Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Cayenne"]http://www.haarlemsdagblad.nl
We verzoeken ze het ruiterpad aan de overzijde van de weg te gebruiken en zelf de paardenpoep op te ruimen'', legt Yvonne Hassing van de Fietsersbond Bloemendaal uit.

. IERTJE7 schreef:Nou rijd ik zo af en toe door bloemendaal, en om bij bepaalde plekken te komen kan je kiezen: of over de weg waar ze je zowat dood rijden, of over het fietspad. Ik snap wel dat het vervelend is, maar er is áltijd een plek wat zonder poep ligt. En ook wanneer een fietser mij passeerd probeer ik zoveel mogelijk uit te wijken, i dont get it? Wat dat betreft kunnen we ook over honden gaan beginnen, als het ware dan he.

katiavl schreef:Er zijn al genoeg ongelukken met paardenpoep gebeurd, voor mij ben je verantwoordelijk voor je dier en wat eruit komt.
RianneH schreef:katiavl schreef:Er zijn al genoeg ongelukken met paardenpoep gebeurd, voor mij ben je verantwoordelijk voor je dier en wat eruit komt.
Geen aanval maar puur uit nieuwschierigheid, wat voor ongevallen?
Ik ken de situatie niet, maar als jij een paard hebt dat gevaarlijk is voor de medeweggebruikers, dan ga je daar toch niet mee de weg op?
Is je paard goed mak en ga jij keurig aan de kant, dan snap ik het gevaar voor de fietsers niet.
Daarnaast blijf ik het belachelijk vinden dat je als ruiter op de normale auto weg moet. Aangespannen hebben ze hier nog wel respect voor je, maar onder het zadel rijden ze ook ons hier van de sokken.