Zéphyr wint Belgisch kampioenschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zéphyr wint Belgisch kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 06:45

www.kwpn.nl

Op het Belgische kampioenschap voor jonge dressuurpaarden reed Dominique Mohimont de KWPN-er Zéphyr naar de overwinning bij de vierjarigen. Zéphyr is een zoon van Jazz uit de keur sport(dr)-merrie Nipora (v.Houston) en is gefokt door S.P de Lange. De eerste proef werd gewonnen met 81.6% en de tweede met 86.4%.

Dominique Mohimont nam in totaal drie KWPN-ers mee naar het kampioenschap. Met Winston (Gribaldi x Ochtendvrouwe keur sport(dr) v.Jazz, gefokt door gebr. M. & P. van Doorn) werd de tweede plaats bij de vijfjarigen behaald. In de eerste proef behaalden zij 76.8%, in de tweede en tevens eerste finaleproef 82.6% en de derde (finale)proef was goed voor 84%. Bij de zesjarigen werd Mohimont met Valley (Jazz x Pacarina keur v.Wellington, fokker J. van Gestel) eveneens tweede met fraaie scores..De eerste proef met 75%, de tweede met 87.8% en derde met 76.6%.
Dominique Mohimont: “Ik ben fanatiek van KWPN-paarden en ik had Winston vorig jaar al op de eerste plaats in de Belgische kampioenschappen gebracht. Vivaldi (Rolex x Redorijke elite sport(dr) v.Jazz, fokker J.A. van Venrooy, red.), tweede van de vierjarigen in 2006, was ook reservekampioen van Frankrijk. Hij was ook Havens Cup-kampioen in 2006 en reservekampioen Havens Cup in 2007. In 2006 reed ik ook Valley in de Havens Cup naar de tweede plaats, juist achter Vivaldi. Mijn actuele Grand Prix-paard Navarro, die op dit moment geblesseerd is, is ook een Jazz. In 2002 werd mijn gekeurde hengst Rosenprinz (Gribaldi x Meine Melodie D v.Rosenkavalier, fokker P.H. Meinen, red.) kampioen van België van de vierjarige dressuurpaarden en van de Havens Cup. Mijn andere toen vierjarige KWPN-er Rockefeller (Moreno x Herasja ster v.Beaujolais, fokker De Dalhoeve, red.) was tweede. In hetzelfde jaar was ik tweede bij de vijfjarigen in het Belgische kampioenschap met Palermo (Gribaldi x Mendy sport(dr) v.Ferro, fokker G.B. Euser, red.).

In 2003 werd Rozenprinz kampioen van Frankrijk bij de vijfjarigen. Alle deze KWPN-paarden waren geselecteerd voor het WK in Verden. Ze werden in hun zesde jaargang verkocht. Alleen houd ik Zéphyr en Valley voor mijzelf, die definitief deel uitmaken van mijn Jazz-collectie samen met mijn Grand Prix paard-Navarro (uit Jamaica elite sport(dr) v.Hurricane, fokker A. Huurdeman, red.).”
Zéphyr,Winston en Valley staan op dit moment bovenaan in de ranking van de Havens Cup. De finale daarvan is in Herentals op 28 september.