Noodkreet van de Beemster Ruiters lijkt te worden gehoord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Noodkreet van de Beemster Ruiters lijkt te worden gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 07:57

http://www.nhd.nl

De Beemster Ruiters heeft een tekort van 100.000 euro en heeft daarom een brandbrief aan het college van Beemster gestuurd. Zonder extra geld kan de vereniging de buiteninrichting van haar nieuwe manege aan de Nekkerweg niet realiseren.

De nieuwe accommodatie wordt volgende week zaterdag 27 september officieel geopend, maar is al in gebruik. Zo werd er tijdens de Beemster Feestweek al het concours hippique gehouden.

Het tekort van 100.000 euro is ontstaan door stijgende bouwkosten. Het clubbestuur geeft in zijn brief aan dat de grondstoffenprijzen de afgelopen twee jaar met twintig tot dertig procent zijn gestegen. De vertraging van twee jaar tussen plannen en uitvoeren is ontstaan door oorzaken die buiten de invloed van de Beemster Ruiters liggen.
Lag de globale kostenraming in 2005 op 1,1 miljoen euro, nu komen de bouwkosten uit op 1,2 miljoen.

ponyparadijs

Re: Noodkreet van de Beemster Ruiters lijkt te worden gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:23

Zo weet ik ook even wat die hal achter onze stal heeft gekost.
Wat een geld niet. Maar als je ziet wat er staat. Mooi complex geworden hoor!!!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:40

Hmm... vind het wel een beetje raar... Ze willen zelf een nieuwe rijhal, maar omdat de prijzen duurder zijn geworden moet de gemeente opeens meebetalen... Verward Als ik zo'nzelfde hal wil laten bouwen, vraag ik toch ook niet een ton aan de gemeente omdat twee jaar geleden het veel goedkoper was.... Verward

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:45

Henkjan schreef:
Hmm... vind het wel een beetje raar... Ze willen zelf een nieuwe rijhal, maar omdat de prijzen duurder zijn geworden moet de gemeente opeens meebetalen... Verward Als ik zo'nzelfde hal wil laten bouwen, vraag ik toch ook niet een ton aan de gemeente omdat twee jaar geleden het veel goedkoper was.... Verward

Volgens mij moesten ze verhuizen vanwege woningbouw, dus de gemeente had belang bij hun vertrek van de oude locatie. Dus het ligt even iets genuanceerder.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:47

Wow.. Dat wist ik niet =O Maar t is zó mooi aan t worden he.. =D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:48

Mieke schreef:
Henkjan schreef:

Volgens mij moesten ze verhuizen vanwege woningbouw, dus de gemeente had belang bij hun vertrek van de oude locatie. Dus het ligt even iets genuanceerder.

Idd, ze moesten weg Knipoog Maar dat oude was ook minder mooi vind ik .. Tong uitsteken

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:07

En wat een prachtcomplex gaat het worden! whowie he! Knipoog

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:07

Als ze voor de gemeente weg moesten vind ik ook dat de gemeente voor de onkosten moet zorgen...

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:12

Benieuwd wanneer het boeltje failliet gaat als men zo slecht kan rekenen. Bouwkosten zijn altijd de beraamde kosten + 50% dat is een juist budget en dan is 200.000 geen probleem op zo'n bedrag. Slecht bestuurschap!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:16

Ik heb het nieuwe nog niet eens gezien, iemand foto's?

Ik ben wel van mening dat de gemeente inderdaad mee moet betalen, zij wilde dat ze weggingen anders hadden ze nog wel een tijdje doorgespaard.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:25

Insider schreef:
Benieuwd wanneer het boeltje failliet gaat als men zo slecht kan rekenen. Bouwkosten zijn altijd de beraamde kosten + 50% dat is een juist budget en dan is 200.000 geen probleem op zo'n bedrag. Slecht bestuurschap!

Zo, hier spreekt onze accountant. Kort door de bocht, oordeel al klaar. Zo makkelijk

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:32

Henkjan schreef:

Dat was ook de bedoeling als er neit een penningmeester was geweets die met de spaarcentjes van de vereniging aan de haal was gegaan en als de gemeente de vereniging had laten zitten waar ze zaten en ze moesten verkassen voor huizenbouw vandaar Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:16

werdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:49

Van harte gefeliciteerd....!! ziet er prachtig uit!!