die voor mensen is en ze zijn allemaal tijdens verkoop foutloos door de röntgen gekomen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:20

daffie1986 schreef:
Inderdaad wat lambiekske zegt. Bij de kruidvat verkopen ze ook pillen glucosamine. Mijn vriend heeft een tijdje bij de eigenaar van de dekamarkt gewerkt en zijn stalruiter gaf alle jonge paarden in de opfok ook gewoon glucosamine die voor mensen is en ze zijn allemaal tijdens verkoop foutloos door de röntgen gekomen.

Dat kunnen ook gewoon goede paarden zijn natuurlijk.

Flames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:35

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:55

Je zou ook liquid flexijoint van equimins kunnen proberen. we hebben er goede ervaringen mee met paarden en honden. het wordt verkocht via de dierenartsen.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:06

vejovitaal schreef:
Bij artrose is het verstandig een product te geven wat naast glucosamine (de juiste glucosamine nl. 2kcl) ook MSM bevat, dit remt de artrose omdat dit van nature uit ontstekingsremmend werkt. Ook zorgt MSM ervoor dat glucosamine makkelijker, sneller en vollediger wordt opgenomen.
kijk maar eens op http://www.glucosaminecentrum.nl daar heb je het goedkoopste kwaliteitsproduct 'horseflex'
dit bevat naast de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid glucosamine-sulfaat 2kcl ook MSM.

Krijgen we dan ook nog Bokt korting :D want volgens mij verkoop je zelf de producten en het ziet er wel goed uit en ook betaalbaar.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:14

hier ook glucohorse

bossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:19

Ik zelf geef al een maand of 4 ook de kruidvat Glucosamine tabletten en mijn oudje reageert hier goed op.

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:15

Kajanus schreef:
vejovitaal schreef:

Krijgen we dan ook nog Bokt korting :D want volgens mij verkoop je zelf de producten en het ziet er wel goed uit en ook betaalbaar.

Je hebt helemaal gelijk, alleen kennen nog niet al te veel mensen mijn product ;(
zit net een vraag van iemand te lezen over mensen met ervaring met horseflex, niemand reageert...
komt waarschijnlijk omdat het nog maar twee jaar bestaat, maar de resultaten zijn echt goed!
Ik heb ook al horseflex verkocht aan bokkers, maar die kijken niet zo heel vaak op het forum denk ik...
anyway je had het over korting, misschien een idee om iedereen die hierop reageert nog extra 5 euro korting te geven op de eerste pot? dan heb je al een pot voor 23.50 euro aan de deur,
daarnaast staat uiteraard de 4 halen, 3 betalen aanbieding, dat is omgerekend 17.60 euro per maand.
Je krijgt dan de beste hoogste kwaliteit glucosamine, wat ook gebruikt wordt voor menselijke producten en natuurlijk de MSM!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:23

Ik ken het inderdaad ook niet, maar ben wel geinteresseerd.
Als ik jouw product naast dat van NAF 5 star zet, wat zijn dan vooral de verschillen? Of verschilt het niet zoveel.
Ik ben heel tevreden of NAF en durf daarom niet zo snel te veranderen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:32

Mijn paard krijgt ook Glucohorse en ze doet het er super op.
Had nooit gedacht dat ze ooit nog zo goed zou lopen als nu.

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:45

Cerize schreef:
Ik ken het inderdaad ook niet, maar ben wel geinteresseerd.
Als ik jouw product naast dat van NAF 5 star zet, wat zijn dan vooral de verschillen? Of verschilt het niet zoveel.
Ik ben heel tevreden of NAF en durf daarom niet zo snel te veranderen.

er zit onder andere de "verkeerde" glucosamine in namelijk: Glucosamine HCL.
Studies van de laatste tijd geven aan dat Glucosamine HCL moeilijker en onvollediger wordt opgenomen en dat het daarom minder goed werkt om gewrichten te "smeren" en soepel te houden.
als ik verder kijk naar de ingredienten:

Glucosamine HCL, MSM, Bijproducten van knollen en wortels, l-Glutamine, Chondroïtine Sulfaat, Hyaluronzuur
valt mij op dat alleen de glucosamine zou moeten werken in combinatie met de MSM.

De dosering glucosamine die wordt gehanteerd (5 gram per dag voor een volgroeid paard) ligt op de helft van wat het geval is bij horseflex, daarbij is het 10 gram! ook zit er per dagdosering minder MSM in dan bij horseflex.
conclusie: als NAF 5 star werkt bij je paard, werkt horseflex minstens zo goed, waarschijnlijk beter...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:58

PBA_ schreef:
daffie1986 schreef:

Dat kunnen ook gewoon goede paarden zijn natuurlijk.

Jaarlijks fokken ze 15 veulens op tot 3 jaar, eigen fok en aankoop. Doen ze nu al 6 jaar is dus 90 paarden. Zal dus niet alleen aan de paarden liggen.