Fokvereniging vindt in Heeten goede uitwijkmogelijkheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fokvereniging vindt in Heeten goede uitwijkmogelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 07:45

www.destentor.nl

De shetlandponykeuring van de fokvereniging West Overijssel-Flevoland gisteren en vandaag in de overdekte manege aan de Schopkesdijk in Heeten is geen voorloper op de ponyweek in Heeten. Maar dat zou het mogelijk wel kunnen worden, als het bestuur van de fokvereniging in oktober tijdens de ledenvergadering in overleg met haar leden besluit de voorkeur te geven aan de locatie in Heeten boven manege Bartels in Mariënheem, waar in de achterliggende jaren deze keuringen hebben plaatsgevonden. De fokvereniging moest uitwijken naar Heeten omdat ze in manege Bartels niet terecht konden vanwege andere activiteiten.
Voorzitter Jan Kevelam uit Holten: "En dan kun je twee dingen doen. Op zoek gaan naar een andere datum of een andere locatie zoeken. Dat laatste hebben we gedaan en zo zijn we in Heeten terecht gekomen".

Kevelam vindt de locatie perfect. "De voorwaarden om hier een grote keuring te organiseren zijn heel goed en er is ruimte voldoende aanwezig om goed uit de voeten te kunnen. Vandaag (vrijdag- JS) hebben we ruim 150 shetland pony's, de enters en twenters, een- en tweejarigen, morgen komen nog eens ruim 300 veulens en oudere pony's voor de premiekeuring naar de Heetense manege.''

In de 'stal' poetsen de eigenaren wat af om de dieren zo mooi en goed mogelijk voor de jury te laten verschijnen. Er wordt gekamd, geborsteld en zelfs hier en daar wat haarlak op de staarten gespoten.

Trui de Jong uit Wesepe is druk bezig om de staart van een van de tien meegebrachte pony's schoon te maken. "Ja, ze moeten er toch allemaal piccobello uitzien. Want daar gaat het uiteindelijk om''. Prachtig vindt ze deze hobby. "Anderen doen aan sport. Wij zijn al jaren zo bezig met onze pony's''.

Henk Kloosterboer, voorzitter van de stichting manege Heeten ziet het allemaal met een tevreden blik aan. "De fokvereniging kwam bij ons en op hun vraag hebben we ja gezegd. Wij stellen met heel veel plezier onze locatie beschikbaar. De keuring is ontspannend en heel plezierig. Het is leuk om te zien dat volwassen mensen in witte outfit zo druk bezig zijn met hun dieren.''

"Nee, ik heb nog geen boze gezichten gezien dat er niet goed werd gejureerd. Iedereen is voor mijn gevoel op deze manier goed bezig. Het zou mooi zijn'', aldus Kloosterboer, "als de premiekeuring van dit ras pony's volgend jaar weer in Heeten wordt gehouden. Deze keuring sluit namelijk heel mooi aan bij het ponygebeuren in Heetense feestweek die voor de deur staat. Maar dat moet bij de evaluatie bekeken worden''.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:52

Heeey,
Ik ben er ook weer elk jaar bij!
Toch vind ik het in Marienheem toch net iets gezelliger, het is net iets groter en de sfeer is net wat beter vind ik:P
Ik ben er 12 december ook weer bij de hengstenkeuring in Marienheeem :D :D
Wie doet er nog meer mee?:D